صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۳۰ - ۰۷ دی ۱۳۹۹

مرگ یک‌هزارم آمریکایی‌ها براثر کرونا

با توجه به آمار رسمی هم‌اکنون شمار جان‌باختگان در آمریکا به حدی رسیده که از هر هزار آمریکایی یک نفر براثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده است.
کد خبر : 551884

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از سی.ان.ان، با توجه به اینکه تابه‌حال بیش از 330 هزار آمریکایی براثر ابتلا به کرونا جان‌باخته‌اند می‌توان نتیجه گرفت که ویروس کووید-19 از هر هزار آمریکایی یک نفر را به کام مرگ فرستاده است.


سی. ان. ان در ادامه گزارش نوشت: درحالی‌که بنابر تخمین اداره «آمار آمریکا» جمعیت آمریکا در هفته‌های پایانی ماه دسامبر ۳۳۰ میلیون و ۷۵۰ هزار نفر بود، تا بعدازظهر روز شنبه و بنابر آمار ارائه شده از سوی دانشگاه «جان هاپکینز» ۳۳۱ هزار و ۱۱۶ نفر براثر ابتلا به ویروس کرونا جان‌باخته‌اند.


این گزارش می‌افزاید: نخستین مورد فوتی بیماری کووید-19 در آمریکا در ۲۹ ماه فوریه گذشته (۱۰ اسفند ۱۳۹۸) در «کرکلند» ایالت واشنگتن رخ داد.


سی. ان. ان در ادامه گزارش داد: زمانی که سازمان جهانی بهداشت در ماه مارس (اسفند ۹۸) بیماری کووید-19 را یک همه‌گیری فراگیر در جهان اعلام کرد، تا اواخر ماه مارس شمار جان‌باختگان آمریکایی به این ویروس به ۱۰۰۰ نفر جهش پیدا کرد.


به گزارش این شبکه خبری آمریکایی، بنابر داده‌های دانشگاه جان هاپکینز تنها در مدت چند هفته تا چهارم ماه آوریل (۱۶ فروردین ۱۳۹۹) شمار جان‌باختگان آمریکایی مبتلا به ویروس کرونا به‌یک‌باره به ۱۰ هزار نفر رسید.


این رسانه خبری آمریکایی افزود: روند صعودی مرگ‌ومیر ناشی از ابتلا به ویروس کرونا درست چهار ماه پس از اعلام نخستین فوتی در خاک این کشور به روزانه ۱۰۰۰ نفر رسید و درمجموع تا ۲۳ ماه می 100 هزار شهروند آمریکایی براثر ابتلا به کووید-19 جان باختند.


این شبکه خبری آمریکایی در ادامه نوشت: در ۲۱ ماه سپتامبر (۳۱ شهریور ۱۳۹۹) آمار کلی جان‌باختگان به ۲۰۰ هزار نفر رسید.


سی. ان. ان افزود: اکنون و از ماه نوامبر (آذر) بدین سو شمار جان‌باختگان به ویروس کرونا سرعت یافته بطوریکه در ۱۴ دسامبر مجموع شمار جان باختگان به ویروس کرونا در آمریکا ۳۰۰ هزار نفر اعلام شد.


هم اکنون شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان از مرز ۸۰ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر عبور کرده که از این تعداد بیش از یک‌میلیون و ۷۰۰ نفر جان باخته‌اند.


درحالی‌که ویروس کرونا به علت سوء مدیریت دولت ترامپ تنها در مدت کم‌تر از یک سال از یک جان‌باخته به بیش از ۳۰۰ هزار جان‌باخته مبتلا به این ویروس رسیده است، این همه‌گیری اقتصاد آمریکا را درنوردیده بطوریکه به گزارش نشریه انگلیس گاردین شمار بیکاران در آمریکا در خردادماه گذشته به ۴۰ میلیون نفر رسید.


به گفته بسیاری از رسانه‌ها و کارشناسان ترامپ در روزهای پایانی ریاست جمهوری خود، امور را رها کرده و به بازی گلف می‌پردازد، اواخر هفته گذشته تصویب بسته کمک‌های مالی به مبلغ ۹۰۰ میلیارد دلار را رد کرد، بسته کمک‌های مالی که قرار بود به افرادی که براثر شیوع ویروس کرونا کار خود را از دست داده‌اند چکی به مبلغ ۶۰۰ دلار پرداخت شود، حال با فرارسیدن روزهای پایانی سال ۲۰۲۰ نزدیک به ۱۴ میلیون آمریکایی با کابوس از دست دادن کمک‌های دوران بیکاری مواجه هستند.


انتهای پیام/4155/


انتهای پیام/

ارسال نظر