صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

«نفرین» در موزه هنرهای معاصر تهران

فیلم «نفرین» از بخش فیلم‌ها و احساس‌ها (مروری بر سینمای بلا تار)، روز چهارشنبه 17 آذر ماه ساعت 17 در سالن سینماتک موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش در می‌آید.
کد خبر : 54527

بنا به گزارش گروه فرهنگی آنا و به نقل از روابط عمومی موزه هنرهای معاصر تهران، سومین فیلم از بخش فیلم‌ها و احساس‌ها (مروری برسینمای بلا تار) فیلم نفرین محصول سال 1988 به مدت 120 دقیقه به زبان اصلی و با زیرنویس فارسی، روز چهارشنبه 17 آذرماه ساعت 17 در سینما تک موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش در می‌آید.


«نفرین» داستان رو برتافتن است؛ رو برتافتن یک مرد از آرمان‌شهری که شاید همان آرمان‌شهر سوسیالیستی و آن معدن‌چی‌های مشهورش باشد که نمونه‌ای از قهرمانان طبقه‌ کارگرند؛ داستان کسی است که از مدت‌ها پیش، از این آرمان‌شهر رو بر تافته است. حالا دیگر چیزی از آن آرمان‌شهر باقی نمانده جز ردیف واگن‌های کوچک حملِ ذغال‌سنگ که نمای بسیار طولانیِ آغازین «نفرین» را شکل می‌دهند و از همان آغاز تکلیف ببینده را هم با ضرب‌آهنگ بسیار آرام فیلم روشن می‌کنند، هم با آن تغییرات جزئی در رنگ خاکستری که تصاویری بسیار تیره و تار ارائه می‌دهند و همه‌چیز را به رنگ شب و غم و عزا درمی‌آورند. او شخصیتی است که چهره‌اش نماینده‌ اقتصاد جدید دارد، یعنی کسی است که انگار کم‌تر از دیگران زار و نزار است، کم‌تر از دیگران زندگی کولی‌واری دارد، کسی که با آن ریش بُزی وجهه‌ای شیطانی پیدا کرده و می‌گوید اصلاً باید فقط برای پول کار کرد و قهرمان‌بازی هم در نیاورد.


«نفرین» داستانی است درباره‌ دست کشیدنِ بی‌پایان: از کار، از کرامت انسانی، از عشق، از دیگران. اما پیش از این دست کشیدن، فیلم راوی تلاش‌‌هایی است برای برقراری پیوندی دوباره با دنیا. در مقام نمونه، همین رقص باعث جنب‌وجوش مردمانی می‌شود که اندک‌زمانی قبل و در تراولینگی آرام، چهره‌های مسخ شده و سنگی‌شان را در راهروهای ساختمانی‌ فرسوده و پوسیده دیده بودیم. با همه‌ی این‌ها، مرد هنوز هم به دنبال عشق است تا راه نجاتی بیابد.


علاقه مندان می‌توانندجهت استفاده از برنامه‌های نمایش فیلم ،به سالن سینما تک موزه هنرهای معاصر تهران واقع در خیابان کارگر شمالی مراجعه و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 88951965 تماس حاصل کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر