صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۴۹ - ۰۱ دی ۱۳۹۹
با تلاش محققان صورت گرفت؛

ساخت حافظه‌ای با ظرفیت ذخیره‌سازی 580 ترابایت

مهندسان حافظه‌ای با حجم ذخیره‌سازی 580 ترابایت برابر با حجم صدها هزار سی‌دی را طراحی کردند.
کد خبر : 550080

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا، محققان به تازگی موفق شدند نوار ابزاری با حجم ذخیره‌سازی 580 ترابایت را طراحی کنند. این حجم ذخیره‌سازی برابر با فضای موجود در 786 هزار و 977 سی‌دی است که ارتفاع این سی‌دی‌ها 994 متر یعنی تنها کمی کوتاه‌تر از برخ خلیفه در امارات می‌شود.


نوار مغناطیسی در واقع واسطه‌ای بین محل دریافت داده و فضای ذخیره‌سازی است. اطلاعات پیش‌ از اینکه در هارد ذخیره شوند به طور موقت در این قسمت نگهداری می‌شوند. نوار مغناطیسی در سال 1952 ساخته شد و از آن زمان تاکنون استفاده می‌شود.



در حال حاضر به دلیل توسعه فناوری‌هایی نظیر هوش مصنوعی و نمایشگرهایی با کیفیت تصویر 4K و 8K حجم اطلاعات بسیار وسیعی در مدت زمانی کوتاه باید جابه‌جا شود و اگر فضای کافی برای ذخیره‌سازی این داده‌ها وجود نداشته باشد کل سیستم دچار مشکل شده و ممکن است عملیاتی بزرگ به خطر بیوفتد.


بررسی‌ها نشان داده است هرچه حجم ذخیره‌سازی نوار مغناطیسی بیشتر باشد داده‌ها با سهولت و سرعت بیشتری به قسمت‌های مختلف رایانه ارسال شده و سرانجام در حافظه دستگاه ثبت و ذخیره‌سازی می‌شوند. از طرفی نوار مغناطیسی با ظرفیت بیشتر امنیت سایبری دستگاه را نیز ارتقا می‌دهد زیرا در حمله‌های سایبری عمدتاً به طور مستقیم هارد هدف نفوذ قرار گرفته و هکرها به نوار مغناطیسی کمتر توجه می‌کنند.


انتهای پیام/4144/


انتهای پیام/

ارسال نظر