صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۰۶ - ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
حجت‌الاسلام طاهری در گفت‌وگو با آنا تأکید کرد؛

لزوم تغییر فرآیند پژوهش‌محوری تحصیلات تکمیلی از نگارش پایان‌نامه و رساله به حل مسائل صنعت و جامعه

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان بر ضرورت تغییر فرآیند پژوهش‌محوری تحصیلات تکمیلی از نگارش پایان‌نامه، رساله و چاپ مقاله به سوی حل مسائل صنعت و جامعه تأکید کرد.
کد خبر : 571425

حجت‌الاسلام سیدعلی طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا با اشاره به نقش و جایگاه دانشگاه آزاد اسلامی در تحقق  شعار «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» اظهار کرد: در مرحله نخست باید مشکلات و موانع پیش روی تولید و ارائه خدمات در دانشگاه‌ها کشف شود، همچنین شناسایی مشکلات و ارائه راه‌حل آنها نیز در دانشگاه امکان‌پذیر است.


وی با بیان اینکه مأموریت دانشگاه مسئله‌محور با رویکرد حل مشکل جامعه (problem Solving) است، اضافه کرد: با ارائه راهکارهای عملی و کاربردی بسیاری از موانع پیش‌ روی تولید و صنعت رفع می‌شود، بنابراین تغییر رویکرد دانشگاه از آموزش و پژوهش به دانشگاه کارآفرین و مسئله محور نیاز است.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان در پاسخ به این سوال که دانشگاه چگونه می‌تواند پشتیبان بخش تولید کشور و رفع موانع در این مسیر باشد؟ بیان کرد: رابطه بین صنعت دانشگاه دوسویه است. هم صنعت باید به دانشگاه اعتماد کند و هم دانشگاه باید متعهدانه برای رفع مشکلات صنعت بکوشد. اکنون بسیاری از اندیشمندان غربی معتقدند در کشورهای حتی پیشرفته میان صنعت و دانشگاه نوعی شکاف وجود دارد و این شکاف در کشور ما عمیق‌تر است.


القای رویکرد کارآفرینی و مجری‌محور بودن به دانشجویان به جای پشت میزنشینی


طاهری، کارکردهای دانشگاه آزاد اسلامی را در راه تحقق شعار سال پرورش نیروی متخصص کاردان، دارای مهارت، خلّاق و بادانش، القای رویکرد کارآفرینی و مجری‌محور بودن به دانشجویان به جای پشت میزنشینی، تغییر فرآیند پژوهش‌محوری تحصیلات تکمیلی از نگارش پایان‌نامه، رساله و چاپ مقاله به سوی حل مسائل صنعت و جامعه و فعال شدن دانشگاه در ایجاد کلینیک‌های مختلف حقوقی، آزمایشگاهی، فنی و مهندسی، مالی و حسابداری، بازاریابی، مدیریتی، روانشناسی، سلامت محیط کار و ... برای شرکت‌ها و سازمان‌ها عنوان کرد.


وی با اشاره به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های دانشگاه آزاد اسلامی در راستای تحقق شعار سال جدید بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان با بیش از 430 عضو هیئت علمی (که جزء خبرگان علمی و صنعتی استان گلستان در رشته‌گرایش‌های متنوع ) چندین مرکز تحقیقاتی، کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌های مجهز، داشتن دانشجوی فعال در 48 رشته محل دکتری و بیش از 200 رشته محل کارشناسی ارشد، 12 واحد و مرکز دانشگاهی در نقاط مختلف استان ظرفیت فراوانی برای ارائه انواع مشاوره به صنایع مختلف تولیدی و خدماتی استان را دارد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان تأکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان قادر به تجهیز تیم‌های کاری مختلف حل مسئله و اعزام به واحدهای تولیدی و خدماتی متقاضی است و با توجه به رویکرد جدید دانشگاه آزاد اسلامی و راه‌اندازی دانشکده‌های مهارت و کارآفرینی و پرورش نیروهای مهارت‌محور می‌توان گام‌های مهم و موثری برداشت.


طاهری یادآور شد:‌ همچنین با راه‌اندازی مدارس عالی مهارت در حوزه‌های مختلف صنعت و سلامت برای ارائه خدمات مهارتی و توسعه کارآفرینی می‌توان در حوزه پشتیبانی‌ها اقدامات لازم را انجام داد.


انتهای پیام/4078/4062/

انتهای پیام/

ارسال نظر