صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۷:۰۴ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۹

خدمات دیتاک به واحدها و مراکز ارتباط با مشتریان

اولین چالشی که کسب و کارها برای تجزیه و تحلیل داده با آن مواجه هستند، بدست آوردن اطلاعات دقیق و عملی از مشتریان یک شرکت است. دریافت اطلاعاتی مثل رفتار، ترجیحات، سلیقه و علایق مشتریان از جمله اطلاعاتی هستند که در کمتر نرم افزاری می‌توانید آن‌ها را به طور دقیق دریافت کنید.
کد خبر : 562800

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، تجزیه و تحلیل عمیق مشتریان یکی از جدیدترین تکنیک‌های بازاریابی است. به این معنا که به شما کمک می‌کند تا با هر مشتری با موفقیت ارتباط برقرار کنید. این کار می‌تواند از طریق ابزارهای تحلیل داده صورت بگیرد. یکی از این ابزارها، ابزار مانیتورینگ و آنالیز فضای مجازی دیتاک است که اطلاعات دقیقی را در مورد مشتریان برایتان گردآوری می‌کند. تجزیه و تحلیل مشتری رویکردی مشتری‌محور است که برای مدیریت تصمیمات تجاری ضرورت دارد. نتایج این آنالیز دریافت اطلاعات و داده‌های دقیق در مورد مشتریان و نحوه تصمیم‌گیری آن‌هاست. با توجه به اهمیت رویکرد متریک برای مدیریت ارتباط با مشتری، استفاده از ابزارایی همچون دیتاک اهمیت زیادی دارد.


حالا می‌خواهیم بدانیم Dataak چه خدماتی به مراکز ارتباط با مشتری ارائه می‌دهد؟ آیا می‌توان به این پلتفرم مثل یک نرم افزار CRM نگاه کرد؟


خدمات دیتاک به کسب و کارها


در گذشته فناوری تجزیه و تحلیل اطلاعات مشتریان مثل امروز اهمیت نداشت. از یکسو دریافت اطلاعات مشتریان کار ساده‌ای نبود و از سوی دیگر کسب و کارها نمی‌توانستند با سرعت بالا این اطلاعات را تجزیه و تحلیل کنند. اما امروز با ایجاد نرم افزارهای CRM می‌توان به راحتی برای تحلیل مشتری در بازاریابی اقدام کرد و ارتباط با مشتریان را بهبود بخشید.


از سوی دیگر افزایش تعداد شرکت‌ها و بالا گرفتن رقابت، جمع‌آوری و دریافت اطلاعات و تجزیه و تحلیل داده‌ها را ضروری می‌کند. واقعیت این است که اکنون همه کسب و کارها فارغ از بزرگ یا کوچک بودن به تجزیه و تحلیل داده نیاز دارند. این کار به منظور افزیش کارایی بازاریابی مشتری و بازگرداندن مزیت رقابتی صورت می‌گیرد.


دیتاک در این زمینه به سه شکل به کسب و کارها کمک می‌کند:



  • گردآوری اطلاعات دقیق از مشتریان با کمک فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی

  • تحلیل داده‌ها برای پیش‌بینی رفتار مشتریان

  • افزایش قدرت مدیران کسب و کار و بخش فروش برای چیدن استراتژی فروش و تجدید نظر در ارائه خدمات یا عرضه محصولات


چرا به دیتاک نیاز دارید؟


تجزیه و تحلیل داده‌های مشتریان بدون استفاده از ابزارهای هوشمندی مثل دیتاک با چالش‌های زیادی روبروست. به عبارت دیگر مشکلات زیر باعث می‌شود تا ضرورت استفاده از سامانه‌های هوشمند بیش از پیش احساس شود:


بدست آوردن اطلاعات دقیق و عملی از مشتریان


اولین چالشی که کسب و کارها برای تجزیه و تحلیل داده با آن مواجه هستند، بدست آوردن اطلاعات دقیق و عملی از مشتریان یک شرکت است. دریافت اطلاعاتی مثل رفتار، ترجیحات، سلیقه و علایق مشتریان از جمله اطلاعاتی هستند که در کمتر نرم افزاری می‌توانید آن‌ها را به طور دقیق دریافت کنید.


حتی ابزارهایی مثل گوگل آنالتیکس، سرچ کنسول و یا ابزارهای آنالتیکس برای شبکه‌های اجتماعی هم توانایی ارائه این اطلاعات را ندارند. برای مثال شما در ابزار تحلیل اینستاگرام می‌توانید اطلاعاتی در مورد جنسیت، سن، جغرافیا و ساعات ورود کاربران به صفحه خود را دریافت کنید، اما هیچ اطلاعاتی در مورد علاقه و نیاز کاربر نسبت به یک محصول وجود ندارد. بنابراین در کنار ابزارهای تجزیه و تحلیل شبکه‌های اجتماعی شما به ابزار هوشمند دیتاک هم نیاز دارید.


