صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

«دو سوار» به موزه هنرهای معاصر می‌روند

فیلم «دو سوار» به کارگردانی جان فورد محصول 1961 آمریکا، روز چهارشنبه چهارم آذر ماه ساعت 17 در سینماتک موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش درمی‌آید.
کد خبر : 51480

به گزارش گروه فرهنگی آنا به‌نقل از روابط عمومی موزه هنرهای معاصر تهران، آخرین فیلم از بخش چشم‌انداز سینمای وسترن در فصل پاییز 94 (دوره چهل‌و‌یکم)، روز چهارشنبه چهارم آبان‌ماه ساعت 17، فیلم «دو سوار» به‌کارگردانی جان فورد، محصول سال 1961 به مدت 109 دقیقه به زبان اصلی و با زیرنویس فارسی به نمایش درمی‌آید.


فیلم «دو سوار» از آنجا شروع می شود که کلانتر گاتری مک‌کِیب، اتوکشیده و تر و تمیز، با پوتین‌هایی که برق می‌زنند (و فورد عامدانه روی‌شان تأکید می‌کند)، روی صندلیِ خود، جلوی ایوانِ کلانتری لم داده و منتظر است خدمتکار برایش نوشیدنی بیاورد. این نمای معرفیِ مردی‌ است مغرور و خودبزرگ‌بین که نه تنها در خرج کردن محتاط است (هنگِ سربازان آمریکایی را به نوشیدنی دعوت می‌کند و اصرار دارد که فقط یک لیوان برای هر نفر خرج خواهد کرد، نه بیشتر)، بلکه با خراج گرفتن از اهالی و کسبه، حقوقِ ـ به قولِ خودش ـ ناچیزِ دولتیِ خود را جبران می‌کند و هیچ هم از کارش ناراضی نیست. اهل کنایه زدن و شوخی‌های گاه بی‌جا هم هست و وقتی مأموریتِ آزاد کردنِ سفیدپوستان از دستِ بومی‌های کومانچی به پُستش می‌خورد، انگار برایش مهم نیست.


علاقه‌مندان می‌توانند برای استفاده از برنامه‌های نمایش فیلم،به سالن سینماتک موزه هنرهای معاصر تهران واقع در خیابان کارگر شمالی مراجعه کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر