صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۱۵ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
توسط فولکس‌واگن؛

باتری خودروهای الکتریکی بازیافت می‌شوند

فولکس‌واگن اولین کارخانه بازیافت باتری خودروهای الکتریکی را راه‌اندازی کرد.
کد خبر : 561127

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا، اگرچه اتومبیل‌های الکتریکی آلایندگی ندارند، اما توجه به روش‌های ساخت و بازیافت اتومبیل برای محیط‌زیست بسیار مهم است. اکنون فولکس‌واگن کار خود را آغاز کرده و اولین کارخانه بازیافت باتری خود را افتتاح کرده است.


یکی از بزرگ‌ترین خودروسازان امیدوار است 90 درصد باتری‌ها را به مواد اولیه تبدیل کند. اما این امر چگونه اتفاق می‌افتد؟


این فرآیند بازیافت باتری جدید که «LithoRec» نامیده می‌شود، توسط این شرکت در سال 2009-2010 همراه با دانشگاه فنی براونشوایگ توسعه یافته است. در آن زمان فولکس‌واگن تولیدکننده برجسته وسایل نقلیه الکتریکی نبود، اما اکنون در این حوزه فعالیت دارد و باید به کل چرخه عمر ماشین توجه کند. به همین دلیل است که اکنون در کارخانه بازیافت باتری سرمایه‌گذاری می‌کند.



در ابتدا، باتری‌ها آزمایش می‌شوند تا اطمینان حاصل شود برای هیچ‌چیز مناسب نیستند. اگر باتری همچنان دارای هر نوع ظرفیت مفید انرژی باشد، می‌توان آن را در دستگاه‌های دیگر مانند ایستگاه‌های شارژ موبایل یا نوعی راه‌حل ذخیره انرژی استفاده کرد. سپس باتری‌های مصرف‌شده جدا می‌شوند. در این مرحله از فرایند، پوسته‌های آلومینیوم، سیم‌های مسی و مقداری پلاستیک می‌توانند بازیابی شده و دوباره به خطوط تولید بازگردانده شوند.



سپس باتری‌ها در یک محیط کنترل‌شده خرد می‌شوند. به دلیل وجود الکترولیت مایع، جرم حاصل مرطوب است و باید خشک شود. سپس توسط غربالگری و آهن‌ربا مرتب می‌شود. در انتها پودر سیاه وجود دارد که حاوی گرافیت و همچنین لیتیوم، منگنز، کبالت و نیکل است. سپس از فرآیند هیدرومتالورژی برای جداسازی این فلزات استفاده می‌شود. در پایان، می‌توان از فلزات بازیافتی برای ساختن کاتد جدید باتری‌ها استفاده کرد. ساخت کاتد از مواد بازیافتی باعث صرفه‌جویی بیش از یک تن دی‌اکسید کربن در هر وسیله نقلیه می‌شود.


به‌این‌ترتیب فولکس‌واگن تولید دی‌اکسید کربن تولید خود را کاهش داده و مواد اولیه باارزش را ذخیره می‌کند.


انتهای پیام/4112/


انتهای پیام/

ارسال نظر