صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۰۱ - ۰۷ آذر ۱۳۹۴
عضو هیات علمی سازمان مدیریت صنعتی:

نظام آموزشی کشور پاسخگوی نیاز امروز و آینده کشور نیست/ منابع برخی بنگاه‌ها صرف باج دهی برای رفع شر می‌شود

عضو هیات علمی سازمان مدیریت صنعتی با انتقاد از نظام آموزشی رسمی کشور گفت: متاسفانه منابع مالی برخی بنگاه ها صرف باج دهی به سازمان‌های مختلف برای رفع شر می‌شود.
کد خبر : 52613

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، شهین دخت خوارزمی عضو هیات علمی سازمان مدیریت صنعتی در دومین کنفرانس توسعه و عدالت اجتماعی با اشاره به نقش نوآوری اجتماعی و مسئولیت پذیری اجتماعی شرکت ها در توسعه عدالت آموزشی گفت: نظام آموزشی رسمی کشور در قالب آموزش و پرورش و آموزش عالی پاسخگوی نیاز امروز و آینده کشور نیست هم اکنون منابعی در کشور وجود دارد که می تواند صرف رفع نقص های نظام آموزشی رسمی شود و به توسعه و عدالت آموزشی کمک کند اما در واقعیت چنین اتفاقی نمی افتد.


وی با نگاهی به پیشینه وجود اندیشه مسئولیت اجتماعی شرکت ها گفت: متاسفانه هنوز این مفهوم در کشور در معنای واقعی خود جا نیفتاده است و همچنان برداشت های قدیمی مسئولان از این مفهوم دیده می شود به طوری که 60 سال از جنبش مسئولیت اجتماعی می گذرد و از فرآیند تکامل اندیشه های مدیریت کسب و کار برخواسته و متاثر از تحول اندیشه های اجتماعی و تغییر انتظارات و خواسته های مردم است.


عضو هیات علمی سازمان مدیریت صنعتی با اشاره به واکنش طبیعی به آسیب های اجتماعی نظام سرمایه داری گفت: سیر تکامل اندیشه های مسئولیت اجتماعی برای نخستین بار در سال 1950 با مصاحبه رهبران کسب و کار در آمریکا آغاز شد و در سال 1970 با تاکید بر نقش داوطلبانه فراتر از قانون ادامه پیدا کرد.


وی ادامه داد: نیکوکاری به عنوان فرهنگ و سنت باز تابی از میل ذاتی انسان به نوع دوستی و نیاز به معنا بخشیدن به زندگی از راه کمک به دیگران است همچنین با پیدایش ادیان میل به رستگاری آن جهانی و نزدیک شدن به خالق هستی از راه صدقه و نذر و خیریه وجود دارد. در جامعه معاصر ایران این دو جریان سرنوشت ساز اجتماعی به موازات هم در حرکت هستند اما منابع در خدمت آموزش نیست و یک رقابت بی معنا شکل گرفته است.


خوارزمی گفت: سازمان هایی مانند کمیته امداد امام خمینی، سازمان اوقاف و امور خیریه و نهادهای مذهبی در قالب نذر و صدقه، سازمان بهزیستی در قالب وقف و خیریه، فعالیت سمن های غیر مذهبی در قالب نیکوکاری معنوی و همچنین مسئولیت اجتماعی با همکاری بنگاه های اقتصادی باید در راستای توسعه عدالت آموزشی در کشور هزینه شود.


وی ادامه داد: متاسفانه بنگاه ها برای رفع نواقص نظام آموزشی کشور راهبردی ندارند و همچنین این موضوع متولی مشخص ندارد.


خوارزمی گفت: در برخی بنگاه ها منابعی تعریف شده که صرف باج دهی به سازمان ها برای رفع شر می شود و همچنین در برخی صرف ورزش و مدرسه و امور خیریه می شود. آموزش و پرورش باید جوانان را برای آینده تربیت کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر