صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

هوشمندسازی 50 درصد مدارس سما در گیلان

دبیر شورای سیاستگذاری سما گیلان از هوشمندسازی 50 درصد مدارس این سازمان در استان گیلان خبر داد.
کد خبر : 52260

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، رحمت‌علی صابری‌ حقایق با تسلیت فرارسیدن اربعین حسینی و گرامیداشت هفته بسیج اظهار کرد: از آن زمان تاکنون تمام قول‌های داده شده در زمینه ارتقای مدارس سما تحقق یافته است.
وی با بیان اینکه توسعه مدارس سما موجب رضایتمندی اولیای دانش‌آموزان و دیگر ارکان مختلف جامعه است، افزود: در این راستا سما گیلان جزو پنج استان برتر کشور است.


دبیر شورای سیاستگذاری سما گیلان، با توجه به راه‌اندازی سه مدرسه سبز در رشت و لاهیجان،‌ گفت: در تلاش هستیم تا پایان امسال یک مدرسه سبز در انزلی راه‌اندازی کنیم.


وی با توجه به اینکه برخی مدارس به مدرسه سبز تبدیل می‌شوند، ادامه داد: اکنون نرخ هوشمندسازی کلاس‌ها به طور متوازن و استانی با رشد 75 درصدی نسبت به سال گذشته همراه است.


صابری‌ حقایق با تصریح بر اینکه تاکنون 50 درصد از 107 کلاس در مدارس سما هوشمندسازی شده است، خاطرنشان کرد: اکنون 10 کلاس در رشت و 30 کلاس در گیلان در حال هوشمندسازی است.


صابری حقایق:‌ به تازگی صحت مدیریت کیفیت شورای سیاستگذاری استان از سوی شرکت «DQS» آلمان تایید شده و سازمان سما تنها به دنبال پرورش دانش‌آموز با نمره بالا نیست بلکه به پرورش هوش عاطفی، جسمی، فیزیکی و سیاسی نیز توجه دارد

وی با توجه به اینکه چشم‌انداز ما در سال 99 اجرای 100 درصد هوشمندسازی در مدارس سما است، یادآور شد: در راستای ارتقای سطح سلامت در مدارس سما چهار مدرسه جدید تخصصی ورزش نیز در استان راه‌اندازی شده است.


دبیر شورای سیاستگذاری سما گیلان با بیان اینکه اجرای طرح سلامت همچنان در سطح مدارس ‌در حال پیاده سازی است، تصریح کرد: استانداردسازی فرآیندها مناسب‌ترین راه برای نظارت بر عملکرد سما است.
وی گفت: به تازگی صحت مدیریت کیفیت شورای سیاستگذاری استان از سوی شرکت «DQS» آلمان تایید شده و سازمان سما تنها به دنبال پرورش دانش‌آموز با نمره بالا نیست بلکه به پرورش هوش عاطفی، جسمی، فیزیکی و سیاسی نیز توجه دارد.
صابری حقایق با توجه به فرارسیدن هفته پژوهش، افزود: سازمان سما برنامه‌های از پیش تعیین شده و مدونی برای دانش‌آموزان و دانشجویان مانند برگزاری نمایشگاه و ... دارد.


وی با توجه به دو اتفاق مهم در سال آینده، یادآور شد: سما گیلان سال آینده میزبان مسابقات ملی رباتیک دانش‌آموزی و مسابقات ملی‌ـ‌ ورزشی است که مسابقات ملی رباتیک در تیر 95 در این استان برگزار می‌شود.
این مسئول دو مقوله ازدواج و اشتغال را مهم‌ترین دغدغه جوانان پس از فارغ‌التحصیلی دانست و خاطرنشان کرد: بحث اقتصاد «کاربنیان» مقوله جدید و مورد بحث در سماست که با اولویت دانشجویان در راستای اشتغالزایی آنها انجام می‌شود.
دبیر شورای سیاستگذاری سما گیلان با توجه به تشکیل تعاونی‌های دانش‌آموزی در مدارس سما اظهار کرد: در راستای آشنایی دانش‌آموزان با فضای کسب و کار، مدارس موظف به حوزه آموزش مهارت‌ها هستند.


وی با تأکید بر اینکه در فرهنگ کارآفرینی بحث در حوزه دانشجویی فراتر است، یادآور شد: هدف سما تربیت نیروهای با مهارت برای ورود به مشاغل فنی و بازار کار است.


انتهای پیام/

ارسال نظر