صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۰۷ - ۲۲ شهريور ۱۳۹۹

آیا سی و نهمین جشنواره فیلم فجر برگزار می شود؟

در حال حاضر تعلیق سی و نهمین جشنواره فیلم فجر به سال 1399 و انتقال آن به سال بعد بیشتر قابل حدس و پیش‌بینی است. عدم انتصاب دبیر برای دوره جدید چنین گمانی را تقویت می‌کند.
کد خبر : 514332

به گزارش خبرنگار حوزه سینمایی گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، برنامه‌های فرهنگی و هنری کشورمان در سال جاری همچنان متاثر از ویروس کرونا در تغییر و تحول است  و قطعیتی در مورد برگزاری برنامه‌های پیش رو وجود ندارد.


در این بین «جشنواره فیلم فجر» مهمترین رویداد فرهنگی است که با وجود برخی حدس و گمان‌ها فعلا مشخص نیست آیا باید شاهد برگزاری دوره سی و نهم آن باشیم یا خیر؟


چنید پیش در کنفرانس مطبوعاتی حسین انتظامی، رئیس سازمان سینمایی نیز پاسخ مشخصی به این اتفاق داده نشد چرا که مشخص نیست بالاخره تکلیف همه‌گیری این ویروس به کجا خواهد کشید. براین اساس نیز هر تصمیمی به ماه‌های آتی موکول شده است.


انتظامی درباره جشنواره فجر تأکید داشت: از نظر نمایش برای فیلم‌های تجاری امکان حضور نیست. در تمام دنیا تضمین این موضوع سخت است. برگزاری آنلاین جشنواره برای این فیلم‌ها شاید ممکن نباشد. در مورد جشنواره ای مثل فیلم کوتاه قابل توجیه‌تر است چون جنبه تجاری کمتری دارد.باید پلت‌فرم‌هایی باشد که امنیت فیلم‌ها را تضمین کند وگرنه جشنواره فجر آنلاین نخواهیم داشت.



در عین اینکه همچنان گمانه‌زنی برای برگزاری محدود و چه بسا برگزاری آنلاین سی و نهمین جشنواره فیلم فجر وجود دارد. البته آنلاین شدن آن با وجود حجم زیادی از فیلم‌های پرهزینه سینما مقرون به صرفه و صدالبته ریسک نیست از این بابت که به دلیل نبود زیرساخت احتمال دانلود و قاچاق فیلم‌ها می‌رود.


بنابراین ممکن است شاهد برپایی این رویداد سینمایی به شکل محدود و یا مختص به بخش‌های خاص باشیم که این تصمیم نیز باید با ماهیت این جشنواره همسو باشد که چنین چیزی دور از انتظار هم نخواهد بود.



از ابتدای سال، جشنواره جهانی فیلم فجر در سال جاری حذف و به سال 1400 موکول شد و در ادامه  برخی رویدادها همچون سینماحقیقت از برپایی آنلاین خود خبر داده‌اند اما در قبال مهمترین رویداد سینمایی کشور باید به انتظار نشست.


در حال حاضر تعلیق سی و نهمین جشنواره فیلم فجر به سال 1399 و انتقال آن به سال بعد بیشتر قابل حدس و پیش‌بینی است. عدم انتصاب دبیر برای دوره جدید چنین گمانی را تقویت می‌کند.


انتهای پیام /4143/


انتهای پیام/

ارسال نظر