صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

اجرای گروه لهستانی زار در «تئاتر مستقل تهران»

سالن تازه تأسیس «تئاتر مستقل تهران» همزمان با برپایی هفته تئاتر لهستان در ایران، میزبان نمایش «آن هلی» (Anhelli) کاری از گروه تئاتر زار (ZAR) خواهد بود.
کد خبر : 55260

به گزارش گروه فرهنگی آنا، «تئاتر مستقل تهران» واقع در ضلع شرقی تئاتر شهر، خیابان رازی، شماره 50، مجموعه ای خصوصی است و این نخستین اجرایی است که در سالن تئاتر آن بر صحنه خواهد رفت. این مکان که در حال حاضر می‌توان آن را بزرگترین سالن تئاتر خصوصی کشور دانست، با مساحت و ارتفاع مناسب و امکانات مجهز نور و صدا مکانی مناسب برای اجرای چنین آثاری در نظر گرفته شده است.


«تئاتر مستقل تهران» در روند کاری خود در نظر دارد در کنار اجرای آثار هنرمندان ایرانی، بخشی از تمرکز خود را بر جذب اجراهای خارجی و بین‌الملل گذارد و امکان تماشای چنین آثاری را در فضایی از دادوستد فرهنگی فراهم آورد. این مجموعه نخستین گام خود را به سوی این هدف با میزبانی از هفته تئاتر لهستان که توسط اداره کل هنرهای نمایشی، سفارت لهستان و دبیرخانه سی‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در تهران برگزار می‌شود، برداشته است.


گروه لهستانی تئاتر زار پیش از این در نقاط مختلف جهان چون ایتالیا، دانمارک، چین، کره و امریکا به اجرای آثارش پرداخته است. این گروه شیوه بیان تئاتری‌اش را از طریق صدا و موسیقی و با بازسازی ساختارشکنانه آواهای باستانی مذهبی کشورهایی چون گرجستان، بلغارستان، یونان و ایران شکل داده است. همچنان که واژه «زار» در زبان باستانی بخشی از گرجستان به معنی آوازهای سوگواری و در زبان امروز گرجی‌ها به معنی زنگ است.


«آن هلی» نیز نمایشی موسیقایی است به معنای «بانگ برآوردن و ندا دادن» که با الهام از قطعاتی از اشعار یولیو سوواسکی، از درونیات انسان ها سخن می‌گوید و به کارگردانی یاروسلاو فرت و با حضور 15 بازیگر در ایران اجرا خواهد شد. این نمایش در تاریخ 25 و 26 آذر در محل تماشاخانه «تئاتر تهران» بر صحنه می‌رود.




انتهای پیام/

ارسال نظر