صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش و دانش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۳۳ - ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
وزیر آموزش وپرورش:

جایگزینی برای آموزش حضوری دانش‌آموزان‌ در ایام‌ کرونا وجود ندارد

وزیر آموزش و پرورش گفت: جایگزینی برای آموزش حضوری دانش آموزان در ایام کرونا وجود ندارد که بتواند انتظارات سیستم آموزشی را به نحوه مطلوب پوشش دهد.
کد خبر : 573489

به گزار گروه جامعه خبرگزاری آنا: محسن حاجی میرزایی روز پنجشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه، افزود: مخاطرات ناشی از آموزش در ایام کرونا نگران کننده بود که برای حل این مشکل، مدرسه تلویزیونی ایران با سرعت عملیاتی شد و یک هفته بعد از تعطیلی مدارس شروع به کار کرده و به سرعت توسعه یافت.


وی اضافه کرد: وزارت آموزش و پرورش برای داشتن محیطی امن، شبکه شاد را تدوین کرد که از دستاورهای آن متصل کردن شبکه عظیم بزرگترین دستگاه آموزشی کشور و کاربران ان به یکدیگر برای تداوم آموزش است.


وزیر آموزش پرورش ادامه داد: هم اکنون شبکه شاد محیط امن و سالم است و افراد با هویت های معلوم در این شبکه فعال هستند؛ تمام دروس و فعالیت های اخلاقی و قرآنی نیز در این شبکه پیش بینی شده است.


حاجی میرزایی با بیان اینکه شبکه شاد ۷۰ درصد نیازهای آموزش و پرورش را برآورده می‌کند، افزود: بسیار نگران بودیم که دوری از مدرسه موجب ترک تحصیل افراد شود و به مدیران مدرسه دستور پیگیری دادیم تا با خانواده ها ارتباط داشته باشند.


وی ادامه داد: برای بررسی میزان ترک تحصیل، پنج درصد از جمعیت دانش آموزان را ارزیابی کردیم و در این بررسی سه دهم درصد دانش آموزان در شبکه حضور نداشتند که آن را مورد پیگیری قرار دادیم.


وی با بیان اینکه کار مدرسه فقط آموزشی نیست و اجتماعی شدن است، گفت: یک اقدام دیگر در زمینه بررسی وضعیت جسمانی بچه ها انجام و توده بدنی ۱۳ میلیون و ۱۳ هزار دانش آموز ارزیابی شد که ۳۰ درصد در این بررسی چاق بوده یا اضافه وزن داشتند و یا خیلی لاغر بودند که برای بهبود آنان هدف گذاری شد.


انتهای‌ پیام/۴۰۷۶/

انتهای پیام/

ارسال نظر