صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۳۰ - ۳۰ آذر ۱۳۹۴
6 خبر/

۳۵ فعالیت پژوهشی در دبستان دخترانه سما شیروان به مناسبت هفته پژوهش

مدیر دبستان دخترانه سما شیروان از برگزاری نمایشگاههای دانش آموزی با عناوین، دست آورد‌ها، ماکت سازی‌هایی با موضوعات زندگی روستایی، زندگی ایلی و عشایری، عید نوروز، آداب و رسوم ایرانیان، مفاهیم علائم راهنمایی و رانندگی و مسابقات عکاسی، نقاشی، پژوهشی در رابطه با بحران آب به مناسبت هفته پژوهش، در دبستان خبر داد.
کد خبر : 57139

زهرا نگهبان زعفرانلو در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا،از برگزاری مسابقات مختلف آزمایشگاهی در ۵ مرحله، بازی‌های خلاق دانش آموزان با اولیا، دومینو، بدیهه نویسی، کتابخوانی، مقاله نویسی و مسابقات شهر ریاضی در دبستان نام برد.


وی با تشکر از همکارای‌های مداوم و مجدانه، دکتر کاظمی، معاون دانشگاه در امور سما شیروان برای پیشبرد اهداف اهداف پژوهشی دبستان، اعلام کرد: کتابخانه، سایت و کارگاه و آزمایشگاه دبستان تجهیز شده است، تا انجمن‌های دانش آموزی علوم و ریاضی و کامپیو‌تر آموزشگاه و سایر دانش آموزان علاوه بر استفاده از این تجهیزات، برای شرکت در جشنواره‌ها و مسابقات علمی منطقه‌ای و ملی مشخص شده در طول سال، آمادگی حضور یابند.


زعفرانلو ادامه داد: انجمن‌های علوم و کامپیو‌تر به ترتیب با طرح‌های امپراطور در صدف و تولید محتوای الکترونیکی آموزش ریاضی در اسفند ماه سال جاری در جشنواره ملی تبیان شرکت خواهند کرد و همچنین انجمن ریاضی دبستان در فینال مسابقات شهرریاضی پژوهش سرای فارابی در دانشگاه فروسی مشهد حضور خواهد داشت.


مدیر دبستان دخترانه سما شیروان اعلام کرد: تقویم پژوهشی دبستان طراحی شده و تا پایان سال تحصیلی کارگاه‌ها و بازدید‌های آموزشی و پژوهشی برای پیشبرد اهداف در دبستان برگزار خواهند شد.


اقدام خیرخواهانه دانش آموزان دبستان دخترانه سما شیروان به مناسبت شب یلدا


هریک از دانش آموزان دبستان دخترانه سما شیروان در اقدامی خیرخواهانه به مناسبت شب یلدا، پس از فراخوانی از سوی مدیر دبستان، با آوردن تعدادی میوه شب یلدای کودکان نیازمند شهرشان را از یاد نبردند.


سه نفر از دانش آموزان به نمایندگی از آموزشگاه به همراه معاون آموزشی و دو تن از اولیا دبستان این میوه‌های جمع آوری شده را که به مقدار زیادی بود، به موسسه خیریه اطعام همسفره شهرستان تقدیم کردند، تا این موسسه آن‌ها را قبل از شروع شب یلدا در اختیار خانواده‌های بی‌بضاعت شهرستان قرار دهد و کودکان تهیدست شهر شیروان بغض نبود مراسم یلدا را در دل‌های کوچکشان نداشته باشند.


تیم‌های ورزشی دبستان دخترانه سما شیروان افتخارآفرین شدند
واحد تربیت بدنی دبستان دخترانه سما شیروان گفت: تیم بسکتبال آموزشگاه قهرمان مسابقات میان تمامی مدارس مقاطع ابتدایی شیروان شد.


تیم‌هایی از دبستان در مسابقات شطرنج در سطح شهرستان حائز مقام سوم و در مسابقات بدمینتون مقام دوم تیمی را کسب کردند.


همچنین تیم بسکتبال برای ورود به مرحله استانی، فراخوان شده است و اکنون در سالن‌های ورزشی مربوط، به تمرین می‌پردازند.


