صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۳۴ - ۰۲ دی ۱۳۹۹
عضو شورای اسلامی شهر تهران:

پرونده املاک نجومی قابل رسیدگی نیست

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: پرونده املاک نجومی در دوره فعلی شورا منع تعقیب خورده و بازرسی کل کشور با این‌که 10 روز وقت داشته اما 22 روز بعد اعتراض کرده و دادگاه هم به واسطه فوت وقت گفته پرونده قابل رسیدگی نیست.
کد خبر : 550475

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، سید محمود میرلوحی در جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران در ارتباط با تعلل در رسیدگی پرونده‌های حقوقی از سوی شهرداری تهران اظهار کرد: در بند 18 ماده 80 قانون تشکیل شوراها، نظارت بر حسن اجرای دعاوی بر عهده شورا است. من از بابت این‌که  که شهرداری در پیگیری چند پرونده حقوقی تعلل دارد احساس نگرانی می‌کنم.


وی ادامه داد: یکی از این پرونده‌ها مربوط به املاک نجومی است که متأسفانه در دوره فعلی شورا این پرونده منع تعقیب خورده است و بازرسی کل کشور با این‌که 10 روز وقت داشته اما 22 روز بعد اعتراض کرده و دادگاه هم به واسطه فوت وقت گفته پرونده قابل رسیدگی نیست.


این عضو شورای اسلامی شهر تهران پرونده رساتجارت را از دیگر پرونده‌های حقوقی دانست که در پیگیری آن تأخیر ایجاد شده، گفت: قرار شد شکایتی روی پرونده گذاشته شود. از دی ماه سال گذشته این قرار گذاشته شود اما نتیجه‌ای را مشاهده نمی‌کنیم.


میرلوحی افزود: در تلفیق بودجه 93 هم حراست و بازرسی شهرداری باید 23 مورد را بررسی می‌کردند اما هنوز نتیجه‌ای را شاهد نیستیم اما متأسفانه می‌بینیم در بخش اقتصادی تغییراتی صورت می‌گیرد که همین مختصر افراد مؤثر را هم تغییر می‌دهند.


وی خطاب به شهردار تهران گفت: اخیرا که وارد این بحث شده و متوجه حساسیت افکار عمومی شديد. سه سال و نیم از دوره شورا گذشت اما متأسفانه با این پرونده‌ها برخورد نمی شود و من انتظار حمایت از افراد سالم و صادقی را دارم که در این پرونده‌ها فعالیت دارند اما روند برعکس است که افرادی که پیگیری می‌کنند حذف و کسانی که پیگیری نمی‌کنند، ارتقاء پیدا می‌کنند.


این عضو شورای شهر تهران در پایان از رئیس شورای شهر خواست تا این موضوع را در جلسه هم‌اندیشی با شهردار مطرح و موضوع را مورد بررسی قراردهند.


انتهای پیام/4105


انتهای پیام/

ارسال نظر