صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۵۴ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
معاون سازمان سما عنوان کرد؛

رفع بخشی از مشکلات مالی واحدهای دانشگاهی با ایجاد مدارس عالی مهارتی

معاون آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، مهارتی و کاربنیان سازمان سما گفت: مدارس عالی مهارتی می‌توانند بخشی از مشکلات مالی واحدهای دانشگاهی و معاونت آموزش‌های عمومی و مهارتی را برطرف کنند.
کد خبر : 569687

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از یاسوج، علیرضا لادن‌مقدم در جلسه هم‌اندیشی راه‌اندازی مدارس عالی مهارتی استان کهگیلویه و بویراحمد‎ با توجه به تأکید مقام معظم رهبری درباره مهارت‌آموزی اظهار کرد: نخستین گام در اهمیت مهارت‌آموزی را مقام معظم رهبری داشته‌اند و تأکید فراوان در حرکت به سمت مهارت‌آموزی دارند.


وی افزود: مقام معظم رهبری در جمع کارآفرینان کشور فرموده‌اند «يکى از کارهاى ديگرى هم که يادداشت کردم که برعهده‏ مسئولان دولتى است، توسعه‏ مهارت‌هاست. اين هنرستان‌هاى فنى و صنعتى، اين دانشگاه‌هاى علمى- کاربردى، اين فنى‌وحرفه‌ای‌ها، آموزشکده‏‌هاى فنى‌وحرفه‏‌اى بايد توسعه پيدا کنند. ما به علم احتياج داريم؛ اما به پنجه‏ کارآمد هم احتياج داريم. يکى از کارهاى اساسى به‌نظر من اين است که در زمينه صنعت و کشاورزى بايستى کار کنيم».


معاون آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، مهارتی و کاربنیان سازمان سما با بیان اینکه این فرمان مقام معظم رهبری تکلیف ما را سنگین‌تر می‌کند با توجه به اصرار و تأکید فراوان دکتر ولایتی، دکتر طهرانچی و مهندس بطحایی در زمینه عملیاتی‌شدن فرآیند مهارت‌آموزی، نظام‌نامه آموزش‌های فنی‌و‌حرفه‌ای و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی را یادآور شد و به بیان کلیات مأموریت تعریف‌شده در این نظام‌نامه پرداخت


لادن‌مقدم بیان کرد: از اصلی‌ترین رئوس این نظام‌نامه می‌توان تبدیل و ارتقای آموزشکده‌های فعلی فنی‌وحرفه‌ای سما به دانشکده‌های مهارت و کارآفرینی را نام برد.


وی با تشریح وضعیت فعلی دانشگاه آزاد اسلامی و دستور ویژه دکتر طهرانچی مبنی‌بر راه‌اندازی مدارس عالی مهارتی خاطرنشان کرد: مدارس عالی مهارتی می‌توانند بخشی از مشکلات مالی واحدهای دانشگاهی و معاونت آموزش‌های عمومی و مهارتی واحدهای دانشگاهی کشور را برطرف کنند.


این مقام مسئول، فعالیت‌های کاربنیان و هنرستان‌های در جوار آموزشکده‌ها، دانشکده‌های مهارت و کارآفرینی و واحدهای دانشگاهی را یادآور شد و از رؤسای واحدهای استانی خواست که همه این موارد در دستورکار قرار داده و با جدیت پیگیری کنند.


بهترین کار این است که با توسعه مهارت‌آموزی کسب درآمد کنیم


سرپرست امور راهبردی و پایش کیفیت معاونت آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی هم توضیح داد: براساس تأکید دکتر طهرانچی، دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه حل مسئله است و بهترین کار این است که با توسعه مهارت‌آموزی کسب درآمد کنیم.


محمد شاه‌حسینی به تشریح جزئیات بخشنامه‌های صادرشده و شیوه‌نامه‌های مربوط به نظام‌نامه آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای و مهارتی دانش‌بنیان پرداخت و با توجه به ظرفیت‌ها و توانایی‌های دانشگاه آزاد اسلامی در استان‌ها بیان کرد: بهترین کار این است که با توسعه مهارت‌آموزی و کسب درآمد از مدارس عالی مهارتی گامی در بهبود معیشت استادان و کارکنان دانشگاه برداریم.


سرپرست امور راهبردی و پایش کیفیت معاونت آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد به تشریح شیوه‌نامه فعالیت‌های کاربنیان، مدرسه عالی مهارتی، مرکز مدیریت مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی، هنرستان جوار و آیین‌نامه مربوط به تبدیل و ارتقای آموزشکده‌ها به دانشکده‌های مهارت و کارآفرینی پرداخت و به سؤال حاضران درباره موارد طرح‌شده پاسخ داد.


کرم جانی‌پور دبیر هیئت امنا و سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد هم با بیان اینکه با توجه به دستور اکید دکتر طهرانچی، ایجاد مدارس عالی مهارتی باید مدنظر قرار گیرد و به مرحله اجرا درآید، آن را یکی از راه‌های برون‌رفت از اتکا به شهریه دانشجو دانست و توجه به ایجاد مهارت و کارآفرینی می‌تواند زمینه‌ساز تربیت جوانانی آشنا به فنون مختلف و مورد نیاز بازار کار باشد.


انتهای پیام/4103/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر