صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۲۳:۵۷ - ۰۶ مهر ۱۳۹۹

ظریف با همتایان ارمنی و آذری برای دعوت به آتش بس فوری گفت‌وگو کرد

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در گفت و گوی تلفنی جداگانه با همتایان ارمنستانی و آذربایجانی دو طرف را به خویشتنداری، آتش بس و پایان فوری خصومت ها و همچنین آغاز مذاکره در چارچوب حقوق و قوانین بین المللی دعوت کرد.
کد خبر : 518760

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، در پی بروز درگیری نظامی بین دو کشور جمهوری آذربایجان و جمهوری ارمنستان،  محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان امشب (یکشنبه) با همتایان آذربایجانی و ارمنستانی به صورت جداگانه تلفنی گفتوگو کرد.


ظریف در گفت‌وگوی تلفنی با زهراب مناتسکانیان وزیر امور خارجه ارمنستان و همچنین با جیحون بایراموف وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان ضمن اطلاع از آخرین وضعیت و شرایط میدانی و همچنین ابراز نگرانی از شرایط به وجود آمده، دو طرف را به خویشتنداری، آتش بس و پایان فوری خصومت ها و همچنین آغاز مذاکره در چارچوب حقوق و قوانین بین المللی دعوت کرد.


وزیر امور خارجه کشورمان همچنین آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای استفاده از تمام ظرفیت‌های خود به منظور برقراری آتش بس، آغاز گفت‌وگو و استقرار صلح و آرامش را به دو طرف اعلام کرد.


وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز پیش از این در توییتری ضمن اعلام آمادگی برای فراهم کردن گفت‌وگو بین آذربایجان و ارمنستان خاطرنشان کرد: منطقه هم اکنون نیازمند صلح است.


پیش از این نیز سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه خواستار توقف فوری درگیری ها بین دو کشور شد و آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای استفاده از ظرفیت‌های خود به منظور برقراری آتش‌بس و گفت‌وگو بین دو طرف اعلام کرد.


منطقه «قره‌باغ کوهستانی» (ناگورنو قره‌باغ) بار دیگر پس از سه ماه صحنه درگیری و زد و خورد نیروهای ارتش ارمنستان و جمهوری آذربایجان است و شبح جنگ بار دیگر بر این منطقه سایه افکنده است.


اولین درگیری‌ها به نظر می‌رسد از بامداد یکشنبه (ششم مهر) آغاز شده و وزارت دفاع آذربایجان صبح امروز اعلام کرد که مواضع و شهرک‌های مرزی این کشور از سوی نیروهای مسلح ارمنستان هدف خمپاره قرار گرفته که تلفاتی از میان نظامیان و غیرنظامیان به همراه داشته است.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان 0 نظر
ناشناس
02:41 - 1399/07/07
ظريف جان با اسراييل غاصب هم يك تماس ميگرفتي ديگه ، ارمنستان و اسراييل غاصبان سرزمين اسلامند ، ولي طبق معمول برا شما مهم خودتون هستيد نه اسلام