همکاری دانشگاه الزهرا (س) با مجمع تشخیص مصلحت برای تربیت مدیر زن/ به دانشجویان نیازمند تسهیلات میدهیم
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، مهناز ملانظری، رئیس دانشگاه الزهرا (س) درباره وضعیت دانشجویانی که هنوز به آموزش مجازی دسترسی پیدا نکردهاند، گفت: دانشکدههای ما تقریبا در ترم گذشته این دسته از دانشجویان را شناسایی کردند و یک سری امکانات محدود برای امانت دادن تجهیزات به این دسته از دانشجویان در نظر گرفتند.
وی با اشاره به ارائه تبلت و لپتاپ به دانشجویانی که این تجهیزات را ندارند، گفت: دانشجویانی که واقعا نیازمند هستند، بعد از تشخیص حوزه معاونت دانشجویی و طبق فرآیندی که برای این مسیر در نظر گرفته شده است، تبلت یا لپتاپ میگیرند تا از آموزش مجازی عقب نمانند.
رئیس دانشگاه الزهرا (س) بیان کرد: مسئله ما صرفاً تجهیزات نیست، طبق بررسیهایی که در ترم گذشته داشتیم، عمده دانشجویان به جز یک تعداد بسیار محدودی که مشکل تجهیزات داشتند، مشکل خط تلفن همراه و اینترنت در محل زندگی خود را دارند که اینها از عهده ما خارج است.
گذراندن دروس کارگاهی و آزمایشگاهی در شهرهای محل زندگی دانشجو
ملانظری با بیان اینکه دانشجویان در شهرستان و شهرهای خود میتوان دروس کارگاهی و آزمایشگاهی را بگذرانند، گفت: برای آموزش یک سری دروس آزمایشی و کارگاهی دانشجویان با شرایطی که وزارت علوم بین دانشگاهها فراهم کرده است، دانشجویانی که به اینترنت و گوشی همراه دسترسی ندارند، میتوانند به دانشگاههای محل سکونتشان مراجعه کنند و این دروس را بگذرانند.
وی گفت: ما دنبال این هستیم که زیرساخت و دسترسی دانشجویان به اینترنت را فراهم کنیم و در حال رایزنی در این زمینه هستیم.
رئیس دانشگاه الزهرا (س) تأکید کرد: به معاون آموزشی تکلیف کردیم که هر چند تعداد دانشجویانی که به اینترنت و گوشی همراه دسترسی ندارند، کم است، اما آنها را شناسایی کنند تا بتوانیم امکانات را در اختیارشان قرار دهیم.
افت کیفیت آموزش به دلیل ناگهانی بودن انتقال آموزش حضوری به مجازی طبیعی است
ملانظری در پاسخ به این سؤال که آیا بررسی درباره افت کیفیت آموزش و یادگیری دانشجویان در ترم مجازی انجام شده است، گفت: گروه آموزش ما بررسی اولیه را انجام داده، ولی در مجموع افت کیفیت به دلیل ناگهانی بودن انتقال از آموزش حضوری به مجازی طبیعی است.
وی بیان کرد: در حال حاضر دانشگاه یک کار تحقیقی در خصوص نمرات دانشجویان در ترم مجازی و مقایسه آن با ترمهای قبلی انجام میدهد که هنوز گزارش مربوط به آن آماده نشده است. در میان دانشجویان متناسب با رشته تحصیلی و تسلطی که به استفاده از نرمافزارها دارند، یک سری تفاوتها درباره میزان بهره بردن از آموزش مجازی وجود دارد.
رئیس دانشگاه الزهرا (س) گفت: در ترم جدید با توجه به آمادگی که فراهم شده و دورههای آموزشی که گذاشته شده است، دنبال این هستیم که مشکلات ترم پیش را مرتفع کنیم. واقعیت این است که این اقدام یک کار سه سویه است که یک سوی آن دانشجو، یک سو استاد و سوی دیگر آن دانشگاه است و همه باید در کنار همه کمک کنند.
ملانظری درباره طراحی کلاسهای واقعی در بستر مجازی گفت: همین نگاه بوده که ما به دنبال تجهیز کلاسهای درس افتادیم که فضای واقعی کلاس را داشته باشیم. در واقع کلاسهایی که استاد بتواند پای تخته آموزش را ارائه دهد و دانشجویان هم اگر مجازی متصل میشوند، بتوانند فضای واقعی کلاس را تداعی کنند.
رئیس دانشگاه الزهرا (س) بیان کرد: البته سبک ارائه نیز برای برخی از دروس در بستر مجازی خیلی راحت نیست، به عنوان مثال دروسی مانند ریاضی نیاز به نوشتن روی تخته در سطح وسیع دارد و با همین هدف کلاسهایی در حال تجهیز شدن هستند.
همکاری با مجمع تشخیص مصلحت نظام برای تربیت مدیر زن
وی درباره نقش زنان در هیئت علمی دانشگاهها و شناسایی زنان مدیر و آموزش به آنها گفت: از سال ۹۷ یک سری دورههای آموزشی برای مدیران زن در جامعه طراحی کردیم که این دورهها، به زنانی که قرار است در پستهای مدیریتی قرار بگیرند، آموزشهایی ارائه میشود.
ملانظری خاطرنشان کرد: ما نیز بر حسب رسالت دانشگاه الزهرا (س) این دورهها را طراحی کردیم و البته یک دوره بلند مدت دو ساله و مشترک با مرکز آموزشی مجمع تشخیص مصلحت نظام برای زنان طراحی کردهایم. همچنین یک دوره سه ماهه داریم که گروه مدیریت ما در دانشگاه الزهرا (س) آن را طراحی و برگزار کرده است.
رئیس دانشگاه الزهرا (س) گفت: ما آمادگی برگزاری این دورهها را در تمام شهرستانها و استانها داریم تا اگر قرار است، خانمها پستهای مدیریتی داشته باشند این مهارتها و توانمندیها را کسب کنند.
منبع: ایلنا
انتهای پیام/4118/
انتهای پیام/