صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۱۹ - ۰۸ آذر ۱۳۹۹
وزیر آموزش و پرورش:

شاد در حال رقابت با پلتفرم‌های خارجی است/ کلاس اولی‎ها به مدرسه بیایند

وزیر آموزش و پرورش گفت: پلتفرم شاد در حال حاضر توانسته است با بسیاری از نرم افزارهای خارجی رقابت کرده و از آنها در جذب کاربر و تعاملات پیشی بگیرد.
کد خبر : 544097

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، محسن حاجی میرزایی با حضور در برنامه یک روز تازه ، شبکه 5 سیما درخصوص آموزش در فضای مجازی گفت: شیوع کرونا و عدم حضور دانش آموزان در مدارس و شروع آموزش مجازی شرایطی را برای نظام تعلیم و تربیت فراهم کرد که در آن همه چیز با آنچه در طی ده ها سال پیش یاد گرفته بودیم، تفاوت داشت. در زیست بوم جدید نقش معلم، دانش آموز، خانواده، روش های آموزش، ارزشیابی، نظارت، ارتباط دانش آموزان با معلم و .. تغییر کرد.


وی آموزش در دوره کرونا را آموزش در بحران دانست و افزود: آموزش در بحران به معنای کار کردن در شرایط ویژه و نگرانی است و کارکردن در این شرایط برای همه سخت‌تر و پیچیده‌تر است و ما به دنبال ایجاد محیطی ایده آل در این شرایط هستیم تا دانش آموزان آسیب نبینند و معلمان بتوانند راحت‌تر از این شرایط عبور کنند.


وزیر آموزش و پرورش در مورد پیام رسان شاد و ارائه آموزش از طریق این پیام رسان در شرایط بحران و اشکالات احتمالی موجود در این پلتفرم گفت: شبکه شاد راه حلی برای پاسخ به مشکل آموزش دانش آموزان در شرایط کرونا بود. این پلتفرم توانست در ساعات معینی از روز 15 میلیون دانش آموز و 1 میلیون معلم را با هم در تعامل قرار دهد به نحوی که در آن به کیفیت آموزش، ارزشیابی، نظارت و بازخورد دقت شود.


وی تصریح کرد: با کمک پلتفرم شاد موفق به ایجاد هماهنگی و نظارت دقیق بر آموزش همگانی شدیم. به عنوان مسئول آموزش دانش آموزان، باید با نظارت دقیق بر آموزش مجازی از کیفیت آن مطمئن می‌شدیم و شاد یک اپلیکیشن برای صحت این نظارت بود.


حاجی میرزایی با اشاره به اینکه زیرساخت‌های اصلی شاد توسط شرکت همراه اول در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفته است، بیان کرد: در حال حاضر بهترین متخصصان ایرانی، درگیر کار بر روی نرم افزار شاد هستند و معلمان، دانش آموزان و خانواده‌هایی که از ابتدای راه اندازی این پلتفرم تاکنون با شاد کار کرده‌اند می‌توانند گواهی دهند که این پلتفرم هر روز در حال پیشرفت است . در حال حاضر با تلاش متخصصان اشکالات این پلتفرم مشخص شده و امیدواریم با توسعه زیرساخت و رفع برخی اشکالات فنی باقیمانده، در طی یک تا دو هفنته آینده بتوانیم این اشکالات را نیز برطرف کنیم.


وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ایجاد فضایی سالم توسط پلتفرم شاد برای حضور دانش آموزان در بستر مجازی و کاهش نگرانی خانواده ها در این زمینه اظهار کرد: شاد توانست یک محیط ایزوله ای را برای حضور دانش آموزان در بستر مجازی فراهم کند و تضمینی برای سلامت حضور دانش آموز با کمترین آسیب اجتماعی ناشی از حضور مداوم در فضای مجازی باشد. پلتفرم شاد در حال حاضر توانسته است با بسیاری از نرم افزارهای خارجی رقابت کرده و از آنها در جذب کاربر و تعاملات پیشی بگیرد.


حاجی میرزایی افزود: در حال حاضر روزانه درحدود 600 هزار ارتباط زنده در شاد برقرار می‌شود که به دلیل این حجم بالای ارتباطات در ساعاتی از روز شاهد ترافیک بالایی در پلتفرم شاد و کاهش سرعت دانلود و آپلود بودیم و برای رفع این مشکل با برنامه ریزی توانستیم گروهی از دانش آموزان را به ساعاتی از صبح و گروهی دیگری را به ساعاتی از بعداز ظهر منتقل کنیم.


وزیر آموزش و پرورش در مورد امکان استفاده دانش آموزان با نیازهای ویژه در پلتفرم شاد تصریح کرد: خوشبختانه توانسته‌ایم شرایط را برای استفاده دانش آموزان ناشنوا از تلویزیون و پلتفرم شاد برقرار کنیم و در مورد دانش آموزان نابینا هم اقداماتی توسط سازمان آموزش و پرورش استثنایی انجام شده است که در طی یک تا دو هفته آینده شاهد آن خواهیم بود.


وی در خصوص تامین ابزارهای هوشمند برای برخی خانواده های کم برخوردار گفت: به همت خیرین برای تامین وسایل مناسب و ابزار هوشمند برای خانواده‌هایی که در تامین آنها مشکل دارند، نیاز داریم. البته تامین این امکانات در بودجه 1400 آموزش و پرورش، دیده شده است ولی هم اکنون تهیه ابزارهای هوشمند تنها از طریق کمک های خیرین امکان دارد .


وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: معلمان مسئولیت ارائه محتواهای آموزشی را به طور کامل به دانش آموزان دارند و ضروری است که از کیفیت آموزش دانش آموزان مطمئن شوند و در قبال ارائه آموزش ها به صورت مجازی حق دریافت هیچگونه هزینه اضافی را از خانواده ها نخواهند داشت.


حاجی میرزایی با اشاره به سختی کار معلمان در دوران کرونا گفت: با وجود آموزش مجازی، معلمان بیشتر از قبل برای آموزش تلاش می کنند و خانواده ها براین موضوع واقف هستند . شرایط امروز با سال های قبل یکی نیست و در شرایط جدید نقش ها تغییر می کند و خوشبختانه معلمان هم این شرایط را به خوبی درک کردند و با تلاش و کوشش توانستند این شرایط را با کیفیت خوبی پیش ببرند.


وی آموزش حضوری را اولویت نظام تعلیم و تربیت دانست و تصریح کرد: هنوز هم معتقدیم هیچ آموزشی جایگاه آموزش حضوری را نمی گیرد . امروزه در بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا آموزش را به صورت حضوری داریم چون آسیب‌های اجتماعی دانش آموزان با آموزش حضوری کمتر خواهد شد. در خصوص برگزاری امتحانات هم، اصل بر برگزاری امتحانات به صورت حضوری است مگر آنکه در زمان برگزاری امتحانات، طبق دستور وزارت بهداشت و ستادملی کرونا مجبور به برگزاری غیرحضوری امتحانات شویم.


حاجی میرزایی در مورد نگرانی خانواده‌ها در کیفیت یادگیری دانش آموزان پایه اول ابتدایی یادآور شد: ما برای خانواده‌ها رعایت پروتکل‌ها را تضمین می‌کنیم و از خانواده‌ها درخواست داریم پس از این دوهفته تعطیلی، حداقل در هفته یک بار اجازه حضور دانش آموزان در مدارس را بدهند تا فرزندانشان بتوانند با آموزش رودررو با معلم از کیفیت آموزشی بیشتری برخوردار شوند.


انتهای پیام/4076/


انتهای پیام/

ارسال نظر