صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۳۲ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
صالحی مطرح کرد؛

مدیران روابط‌عمومی در سازمان‌ها چه وظایفی دارند؟/ لزوم حذف ضد فرهنگ‌ها در فضای رسانه‌ای

عضو هیئت مدیره خانه مطبوعات استان اصفهان عنوان کرد: وظیفه روابط‌عمومی آن است که علاوه بر مدیریت روابط درون‌سازمان بین کارمندان، تقویت احساس کارآمدی با تطبیق تقاضاها و نیازهای سازمان و محیط بازار موجب کاهش هزینه‌ها و چالش‌ها شود.
کد خبر : 562413

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از دولت‌آباد، علی صالحی در نشست مسئولان روابط‌عمومی ادارات و ارگان‌های شهرستان برخوار که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دولت‌آباد برگزار شد، گفت: باید ابتدا بنیان تازه‌ای را در حوزه اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی دستگاه‌ها و سازمان‌ها ایجاد و علاوه بر گزارش کارآمدی دستگاه، احساس کارآمدی را نیز در خود و مجموعه کارمندان سازمان ایجاد کنیم.


وی اضافه کرد: در نتیجه احساس کارآمدی به مردم نیز منتقل می‌شود تا در نهایت موجب کارآمدی نظام و تولید انرژی مثبت و تولید فکر شود.


عضو هیئت مدیره خانه مطبوعات استان اصفهان بیان کرد: امروز در پایان عصر رسانه‌های یکطرفه هستیم و اگر تا چند سال پیش اطلاعات ما از طریق رسانه ملی و خبرگزاری‌ها و رسانه‌های مکتوب به دست می‌آمد، امروزه وارد عرصه تعامل با مخاطب شده‌ایم.


صالحی یادآور شد: امروزه تعداد زیادی شهروندرسانه داریم که به تولید محتوا می‌پردازند؛ بنابراین باید بدانیم چگونه از این تهدید فرصت ایجاد کرده و آن را مدیریت کنیم.


هدایت افکار عمومی در دوره کرونا بسیار دشوار است


وی متذکر شد: در دوره‌ای که با پدیده مرگ منبع خبری مواجه هستیم و کسی به مبدأ توجهی ندارد، کار هدایت افکار عمومی بسیار دشوار می‌شود و در چنین شرایطی روابط‌عمومی می‌تواند به عنوان هوش هیجانی در این راستا به سازمان کمک کند.


عضو هیئت مدیره خانه مطبوعات استان اصفهان تشریح کرد: وظیفه روابط‌عمومی آن است که علاوه بر مدیریت روابط درون‌سازمان بین کارمندان، تقویت احساس کارآمدی با تطبیق تقاضاها و نیازهای سازمان و محیط و همچنین بازار فعالیت سازمان موجب کاهش هزینه‌ها و چالش‌ها شود.


صالحی افزود: مدیران روابط‌عمومی به‌عنوان مدیران عامل در سایه یا مدیران بالقوه سازمان هستند؛ چراکه وظایف سنگین‌تر اجرایی و حساس‌تر و پرمخاطره‌تر برعهده مدیران روابط عمومی است.


وی با بیان نکاتی درباره بخش‌های ارتباطی افزود: روابط‌عمومی سازمان در بخش ارتباط با رسانه باید تلاش کند تا در پاسخگویی به افکار عمومی دچار شکست نشود.


عضو هیئت مدیره خانه مطبوعات استان اصفهان تأکید کرد: روابط‌عمومی باید بکوشد با تنظیم ارتباط با رسانه، ضد فرهنگ‌هایی را که در فضای رسانه‌ای وجود دارد حذف یا اصلاح کند.


صالحی ادامه داد: ازآنجاکه امروزه نیازها در جامعه به‌روز شده، لازم است پاسخگویی به این نیازها نیز به‌روز شود تا روابط‌عمومی سازمان به‌عنوان ویترین و ظاهر سازمان در انظار خوب جلوه کرده و تقلیل پیدا نکند.


انتهای پیام/4078/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر