صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۱۵ - ۲۳ مهر ۱۳۹۹
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو با آنا:

3 میلیون دانش‌آموز از حداقل امکانات آموزشی محرومند/ضرورت پاسخگویی دولت در خصوص هزینه‌کرد منابع برداشت شده از صندوق توسعه ملی

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با انتقاد از فقدان عدالت آموزشی و محرومیت 3 میلیون دانش‌آموز از حداقل امکانات تحصیل در کشور گفت: دولت باید در خصوص منابع برداشت شده از صندوق توسعه ملی و محل هزینه‌کرد آن در مجلس پاسخگو باشد.
کد خبر : 522995

احمدحسین فلاحی در گفتگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، با انتقاد از نبود عدالت آموزشی در کشور گفت: متاسفانه بسیاری از مناطق محروم از عدالت آموزشی بی‌بهره هستند که این خود مشکلات عدیده‌ای را برای تحصیل دانش‌آموزان آن‌ها فراهم کرده است.


نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دولت باید منابع مورد نیاز تکمیل مایحتاج آموزشی مناطق مختلف کشور را هر چه سریع‌تر تزریق کند افزود: متاسفانه اکنون ٣ میلیون دانش‌آموز امکانات حداقلی آموزشی را نیز ندارند از این رو لازم است دولت برنامه خود را در این باره هر چه زودتر اعلام کند.


وی با بیان اینکه هنوز محل هزینه کرد منابعی که دولت از صندوق توسعه ملی برداشت کرده مشخص نیست، تصریح کرد: این منابع باید برای مقابله با اثرات کرونا هزینه شود که تامین مایحتاج آموزش کشور نیز یکی از این مسیرهاست زیرا اگر شیوع کرونا را نداشتیم مدارس پابرجا بود.


این نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه دولت باید پاسخگوی ضعف عملکردی خود باشد، گفت: دولت باید در خصوص منابع برداشت شده از صندوق توسعه ملی و محل هزینه‌کرد آن در مجلس پاسخگو باشد.


فلاحی با بیان اینکه رقم پول برداشت شده از صندوق توسعه ملی در بحث درمان و آموزش هزینه نشده است، افزود: شاید کنترل بیماری کرونا باز هم طول بکشد لذا دولت باید نسبت به رفع مشکلات آموزشی کشور اقدام کند.


وی با تاکید بر اینکه موضوع خودکشی دانش‌آموز ١١ ساله نیز در مجلس بررسی خواهد شد، تصریح کرد: وزارت ارتباطات نیز باید پاسخگو باشد زیرا اگر تامین امکانات آموزشی انجام شود باز هم آنتن‌دهی خطوط موبایل معضلی است که می‌تواند مشکل‌ساز شود.


سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی یادآور شد: به طور حتم کمیسیون آموزش مجلس هفته آینده موضوعات مرتبط با تحصیل دانش‌آموزان با نرم افزار شاد و حواشی آن را بررسی خواهد کرد.


انتهای پیام/۴١۵١/


انتهای پیام/

ارسال نظر