صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش و دانش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۸:۳۹ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
وزیر آموزش و پرورش:

تحقق مأموریت‌ها بدون درک عمیق از اهداف نظام تعلیم و تربیت میسر نیست

وزیر آموزش و پرورش گفت: اولین مقدمه و لازمه انجام یک کار خوب درک صحیح و روشن از محتوای کار است؛ تحقق مأموریت‌ها بدون درک عمیق از اهداف نظام تعلیم و تربیت میسر نیست.
کد خبر : 561674

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از وزارت آموزش و پرورش، محسن حاجی میرزایی با بیان اینکه در مفهوم کلمه یوم الله حقایق عمیقی نهفته است اظهار کرد: یوم الله روز تجلی بارز قدرت الهی و ظهور و بروز سنت‌های الهی است که سرشار از آموزه های عمیق و ناب برای یادگیری است. 


وی ضمن اظهار امیدواری برای نزدیک شدن اندیشه‌ها با برگزاری اینگونه نشست‌ها افزود: همه تمایل دارند کارشان را به درستی انجام دهند.


وزیر آموزش و پرورش با بیان طرح سوالی که چه زمانی متوجه می‌شویم خوب کار می‌کنیم، ادامه داد: اولین مقدمه و لازمه این موضوع درک صحیح و روشن از محتوای کار است؛ تحقق مأموریت‌ها بدون درک عمیق از اهداف نظام تعلیم و تربیت میسر نیست


حاجی میرزایی بیان کرد:  مأموریتی صحیح است که اگر ایفا نشود مجموعه دچار اختلال می‌شود. 


وی در بحث ارزیابی عملکرد از نظر اهمیت و عظمت این مأموریت افرود: میزان اعتقاد ما به آرمان‌ها و اهداف را میزان توجه به ارزیابی تعیین می‌کند؛ اگر‌ مجموعه ای برای بهبود و یادگیری ارزش قائل بود، باید به ارزیابی اهمیت بدهد. 


وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه برای تحقق اهداف به ارزیابی نیازمندیم تأکید کرد: ارزش تمام روش‌های ارزیابی به این است که به ما اطلاعات موثر دهد. نیازمند درک روشن از اوضاع هستیم اگر مشکلات مجموعه تکرار شود این نشان از  فقدان پویایی و زنده بودن مجموعه ارزیابی دارد.


حاجی میرزایی ادامه داد: محتوای مسئولیت ما بسیار عمیق و غنی است هر کاری در آموزش و پرورش عظمت دارد و نیازمند عقلانیت بسیار بالا و گسترده ای است.


وی گفت: باید برای حل مسائل تدبیر کنیم و راه حل‌های مختلف را دریابیم و باید حیطه صلاحیت‌ها و مأموریت‌های خود را به درستی و عمیق بشناسیم.


وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه نوع توجه به این‌ مسائل به داشتن درک واقع بینانه تر و سنجیده تر کمک می‌کند، اظهار کرد: کارهایی که در حوزه حراست و ارزیابی عملکرد انجام می‌شود به دلیل اینکه ارتباط با انسان‌ها دارد نیازمند حداکثر مراقبت‌ها است.


انتهای پیام/4105


انتهای پیام/

ارسال نظر