صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۲۰:۰۴ - ۰۵ آذر ۱۳۹۹
دبیر ستاد سلول‌های بنیادی مطرح کرد؛

شتاب‌گیری علوم سلول‌های بنیادی در زیست‌بوم فناوری و نوآوری

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری گفت: علوم سلول‌های بنیادی در زیست‌بوم فناوری و نوآوری در حال شتاب‌گیری است.
کد خبر : 543576

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از معاونت علمی و فناوری، امیرعلی حمیدیه با اشاره به فعالیت ۱۴۰ شرکت دانش‌بنیان در حوزه سلول‌های بنیادی گفت: فعالیت این شرکت‌ها از تولید ظرف کشت سلول که پیش از این همه وارداتی است تا محیط کشت و تکثیرسلول را در بر می‌گیرد.


به گفته حمیدیه، براساس سند توسعه سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی، تحولی بزرگ در این حوزه اتفاق افتاد و تبدیل این علم به ثروت را محقق کرد.


دبیرستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری همچنین بیان کرد: از نظر تولید علم در حوزه سلول‌های بنیادی هم جایگاه ایران بسیار قابل قبول است و در کنار کشورهایی ایستاده‌ایم که روزی تنها قدرتمندان این حوزه علمی بودند. اما با تلاش‌های صورت گرفته در زیست‌بوم فناوری و نوآوری کاری کردیم که به لیست کشورهای دارای این فناوری پیوستیم و امروز ایران یکی از نامداران سلول‌های بنیادی در دنیا است.


حمیدیه ادامه داد: ایران پیشتازترین کشور اسلامی در حوزه سلول‌های بنیادی است و این موضوع بر توانمندی سرآمدان علمی کشور صحه می‌گذارد.


انتهای پیام/4127


انتهای پیام/

ارسال نظر