صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۱۳ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
مدیرکل دفتر مبارزه با آفات عمومی سازمان حفظ نباتات:

دولت خرید سم برای مبارزه با آفات کشور را از ارز دولتی محروم کرده است

مدیرکل دفتر مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات گفت: در سال آینده در بحث مبارزه با ملخ صحرایی با مشکل خرید سم مواجهیم زیرا خرید سم از ارز دولتی (4200 تومانی) خارج شده و برای آن باید با ارز نیمایی که حدود 24 الی 25 هزار تومان است اقدام کنیم.
کد خبر : 567912

سعید معین در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی خبرگزاری آنا در ارتباط با مبارزه با آفت ملخ صحرایی در سال 99 اظهار کرد: تا آخر آذر ماه حدود 229 هکتار مبارزه انجام شده است؛ امکانات و وسایل سم‌پاش در حد بضاعت سازمان حفظ نباتات تهیه شده است.


وی با اشاره به این مطلب که مشکل ما در بحث مبارزه با ملخ صحرایی در سال آینده سم است، گفت: تا آخر اسفند در استان‌های مختلف سم موجود است و می‌توانیم نیاز کشور را در این زمینه تأمین کنیم ولی برای سه ماهه بهار نیازمند اعتبار برای خرید سم هستیم.


مدیرکل دفتر مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات تصریح کرد: ما 200 میلیارد تومان برای خرید سم درخواست کردیم و اگر این اعتبار تأمین شود آن را به استان‌ها برای خرید سم تخصیص می‌دهیم.


معین اذعان کرد: در سال گذشته و سال ماقبل آن سم جزو اقلامی بود که ارز دولتی (4200 تومانی) تعلق می‌گرفت ولی از فروردین ماه سم از ارز دولتی خارج شد و برای آن باید با ارز نیمایی که حدود 24 الی 25 هزار تومان است و قیمت آن 5 تا 6 برابر شده اقدام کنیم. با اعتباری که در سال گذشته می‌توانستیم سم بخریم امسال باید 5 برابر آن را داشته باشیم تا بتوانیم همان اندازه سم بخریم.


وی با اشاره به پیگیری وزیر جهاد کشاورزی و مکاتبات صورت گرفته در این خصوص عنوان کرد: سازمان حفظ نباتات برای تأمین سم مورد نیاز کشور در سال آینده از سوی ستاد بحران اقدام خواهیم کرد. امیدوار هستیم چرخه اقدامات در این حوزه به‌طوری انجام شود که نیمه دوم اسفند و اوایل فروردین ماه اعتبار مورد نیاز با کمک نمایندگان دولت به دستمان برسد تا برای خرید سم اقدام کنیم.


انتهای پیام/4105


انتهای پیام/

ارسال نظر