صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۹:۳۶ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۹
اثنی عشری در گفت‌وگو با آنا مطرح کرد؛

ضرورت‌سنجی پژوهش‌های علمی میان‌رشته‌ای در اسباب‌بازی/ بررسی اسباب‌بازی‌های کودکان اوتیسم

مدرس دانشگاه آزاد اسلامی بر ضرورت‌سنجی پژوهش‌های علمی میان‌رشته‌ای در اسباب‌بازی تأکید کرد.
کد خبر : 561610

به گزارش خبرنگار حوزه فرهنگی و هنری گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، نشست تخصصی «ضرورت‌سنجی پژوهش‌های علمی میان‌رشته‌ای در اسباب‌بازی» در ششمین جشنواره ملی اسباب‌بازی برگزار شد. در این نشست بر ضرورت مدیریت منابع و وجود مرجعی در زمینه گردآوری پژوهش‌های علمی و تحقیقاتی این حوزه به‌عنوان یک شاخه علمی تأکید شد.


همچنین در این نشست، شیما اثنی عشری، مدرس دانشگاه آزاد اسلامی و طراح پارک اوتیسم، الهام اثنی عشری، مدرس دانشگاه آزاد واحد تهران شرق و آیدا باقری، پژوهشگر به تشریح پژوهش خود با موضوع «بررسی و معرفی اسباب‌بازی‌های کودکان اوتیسم» پرداختند.


شیما اثنی عشری، مدرس دانشگاه آزاد اسلامی در گفتگو با خبرنگار آنا درباره اهداف ششمین جشنواره ملی اسباب‌بازی گفت: بهبود کیفیت اسباب بازی برای سنین مختلف، طراحی‌های اسباب‌بازی‌های ایرانی متناسب با فرهنگ بومی، تکیه بر بخش‌های علمی و نظری اسباب‌بازی، تقویت تفکر و تجسم کودک و... از جمله اهداف جشنواره اسباب بازی بود.


وی افزود: بررسی و معرفی بهترین اسباب‌بازی‌ها برای کودک اوتیسم، توجه به چالش‌های درگیرشده کودک اوتیسم و راهکارها برای افزایش اعتماد به نفس کودک اوتیسم از جمله مطالبی بود که در نشست تخصصی «ضرورت‌سنجی پژوهش‌های علمی میان‌رشته‌ای در اسباب‌بازی» مطرح شد.


مدرس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به ضرورت‌سنجی پژوهش‌های علمی میان‌رشته‌ای در اسباب‌بازی گفت: اسباب‌بازی چه در فضای باز و چه در منازل دارای اهمیت است و توجه به این مقوله فقط به تقویت قشر کودکان نیست. در واقع می‌توان با ایجاد تیم‌های گروهی از جمله روان‌شناس، گرافیست، معماران و هنرمندان به تقویت ادراکی و توجه به فرهنگ در بازی‌های کودکان به‌خصوص کودکان با معلولیت‌های مختلف مانند کودک اوتیسم توجه کرد. البته بنده موافق این نیستم که کودک اوتیسم را معلول یا کم‌توان و ناتوان ذهنی خطاب می‌کنند، بلکه آن فرد نگرش متفاوتی نسبت به مسائل دارد.


انتهای پیام/4118/


انتهای پیام/

ارسال نظر