صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۳۷ - ۱۷ اسفند ۱۳۹۹
حجت‌الاسلام قاضی‌زاده تأکید کرد؛

بهره‌گیری از جایگاه اجتماعی دانشگاه در رفع نیاز محرومان

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر بر بهره‌گیری از وجهه شخصیتی و جایگاه اجتماعی دانشگاه در رفع نیاز محرومان تأکید کرد.
کد خبر : 569438

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از بوشهر، حجت‌الاسلام سیدمهدی قاضی‌زاده در آیین گشایش و آغاز کار مرکز نیکوکاری نهال دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با تأکید بر بهره‌گیری از وجهه شخصیتی و جایگاه اجتماعی دانشگاه در رفع نیاز محرومان اظهار کرد: موضوع انفاق و خیرات از اقداماتی بوده که در این دانشگاه به‌خوبی در حال انجام است.


وی افزود: همه ارکان دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر در مراحل مختلف برنامه‌های انفاق و خیرات را همراهی و حمایت کردند. استادان، دانشجویان و کارکنان دانشگاه یا به‌صورت مستقیم در این امر خداپسندانه شرکت کرده یا با استفاده از وجهه شخصیتی و جایگاه اجتماعی، افراد جامعه را برای کمک به حال نیازمندان و محرومان واقعی ترغیب کردند که حرکتی زیبا و شایسته‌ بود.


مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر اضافه کرد: بحث انفاق و خیرات از اقداماتی است که در این دانشگاه به‌خوبی در حال انجام بوده و این مهم در سال‌های اخیر با توجه به وقوع رخدادهای مختلف مانند سیل، زلزله و کرونا با جدیت بیشتر و حتی به‌صورت خودجوش بیش از گذشته به طرق مختلف، عملیاتی شده است.


قاضی‌زاده ادامه داد: امروز با گشایش مرکز نیکوکاری نهال و همکاری، همراهی، حمایت و تعامل کمیته امداد امام خمینی(ره) در استان، حرکت‌های خودجوش دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی به‌صورت نظام‌مند و ساختارمند با شدت، قدرت و جامعیت بیشتری در این امر خداپسندانه ادامه خواهد یافت.


قرض‌الحسنه جایگاه عظیمی در روایات دارد


وی درباره انفاق و خیرات توضیح داد: انفاق امر خیری است که خداوند متعال تعبیراتی درباره آن دارد که انسان با آگاهی از این تعبیرات از جایگاه و منزلت این سنت پسندیده شگفت‌زده خواهد شد.


مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر با تأکید بر اینکه خداوند متعال مالک بی چون‌وچرای عالم هستی و همه مخلوقات از عرش تا فرش و از ازل تا ابد است، عنوان کرد: در حقیقت آنچه انسان خود را مالک آن می‌داند ملکیتی اعتباری بوده که در سایه لطف مالک واقعی هویت یافته است.


قاضی‌زاده تشریح کرد: خداوندی که مالک اصلی است در مقابل ما که بهره‌مند از ملکیت اعتباری متقوم به ملکیت خدای متعال هستیم، تنزل کرده و می‌فرماید شما به من قرض دهید تا من خدا پاداش اضعافا کثیره(چند برابر) بدهم و بدانیم قرض یکی از مصادیق آشکار و ارزشمند نیکوکاری است و در صورتی که با قصد قربت انجام شود انسان را از پاداش گران‌سنگ الهی برخوردار می‌کند.


وی خاطرنشان کرد: قرض‌الحسنه جایگاه عظیمی در روایات دارد. خداوند متعال عملکرد عقلای عالم به نام ربا را حرام و تخطئه کرده تا این سنت نیکوی قرض‌الحسنه که در روایات از آن تعبیر به اصطناع معروف می‌شود را در جامعه ترویج کند و این نشانگر ارزش بسیار امر نیکوی قرض‌الحسنه است.


انتهای پیام/4121/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر