صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش و دانش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۷:۰۴ - ۲۹ مهر ۱۳۹۹
تازه‌های نشر دانشگاه آزاد اسلامی؛

کتاب «گلستان چامه‌ها» رونمایی شد

کتاب «گلستان چامه‌ها» تألیف مدرس گروه هنر دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی‌آباد کتول و مؤلف، مدرس و پژوهشگر موسیقی نواحی ایران در جلسه‌ای با حضور مدیرکل ارشاد استان گلستان رونمایی شد.
کد خبر : 524612

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از علی‌آبادکتول، کتاب گلستان چامه‌ها تألیف هوشنگ جاوید مدرس گروه هنر دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی‌آباد کتول و مؤلف، مدرس و پژوهشگر موسیقی نواحی ایران در جلسه‌ای با حضور مدیرکل ارشاد استان گلستان، رئیس اداره ارشاد شهرستان، نمایندگان حوزه هنری استان گلستان و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی آباد کتول رونمایی شد.



هوشنگ جاوید در معرفی کتاب خود به خبرنگار آنا گفت: کتاب گلستان چامه‌ها در حقیقت فرهنگ شفاهی سرزمین ما و جزء میراث‌های بومی و محلی بوده که به رشته تحریر درآمده و در آن لالایی‌های اقوام مختلف استان گلستان تحلیل و بررسی شده است.


وی این اثر را منبع مهمی برای دانشجویان رشته پژوهش و هنر و موسیقی دانست و اظهار کرد: در این کتاب به مقایسه نغمه‌ای و آوایی پرداخته شده است و با توجه به اینکه تجزیه و تحلیل نغمه‌ای در آن صورت گرفته است، قابلیت مأخذ بودن را نیز دارد.


مؤلف کتاب گلستان چامه‌ها بیان کرد: دانشجویان و جوانان ما نیاز به انگیزه دارند، دانشجویان باید احساس کنند که از دانشگاه مطالب بیشتری از دانسته‌های خود و اطلاعات محیطی به‌دست می‌آورند تا به این ترتیب انگیزه‌ای برای پویایی و مطالبه علمی دانشجویان فراهم شود. استادان نیز باید به اقدامات پژوهشی روی بیاورند تا بتوانند پاسخگوی دانشجویان باشند تا از سرخوردگی آنان جلوگیری شود.



جاوید توضیح داد: کتاب گلستان چامه‌ها فقط تألیفی از اشعار نیست؛ بلکه فضیلت بسیار بالایی دارد؛ چراکه دربردارنده  آلام، آرزوها؛ دردها، ایده‌ها، ارزش‌ها و فرهنگ هستند که مادر در قبل و بعد تولد به کودکان خود منتقل کرده و لالایی‌ها در توسعه گنجینه لغات کودکان، در توسعه داده‌های ذهنی آنان و تکامل شخصیتی بسیار اثرگذار هستند.


انتهای پیام/4103/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر