صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۲۱ - ۲۶ دی ۱۳۹۹
داودی عنوان کرد؛

توسعه مهارت‌های شغلی همسو با سند توسعه ملی/ جذب و حمایت از نخبگان با شعار «ایده تا پدیده»

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنجان گفت: يکی از وجوه کليدی دانشگاه کارآفرين، توسعه مهارت‌های شغلی، حرفه‌ای و توانمندسازی دانشجويان و استادان همسو با فرايند توسعه ملی و حل مسائل جامعه به روش علمی است.
کد خبر : 556891

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از لنجان، سیدمسعود داودی در نشست با مدیر و معاونان آموزش و پرورش و پژوهش‌سرای باغبهادران با تاکید بر اینکه محور و مأموريت کانونی نظام دانشگاهی در دانشگاه، کارآفرينی است، گفت: يکی از وجوه کليدی دانشگاه کارآفرين، توسعه مهارت‌های شغلی، حرفه‌ای و توانمندسازی دانشجويان و استادان همسو با فرايند توسعه ملی و حل مسائل جامعه به روش علمی است.


وی با بیان اینکه آموزش کارآفرينی و توسعه مهارت بر مبنای نيازهای هر گروه و رشته علمی، بايد از پایه ابتدایی در آموزش و پرورش مورد توجه باشد؛ اظهار کرد: دانشگاه از بدو پيدايش، سه نسل مختلف را تجربه کرده است.


سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنجان بیان کرد: دانشگاه‌های نسل‌ نخست که عموما آموزشی و مبتنی بر فعاليت‌های تعليمی است، دانشگاه‌های نسل دوم که پژوهشی و مبتنی بر فعاليت‌های تحقيقاتی است و دانشگاه‌های نسل سوم که کارآفرين و مبتنی بر حل مسائل جامعه با رويکرد علمی هستند.


این استاد دانشگاه بیان کرد: برای شکل‌گيری دانشگاه نسل سوم و بهره‌مندی از مزايا و ویژگی‌های اين نسل دانشگاهی، بايد مهارت‌آموزی از ابتدا در آموزش و پرورش نهادینه شود.


سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنجان با بیان اینکه نقش مهارت‌آموزی و کارآفرینی در ایجاد اشتغال بسیار برجسته است، خاطرنشان کرد: آموزش به طور کلی ایجاد تغییر در رفتار فرد است اما اجرای برنامه‌های آموزشی علاوه بر تغییرات مثبت رفتاری، مزایای دیگری از جمله افزایش بهره‌وری و کارایی، پیشرفت شغلی، گسترش خلاقیت و نوآوری را در پی خواهد داشت، به علاوه کارآفرینی و افزایش سطح مهارت، یکی از راه‌های مهم برون رفت از معضل بیکاری است . 


داودی با بیان اینکه فقدان مهارت لازم برای ورود به بازار کار از موانع مهم بهبود وضعیت اشتغال است، بیان کرد: مهارت‌افزایی دانشجویان در حین تحصیل می‌تواند منجر به افزایش بهره‌وری افراد شود.


درخشش واحد لنجان در طرح پویش


وی با تاکید بر درخشش دانشگاه آزاد اسلامی لنجان در طرح پویش اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی لنجان این فرصت را برای دانشجویان فراهم کرده تا در طول تحصیل، کار را به‌صورت عملی و کاربردی فراگرفته، تجربه لازم برای ورود به صنعت را کسب و با مهارت‌افزایی و خلق فرصت‌های نوین، موجب بهبود عملکرد بنگاه‌های تولیدی و خدماتی شوند.


سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنجان با تاکید بر توسعه مدارس سما که به عنوان بزرگترین مجموعه مدرسه‌ای با رویکرد توسعه کمی و کیفی هستند، تاکید کرد: مجموعه سما با شعار «مسیر دانش تا توانش» و استفاده از امکانات دانشگاه آزاد در راستای پرورش و یادگیری دانش‌آموزان و تربیت یک انسان موفق نقش موثری ایفا می‌کنند.


داوودی تاکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی لنجان با شعار "ایده تا پدیده" و شناسایی، جذب، هدایت و حمایت از نخبگان در قالب باشگاه پژوهشگران جوان و مرکز رشد در خدمت پژوهشگران و دانش‌آموزان نخبه و با استعداد به مسیر خود ادامه می‌دهد.


انتهای‌ پیام/۴۱۱۷/


انتهای پیام/

ارسال نظر