صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۲۰:۴۵ - ۱۲ آذر ۱۳۹۹
حاجی میرزایی مطرح کرد؛

نظارت بر اجرای آموزش در مناطق نارنجی با حداقل کادر اجرایی فعال

وزیر آموزش و پرورش گفت: مدارس در مناطق نارنجی با حداقل کادر اجرایی فعال بر فرایند آموزش های غیر حضوری نظارت می کنند.
کد خبر : 545441

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، عصر امروز محسن حاجی میرزایی در نشست مشترک با سردار مومنی، دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با موضوع رونمایی از مستندات برنامه کانون یاریگران زندگی که در سالن جلسات ساختمان شهید رجایی و حضور مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها و روسای آموزش و پرورش سراسر کشور و از طریق شبکه شاد برگزار شد، اظهار کرد: مسائل و مشکلات دلایل مختلفی دارند و اگر هر یک از این مسائل را واکاوی کنیم نقش یادگیری در آن مشهود است.


وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: هر چه عناصر یادگیری خلاق، دقیق، سالم و عمیق‌تر باشد، درآینده افراد جامعه سالم‌تر و تواناتر خواهند بود، بنابراین مدرسه بهترین جایی است که می‌توان به این موضوع پرداخت.


وی با بیان اینکه مهارت نه گفتن یک مهارت پایه است که باید به همه افراد آموزش داده شود، خاطرنشان کرد: شخصیت افراد در مدرسه شکل می‌گیرد و باید برای هرچه بهتر شکل گیری شخصیت افراد در مدرسه تلاش کنیم.


حاجی میرزایی با اشاره به اینکه در جامعه خطرات بسیاری وجود دارد که نیازمند توجه خانواده و مدرسه است، اظهار کرد: مدرسه حلقه وصل بین خانه، معلم، مدیر و دانش آموز است. علت آسیب‌های اجتماعی دانش آموزان به جامعه و گروه های همسالان و خانواده‌ها بر می گردد بنابراین وزارت آموزش و پرورش برای آموزش خانواده‌ها و آگاهی دادن به والدین در مدرسه تلاش و برنامه ریزی دارد.


وزیر آموزش و پرورش با اشاره به برخی آسیب‌های اجتماعی در جامعه و خانواده‌ها، اظهار کرد: در طرح یاریگران زندگی به آموزش خانواده‌ها، دانش آموزان و همسالان توجه شده است، بنابراین آمار مدارس مجری این طرح را از ۲۰ به ۳۰ هزار افزایش داده ایم.


حاجی میرزایی ادامه داد: باید از ظرفیت فوق العاده شبکه شاد در این طرح استفاده کنیم و این طرح را در تمام مدارس کشور توسعه دهیم و مانند سایر بخش ها از شبکه شاد برای توسعه برنامه ها استفاده کنیم.


وی در پایان ابراز امیدواری کرد که کرونا نه تنها مانع اجرای طرح یاریگران زندگی نشود بلکه از طریق شبکه شاد موجب توسعه و تقویت این طرح شویم.


گفتنی است؛ در پایان این نشست مشترک از نقشه راه یاریگران زندگی رونمایی شد.


محسن حاجی میرزایی در حاشیه نشست مشترک با دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر و در جمع خبرنگاران رسانه ملی، اظهار کرد: آینده جامعه در مدارس امروز ساخته می شود و دانش آموزان امروز مدیران بخش‌های مختلف فردای جامعه هستند و عرصه فرهنگی و اقتصادی جامعه را می‌سازند، بنابراین هرچقدر دانش آموزان سالم تر و توانمندتری داشته باشیم، می‌توانیم جامعه سالم‌تری داشته باشیم.


وی پدیده اعتیاد را یکی از خطرات تهدید کننده دانش آموزان برشمرد و افزود: هر چند آمار اعتیاد در مدارس نسبتاً پایین است اما خطر بسیار بزرگی است. بنابراین طرح یاریگران زندگی با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر در آموزش و پرورش با هدف افزایش آگاهی و توانمندی والدین، طراحی و در حال اجرا است و در حال حاضر به دلیل ملاحظات بهداشتی در شرایط کرونایی این طرح در بستر شبکه شاد ارائه می‌شود.


وی ادامه داد: بخش مهم طرح یاریگران زندگی دانش آموزان هستند که در آن گروه هم‌سالان از یکدیگر مراقبت می‌کنند و آگاهی‌هایی را دریافت می‌کنند تا بتوانند به دوستانشان کمک کنند.


حاجی میرزایی گروه هم‌سالان را در مصونیت دانش آموزان در برابر آسیب‌ها، مهم و کمک کننده به تحقق اهداف دانست و اضافه کرد: محتوایی در این زمینه تولید شده و در کانال‌های شبکه شاد بارگذاری شده است و در اختیار دانش آموزان تحت پوشش این طرح قرار می‌گیرد.


وی در خصوص نحوه فعالیت مدارس مناطقی که از شرایط قرمز کرونایی خارج می‌شوند، گفت: ستاد ملی مبارزه با کرونا در این زمینه تعیین تکلیف کرده است، بنابراین در مناطق نارنجی فعالیت آموزشی به‌صورت غیرحضوری خواهد بود اما مدارس با حضور مدیر و حداقل کادر اجرایی فعال و بر فرآیند آموزش‌های حضوری نظارت خواهند کرد.


انتهای پیام/4127


انتهای پیام/

ارسال نظر