صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۲۳ - ۰۱ آذر ۱۳۹۹
عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی یزد عنوان کرد؛

ارائه تئوری فلسفی «بازاریابی اسلامی» با استفاده از رهیافت‌های دینی

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی یزد گفت: رهیافت‌های دین اسلام ظرفیت ارائه تئوری فلسفی جدیدی را با عنوان «بازاریابی اسلامی» دارد.
کد خبر : 542216

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از یزد، سیدحسن حاتمی‌نسب در کرسی ترویجی عرضه و نقد «بازاریابی اسلامی یا برچسب‌گذاری اسلامی بازاریابی» اظهار کرد: بر اساس تحقیقات ۱۰ سال اخیر در حوزه بازاریابی اسلامی، رهیافت‌های دین اسلام و منابع دینی، قدرت و ظرفیت ارائه تئوری فلسفی جدید و معرفی شاخه علمی ـ تخصصی را با عنوان «بازاریابی اسلامی» دارد.


وی افزود: این علم جدید می‌تواند بسیاری از مشکلات کسب‌وکار در ایران و سایر کشورهای جهان را حل کند، هرچند این مورد یک دوره تحقیقات میان‌مدت برای بررسی و تبیین نظریه بازاریابی اسلامی را نیاز دارد.


عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی یزد گفت: آنچه در قالب بازاریابی اسلامی در سال‌های اخیر معرفی و مطرح شده بیشتر پوسته و برچسبی از نگاه اسلامی به برخی فعالیت‌ها در بازاریابی است که تقریباً با مفاهیم بازاریابی اخلاقی غیردینی مطرح‌شده توسط غرب تفاوت چندانی ندارد.


حاتمی‌نسب اضافه کرد: بازاریابی اسلامی که امروز در تحقیقات مطرح می‌شود و آن سبکی که در بازار ایران وجود دارد، «علم بازاریابی اسلامی» نیست و با ماهیت اسلامی بازاریابی فاصله بسیار زیادی دارد که می‌تواند بازاریابی اسلامی را فقط بررسی‌های جزئی و سرپوشی از اسلام در بازاریابی دانست.


وی با بیان اینکه هرگاه قرار باشد نظریه علمی مطرح شود، ابتدا مبانی فلسفی و پیش‌فرض‌های آن به چالش کشیده می‌شود، عنوان کرد: این پیش‌فرض‌ها در حوزه‌های هستی‌شناسی، شناخت‌شناسی، معرفت‌شناسی و روش‌شناسی تبیین شده و سپس در صورتی که بتواند استدلال محکمی به همراه داشته باشد و در گذر زمان تأیید نظریه‌پردازان و محققان آن حوزه را به‌دنبال داشته باشد به‌عنوان شاخه علمی جدید مطرح می‌شود.


در ادامه این کرسی مجازی، داوران شهناز نایب‌زاده دانشیار رشته مدیریت بازرگانی دانشگاه آزاد اسلامی یزد و محمدرضا دهقانی اشکذری استادیار رشته مدیریت کسب‌وکار آزاد اسلامی یزد به نقد و بررسی ادعاهای طراح کرسی پرداختند و در نهایت استادان شرکت‌کننده در این نقد، پرسش‌های خود را مطرح کردند که توسط طراح کرسی پاسخ داده شد.


انتهای پیام/4121/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر