صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۷:۰۰ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی در مجلس در گفت‌وگو با آنا:

انقلاب اسلامی تبدیل به نماد حمایت از مظلومین شده است/ امنیت و آرامش امروز ما، حاصل خون شهید سردار سلیمانی است

نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی در مجلس شورای اسلامی گفت: انقلاب اسلامی تبدیل به نماد قدرت، اقتدار، خود کفایی و خودباوری و به خصوص به نماد حمایت از مظلومین در مقابل ظالمین خونخوار تبدیل شده است.
کد خبر : 569466

شارلی انویه تکیه در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا انقلاب اسلامی را به درختی تنومند تشبیه کرد و گفت: در حال حاضر انقلاب اسلامی به درخت تنومندی تبدیل شده است که حضرت امام خمینی رحمة الله علیه در اوایل انقلاب این نهال پاک را در سرزمین پاک ایران کاشت. حضرت امام خمینی (ره) برای رشد و تعالی این نهال تدابیری که لازم بود را درنظر گرفت  و در ادامه راه حضرت امام خامنه‌ای با تدابیری که داشتند و دارند این نهال انقلاب تبدیل به درخت تنومندی کردند که می‌توانم بگویم این درخت امروز تبدیل به نماد قدرت، اقتدار، خود کفایی و خودباوری و به خصوص به نماد حمایت از مظلومین در مقابل ظالمین خونخوار تبدیل شده است.


نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی در مجلس شورای اسلامی افزود: امروز خوراک این درخت تنومند انقلاب همان کرامت انسانی، عدالت انسانی و حقوق بشر است که ما ایرانیان و آشوریان ایرانی که خودمان را همواره ایرانی دانسته و در آینده هم خواهیم دانست، از ثمرات و میوه‌های بسیار گرانبهای آن بهره‌مند هستیم.


انویه تکیه با تأکید براینکه آشوریان ایرانی همواره از برکات انقلاب اسلامی بهره‌مند شده و می‌شوند، تصریح کرد: جایگاه مسیحیان آشوری در ایران به دلیل قدمت تاریخی همواره پررنگ بوده اما بعد از انقلاب جایگاه آشوری‌‎ها بیشتر نمایان شد و مورد احترام قرار گرفتیم. حقیقت امر این است که در نظام جمهوری اسلامی به ارزش‌ها و اعتقادات آَشوریان بیشتر احترام گذاشته شد تا جایی که امروز در کمال امنیت و آرامش زندگی می‌کنیم، امنیت و آرامشی که حاصل خون شهدا انقلاب، شهدای دفاع مقدس، شهدای مدافعین حرم مخصوصاً سردار جبهه مقاومت حاج قاسم سلیمانی است. شهید سردار سلیمانی زمانی که داعش مبارزه می‌کرد، به نوعی عدالت و کرامت انسانی را برای جهان و جهانیان را ثابت کرد.


آشوریان در ایران از حقوق شهروندی یکسانی برخوردار هستند


این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز آشوریان با حمایت دولت جمهوری اسلامی در کمال امنیت و آرامش همه مراسمات دینی، جشن‌های مذهبی و اعیاد خود را برگزار می‌کنند کمااینکه از حقوق شهروندی یکسانی برخوردار هستند و این به درایت و فرزانگی رهبر فرزانه انقلاب و همچنین مسئولین کشور جمهوری اسلامی ایران برمی‌گردد.


انویه تکیه با اشاره به حضور آشوریان ایرانی در کنار هموطنان خود، اظهار کرد: مسیحیان آشوری از زمان انقلاب و اعتراضات سال ۵۷  همواره در راستای توسعه کشور ایران در کنار برادران و خواهران مسلمان ایستادند و مقاومت کردند، همچنان که آشوریان در شهر ارومیه شهید انقلاب دارند و در جنگ تحمیلی هم شهدای بزرگواری را تقدیم این آب و خاک کردند.


نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی  همچنین خاطرنشان کرد: ما ایرانیان در وهله اول را موظف به ایستادگی در مقابل دشمنان برای حفظ از ناموس، آب و خاک کشورمان می‌دانیم و در این راستا اجازه نمی‌دهیم دشمنان به هر ترفندی خدشه‌ای به کشور وارد کنند. به عبارت دیگر ما به عنوان سرباز و در زیر سایه پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران و با تدابیر رهبر فرزانه انقلاب در راستای ولایت‌مداری در مقابل دشمنان ایستادگی می‌کنیم.


انویه تکیه در پایان خاطرنشان کرد: «شهادت هنر مردان خدا است.» این جمله بارها مورد تاکید حضرت آقا قرار گرفته است چرا که شهادت حس میهن طلبی یک اعتقاد واقعی می‌خواهد که ما امروز به آن پایبند هستیم. لذا باید در مقابله ظالمین خونخوار محافظ جان مظلومین باشیم و در این راه هیچ فرقی نمی‌کند مسیحی ایرانی، ترک ایرانی، آشوری ایرانی، کُرد ایرانی، فارس ایرانی، همه ما ایرانی هستیم و به خاطر یک نام ما موظف هستیم در هرجایگاهی مسئولیت خود را به نحو احسنت انجام بدهیم.


انتهای پیام/4158/


انتهای پیام/

ارسال نظر