صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۲۲ - ۲۸ مهر ۱۳۹۹
مکان‌یابی ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی بهینه شد؛

کمک نتایج یک رساله دکتری به طراحان و بهره‌برداران شبکه توزیع برق

نتایج رساله دکتری دانش‌آموخته رشته مهندسی برق دانشگاه آزاد اسلامی می‌تواند در حوزه مکان‌یابی بهینه ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی به طراحان و بهره‌برداران شبکه توزیع برق کمک کند و شاخص‌های فنی و اقتصادی این شبکه‌ها را بهبود بخشد.
کد خبر : 524264

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا، جواد ابراهیمی به‌عنوان نخستین دانش‌آموخته دکتری رشته مهندسی برق دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی‌شهر به‌تازگی از رساله دکتری خود با عنوان «بهبود عملکرد ریزشبکه‌ها در حضور منابع انرژی تجدیدپذیر با هدف بهبود پارامترهای فنی و اقتصادی و در نظر گرفتن عدم قطعیت‌ها» دفاع کرد.


در این رساله طراحی و برنامه‌ریزی بهینه ریزشبکه‌های الکتریکی در حضور خودروهای برقی با درنظرگرفتن محدودیت‌های ترافیک شهری انجام و توسط روش مدیریت ریسک ابتکاری، ریسک‌های سرمایه‌گذاری کاهش یافت.


نتایج حاصل از این رساله می‌تواند در حوزه مکان‌یابی بهینه ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی به طراحان و بهره‌برداران شبکه توزیع برق کمک زیادی بکند و شاخص‌های فنی و اقتصادی این شبکه‌ها را بهبود ببخشد.


رساله دکتری «بهبود عملکرد ریزشبکه‌‌ها در حضور منابع انرژی تجدیدپذیر با هدف بهبود پارامترهای فنی و اقتصادی و درنظرگرفتن عدم قطعیت‌ها» توسط جواد ابراهیمی دانشجوی دکتری رشته مهندسی برق دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی‌شهر با راهنمایی محمد عابدینی، محمدمهدی رضایی و مشاوره میلاد دولتشاهی و مهدی  نصری ارائه و وی موفق شد از رساله خود با کسب نمره ۱۹.۸ و درجه عالی دفاع کند.


ابراهیمی در تشریح چکیده رساله دکتری خود به خبرنگار خبرگزاری آنا گفت: پژوهش صورت گرفته در این رساله شامل دو قسمت است که در قسمت نخست روشی دومرحله‌ای برای طراحی بهینه­  ریزشبکه‌‌ها با درنظرگرفتن عدم قطعیت بار مصرفی و تولید منابع پراکنده تجدیدپذیر در حضور ایستگاه­‌های شارژ خودروهای برقی و شبکه ترافیک شهری ارائه‌ شده است.



وی ادامه داد: در روش پیشنهادی، شبکه توزیع سنتی با نصب بهینه منابع تولید پراکنده تجدیدپذیر، غیرتجدیدپذیر، کلیدها و ایستگاه­‌های شارژ برای خودروهای برقی به مجموعه­‌ای از ریزشبکه­‌های به ‌هم ‌پیوسته با ساختاری اقتصادی و قابل‌اطمینان تبدیل می­‌شود.


نخستین دانش‌آموخته دکتری رشته مهندسی برق دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی‌شهر هدف از طراحی در این بخش را کاهش هزینه­‌های طراحی شامل هزینه‌های سرمایه ‌گذاری و بهره‌برداری، هزینه تلفات سیستم، هزینه آلودگی هوا و هزینه انرژی توزیع نشده در ریزشبکه‌ها دانست.


ابراهیمی گفت: از آنجایی که حجم توابع در بخش نخست زیاد بود در قسمت دوم بیشتر روی مدیریت سمت تقاضا و برنامه‌ریزی تولید تمرکز شده است؛ بنابراین برای بررسی بهتر اثر مدیریت مصرف و برنامه­‌ریزی در قسمت دوم یک روش مدیریت سمت تقاضا مبتنی بر روش شیفت بار با هدف کاهش پیک بار و صورتحساب قبض مشترکان پیشنهادشده و سپس اثر آن روی برنامه‌ریزی تولید و بازار بررسی‌ شده است.


وی خاطرنشان کرد: روش استفاده‌ شده برای حل مسئله و بهینه‌سازی­‌ها، الگوریتم ازدحام ذرات ترکیبی با ضرایب سینوسی و کسینوسی H-PSO-SCAC که روی دو شبکه­ 33 و 118 IEEE شینه­ پیاده‌سازی شده است و نتایج به ‌دست‌ آمده نشان می‌‌دهند که برنامه‌ها و روش‌های پیشنهادی ابزاری کارآمد برای طراحی و مدیریت بهینه ریزشبکه­‌ها هستند.


انتهای پیام/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر