صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۳۶ - ۲۷ آذر ۱۳۹۹
امام جمعه شهرستان ماکو تشریح کرد؛

مهم‌ترین فواید وحدت حوزه و دانشگاه

امام جمعه شهرستان ماکو مهم‌ترین فواید وحدت حوزه و دانشگاه را تشریح کرد.
کد خبر : 549184

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از ماکو، سیدمحمد هاشمی در گرامیداشت سالروز وحدت حوزه و دانشگاه که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌الملل ماکو به‌صورت مجازی برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین فواید وحدت حوزه و دانشگاه، رسیدن به فهمی قابل اتکا و گسترش یافته از علم دینی در بسیاری از حوزه‌های علوم انسانی است و ما در حوزه مطالعات تعلیم و تربیت اسلامی و علوم تربیتی هنوز راه نرفته زیاد داریم.


وی با بیان چالش‌های موجود در حوزه و دانشگاه افزود: یکی از چالش‌ها، کثرت ارتباطات بین این دو نهاد باعث شده که هر دو خود را بی‌نیاز از دیگری و خودکفا احساس کند. چالش دیگر رویکرد و نگاه متفاوت هر یک از این دو نهاد به علوم و به‌ویژه علوم انسانی است.


امام جمعه شهرستان ماکو حوزه و دانشگاه را دو نهاد ارزشمند و مؤثر در اداره جامعه دانست و گفت: حوزه و دانشگاه بر اثر برخی از رخدادها از یکدیگر فاصله زیادی گرفتند. هدف از طرح وحدت حوزه و دانشگاه، پر کردن دو شکاف بود، یکی شکاف فرهنگی، اجتماعی و روانی و دیگری شکاف علمی و تصویر منفی اعضای این دو نهاد از یکدیگر.


هاشمی عنوان کرد: برای حل مسائل جامعه باید به‌طور مشخص در علوم و پژوهش پیشرفت کنیم. یکی از چالش‌هایی که در حوزه پژوهش با آن مواجه هستیم دشواری‌های زیاد، صرف زمان و لزوم پشتکار فراوان در برخی از پژوهش‌ها است.


وی اضافه کرد: علم‌گرایی مفرط و نادرست به‌ویژه در حوزه تعلیم و تربیت یکی دیگر از چالش‌های حوزه پژوهش بوده و این حوزه نه تنها مبتنی بر صلاحیت‌های علمی و پژوهشی است؛ بلکه مبتنی بر صلاحیت‌ها و آمادگی‌های شخصیتی و عملی بوده و معلم و مربی در واقعیت عمل به‌نوعی تعمق و درگیری جدی از جنس ادراک عمیق در فضای عمل نیازمند دارد.


انتهای پیام/4121/


انتهای پیام/

ارسال نظر