مهارتآفرینی در دانشگاهها باید تقویت شود/ دانشجو نباید ادامه تحصیل خود را صرفاً منوط به نگارش پایاننامه و مقاله بداند
مهین کلههوئی دبیر انجمن علمی دانشجویی علوم و مهندسی آبخیزداری دانشگاه تربیت مدرس در گفتگو با خبرنگار حوزه آموزشی و پژوهشی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، با اشاره به اینکه باید مهارتآفرینی در دانشگاهها تقویت شود، گفت: دانشجو باید به داشتن مهارت و ارزشهای ذاتی خود پی ببرد و ادامه تحصیل خود را صرفاً منوط به نگارش پایاننامه، رساله یا مقاله نداند، همچنین راهی برای مطرح کردن مباحث تئوری و عجین کردن آن با مراکز صنعتی و اجرایی پیدا کند.
وی افزود: همیشه افراد به امید داشتن آیندهای روشن در مسیر پرتلاطم رسیدن به اهداف و آرمانها گام بر میدارند و تحصیل در دانشگاه یکی از این مسیرها محسوب میشود.
دبیر انجمن علمی دانشجویی علوم و مهندسی آبخیزداری دانشگاه تربیت مدرس با بیان اینکه افراد با ورود به دانشگاه به دلیل محدودیتها و ممنوعیتهای مختلف ممکن است نتوانند از شرایط موجود حداکثر استفاده را ببرند، گفت: این مسئله موجب میشود فرد از مسیر اصلی فاصله بگیرد و سختی راه او را بیرمق کند؛ بهگونهایکه امروزه بیانگیزه شدن در میان قشر دانشجویی در بخشهای مختلف دیده میشود و انجمنهای علمی نیز با توجه به اینکه شامل مجموعهای از دانشجویان هستند از این امر مستثنی نیستند.
دانشجوی دکتری علوم و مهندسی آبخیزداری دانشگاه تربیت مدرس ادامه داد: اگر دانشگاه با اتخاذ سازوکار ویژهای سعی در فعال کردن دانشجویان در فضایی فراتر از محیط علمی باشد میتواند روح امید و سازندگی را مجدداً بازیابی کند.
انتهای پیام/4118/
انتهای پیام/