کاهش هزینه‌های تحلیل مشتری


یکی دیگر از دلایلی که باعث می‌شود کسب و کارها بیش از پیش به پلتفرم‌های هوشمند نیاز پیدا کنند، افزایش هزینه‌های تحلیل داده است. ممکن است برخی از کسب و کارها برای دریافت چنین اطلاعاتی، به سراغ نیروی انسانی بروند. استخدام کارشناسان حرفه‌ای هیچ کمکی به تحلیل داده‌های دقیق مشتری نمی‌کند. زیرا اساسا نیروی انسانی تعصبات و تفکرات خود را در آنالیز داده وارد می‌کند.


از سوی دیگر هزینه استخدام نیروی انسانی برای مدیریت ارتباط با مشتری بیشتر از یک سامانه هوشمند است. شما قرار نیست بابت استفاده از سامانه دیتاک به اندازه استخدام چند کارشناس هزینه صرف کنید.


نیاز به تحلیل عمیق مشتریان


یکی دیگر از چالش‌های پیش‌روی کسب و کارها، تجزیه و تحلیل عمیق مشتری است. تصمیمات مدیریتی و بازاریابی تا حد زیادی به آنالیز دقیق مشتریان بستگی دارد. اگر بخواهید در دنیای رقابتی امروز از هم‌کیشان خود فاصله بگیرید، باید اطلاعات کاملی را در مورد مشتریان بدانید. به طوری که بتوانید از قبل رفتارها و احساساتشان را پیش‌بینی کنید. سپس براساس شناختی که نسبت به مشتری پیدا می‌کنید، رفتارهای خود را برای فروش تغییر دهید.


تحلیل عمیق مشتری در دیتاک با استفاده از هوش مصنوعی انجام می‌شود و نتیجه‌ آن گزارشات تحلیلی مبتنی بر دیتا است. این گزارشات نتیجه تحلیل بیگ دیتای فضای مجازی است که به کسب و کارها در شناخت مخاطبان کمک شایانی می‌کند.


مزیت استفاده از دیتاک برای مرکز ارتباط با مشتری


شاید با خواندن مطالب قبلی به این نتیجه رسیده‌ باشید که دیتاک یک سامانه هوشمند است که در تصمیم‌گیری بهینه، صرفه‌جویی در زمان و هزینه و افزایش راندمان کاری تاثیرگذار است. اما خدمات این پلتفرم به کسب و کارها و واحد ارتباط با مشتری چطور انجام می‌شود؟


برای مدیران کسب و کار، کارشناسان CRM و بازاریاب‌ها دریافت اطلاعات دقیق از مشتری کار ساده‌ای نیست. از سوی دیگر برای این سه گروه راهیابی به ذهن مشتری بیش از هر چیز دیگری اهمیت دارد. آن‌ها می‌خواهند بفهمند دقیقا باید چه کارهایی را برای مشتریان انجام دهند که به سود بیشتر بینجامد.


بنابراین استفاده از یک برنامه تجزیه و تحلیل مشتری مثل دیتاک می‌تواند راه‌حلی ساده و کاربردی باشد. مزیت‌های این نرم افزار برای واحد ارتباط با مشتری عبارت است از:


تبدیل کاربران به مشتریان وفادار


یکی از مزیت‌هایی که دیتاک به همراه دارد این است که می‌توانید بفهمید برای تبدیل کردن کاربران به مشتری چه اقدامی باید انجام دهید. کاربرانی وجود دارند که هنوز مشتری شما نشده‌اند، اما در مورد برند، محصولات و یا خدمات شما صحبت می‌کنند. با بررسی و آنالیز دقیق نظرات این گروه از کاربران به راحتی می‌توانید استراتژی‌های آینده‌ را به نحوی بچینید که کاربران به طور رایگان به مشتری تبدیل شوند.


حفظ مشتریان وفادار


بخش دیگری از خدمات دیتاک به مراکز ارتباط مشتری برای آن دسته از مشتریانی است که اکنون از شما خرید می‌کنند. اما به دلایلی ممکن است از استراتژی‌های اخیر شما ناراضی باشند. همین موضوع ممکن است در آینده باعث کاهش نرخ فروش و تعداد مشتریان شود.


اما با دیتاک این مزیت را دارید تا خیلی فوری و بدون از دست دادن زمان از گلایه‌ها و مشکلات مشتریان وفادار خود مطلع شوید. بنابراین با دریافت چنین اطلاعاتی می‌توانید برای پیگیری مشکلات اقدام کنید.


در پایان


اگر در مورد نرم افزارهای مدیریت ارتباط با مشتریان و کارکرد آن‌ها برای واحد ارتباط با مشتری اطلاعات دقیقی داشته باشید، می‌دانید که این نرم افزارها باعث افزایش راندمان کار، کاهش هزینه‌ها و سبقت گرفتن از رقبا می‌شوند. دیتاک هم یکی از نرم‌افزارهایی است که در زیر مجموعه CRM می‌گنجد.


انتهای پیام/ر


انتهای پیام/

برچسب ها: دیتاک مانیتورینگ
ارسال نظر