فیلم استخوانهای محکم با... در هفته پژوهش دبستان دخترانه سما شیروان


مدیر دبستان دخترانه سما شیروان از تهیه فیلم پژوهشی ویژه نوآموزان پیش دبستانی توسط مربی مربوط با عنوان «استخوانهای محکم با...» خبر دادند.


این فیلماز سوی مربی خلاق نوآموزان پیش دبستانی آموزشگاه تهیه شده است، که درآن نوآموزان پس از آشنایی و تحقیق و بازدیدهای مختلف به چرایی استقامت و سلامتی استخوانهای بدن خود، با مصرف شیر و لبنیات روزانه پی می‌برند.


در این فیلم نوآموزان با آشنایی با شیر و لبنیات آن از سوی مربی خود به بازدید از گاوداری و آشنایی با مراحل بدست آمدن شیر و همچنین بازدید از کارخانه شیر و نحوه بسته بندی و بدست آمدن فرآورده‌های لبنی (ماست، پنیر، کره و...) می‌پردازند و در ‌‌نهایت به تعمیق بیشتر در استفاده از فرآورده‌های لبنی و تاثیر آنها بر داشتن بدنی مقاوم و سالم پی می‌برند.


برگزاری کارگاه تخصصی نقشه برداری ویژه هفته پژوهش (دانشکده سما شیروان -رشته ساختمان)


گروه عمران دانشکده سما شیروان به مناسبت هفته پژوهش کارگاه تخصصی نقشه برداری (دوربین و نرم افزار‌های ترسیم نقشه) با همکاری دکتر کاظمی معاون دانشگاه آزاد در امور سما، مهندس امانی و مهندس بهزادفر برگزار کرد.


در این کارگاه آموزشی و پژوهشی دانشجویان رشته‌های ساختمان آموزشکده سما، عمران و معماری دانشگاه آزاد اسلامی شیروان و بجنورد و برخی از استادان و دو تن از ناظران عالیه ستاد آب و فاضلاب شهری خراسان شمالی حضور داشتند.


دانشجویان با حضوری سه ساعته در زمینی حدود یک هکتار جنب شهرک وحدت شهرستان، با دوربین توتال و نحوه کار آن آشنا شدند، و نیز نحوه برداشت عوارض زمین و توپوگرافی منطقه را کار کردند، در مرحله پیاده سازی نقاط نام سما را به صورت مختصات از پیش تعیین شده روی زمین پیاده کردند.


سپس دانشجویان با بازگشت به سالن همایش دانشکده با حضوری سه ساعته در سالن، نحوه تخلیه دوربین و آشنایی کامل نرم افزار اتوکدلند را آموزش دیدند و برداشت‌های خود را به صورت یک نقشه توپوگرافی با استفاده از نرم افزار فوق ترسیم کردند.


این کارگاه با استقبال گرم دانشجویان و استادان گروه ساختمان به نحو شایسته صورت گرفت.


در پایان مهندس امانی برگزاری کارگاه‌های تکمیلی را به دانشجویان وعده دادند.


نوآموزان پیش دبستانی دختر و پسر در آموزشکده سما شیروان به استقبال یلدا رفتند


دبستان‌های دخترانه و پسرانه سما شیروان در همکاری مشترک با معاون دانگاه آزاد در امور سما، جشن یلدا را در سالن همایش دانشکده سما شیروان برای نوآموزان پیش دبستانی دختر و پسر برگزار کردند.


در این جشن علاوه بر نو آموزان اولیای آنان و نیز تعدادی از مسئولین معاونت و مدارس سما نیز حضور داشتند.


پس از تلاوت قرآن و خوشامد گویی به حضار، از سوی یکی از مربیان هر یک از چهار کلاس پیش دبستانی به اجرای برنامه‌های متفاوت، ویژه شب یلدا (سرود و نمایش و قصه گویی) پرداختند.


سپس یکی از مربیان به تعریف قصه ننه سرما، برای نوآموزان پرداخت و در پایان از بهترین میوه آرایی اولیا قدردانی به عمل آمد.


انتهای پیام/

ارسال نظر