صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

قیمت هر کیلو خرمای مضافتی چند؟

رئیس انجمن ملی خرما گفت: عرضه با نرخ‌های غیرمنطقی در بازار خرده فروشی هیچ ارتباطی به تولیدکننده ندارد و مسئولان ستاد تنظیم بازار با اعمال نظارت‌های بیشتر باید از گران‌فروشی جلوگیری کنند
کد خبر : 521415

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، محسن رشید فرخی یزدی با اشاره به اینکه برداشت خرما رو به پایان است، اظهار کرد: هم اکنون خرما در نقاط سردسیر و خشک در حال برداشت است، اما به‌طور کلی اکثر محصولات جمع‌آوری شده است.


وی افزود: بنابر برآوردهای صورت گرفته، تولید خرما به بالای یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن رسیده است که امیدواریم مسئولان دولتی در بحث تصمیم‌گیری و مقررات به‌درستی عمل کنند تا برای بازار داخل و صادرات برنامه‌ریزی مناسبی صورت گیرد.


رئیس انجمن ملی خرما تصریح کرد: با توجه به ممنوعیت ۱۶ روزه صادرات طی ۲ سال اخیر، بازارهای صادراتی را تا حدودی از دست داده‌ایم و رقبا جایگزین ما شده‌اند که این امر در اقتصاد کشور تأثیر سو ئاشته است.


یزدی ادامه داد: با گسترش شیوع ویروس کرونا، یک‌ماه و نیم پیش از آغاز فصل برداشت تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی در بحث بسته بندی را به استان‌ها ارسال کردیم و امسال در جهت آسودگی خاطر مصرف کنندگان به دنبال عرضه خرمای بسته بندی هستیم.


قیمت هر کیلو خرمای مضافتی چند؟


وی در پایان متوسط قیمت هر کیلو خرمای مضافتی را ۲۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: عرضه با نرخ‌های غیرمنطقی در بازار خرده فروشی هیچ ارتباطی به تولیدکننده ندارد و مسئولان ستاد تنظیم بازار با اعمال نظارت‌های بیشتر باید از گران‌فروشی جلوگیری کنند، هر چند با توجه به وضع اقتصاد، قیمت خرما نوساناتی خواهد داشت.


انتهای پیام/4133


انتهای پیام/

ارسال نظر