صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۱۳ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۹

شماره جدید «فیلم نگار» منتشر شد/ مرور فیلمنامه «نمایش ترومن» در یک نشریه سینمایی

ماهنامه «فیلم نگار» در شماره جدید خود فیلمنامه «نمایش ترومن» را مورد بررسی قرار داده است
کد خبر : 511790

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، شماره 210 و 211 (مرداد و شهریور99) ماهنامه فیلمنامه‌نویسی فیلم‌نگار در سایت این ماهنامه تخصصی قرار گرفت.


در بخش «کشمکش» این شماره از فیلم‌نگار، به بررسی شیوه روایت‌گری در مستند «خط باریک قرمز»، نگاهی به فیلمنامه «یلدا» از منظر موضوع، روایت‌گری و انگیزه‌ها در فیلمنامه «پسرکشی»، زمان و مسئله انفعال در فیلمنامه «پسرکشی»  پرداخته شده و در بخش «از زبان فیلمنامه‌نویس»، گفت‌وگو با فرزاد خوشدست نویسنده و کارگردان «خط باریک قرمز» منتشر شده است.


همچنین در بخش پرونده یک موضوع این شماره به فیلمنامه‌نویسی در سریال‌های جریان‌ساز عصر طلایی نوین تلویزیون پرداخته شده و مروری بر مهم‌ترین سریال‌های تأثیرگذار بر عصر طلایی نوین تلویزیون، بررسی سریال «شنود» با توجه به عناصر روایی، مهم‌ترین دلایل ممتاز بودن جایگاه «بریکینگ بد» در میان آثار طلایی تلویزیون، تشریح الگوهای قهرمان هزارچهره و سفر قهرمان بر پایه اندیشه‌های جوزف کمبل و کریستوفر ووگلر در سریال «بازی تاج و تخت»، سیر روایت «بازی تاج و تخت» از فصل نخست تا پایان، چگونه مجموعه «خانواده سوپرانو» تلویزیون را متحول کرد، دلایل ماندگاری سریال «خانواده سوپرانو»، مروری بر مولفه‌های ممتاز فیلم‌نامه «امپراطوری بوردواک»، جراحت خاطره  «کارآگاه واقعی»، تحول در آثار جنایی و گوتیک، نگاهی به وجوه تمایز سریال «شش فوت زیر زمین»، آموزه‌های سریال «شش فوت زیر زمین»، آموزه‌های سریال «شش فوت زیر زمین» برای فیلمنامه‌نویسان، دستاوردهای روایی سریال «چرنوبیل»، گفت‌وگوی جمعی پیرامون فیلمنامه‌نویسی در سریال‌های شاخص عصر طلایی نوین تلویزیون صورت گرفته است.


همچنین در بخش تلویزیون شماره جدید «فیلم‌نگار»، در بخش کشمکش، با نگاه به شیوه بازخوانی از اسطوره در فیلمنامه «اوندین»، نگاهی به انواع پیرنگ در فیلمنامه «حقیقت»، گفتگو با کریستین پیترولد درباره «اوندین»، گفت‌وگو با «هیروکازو کورئیدا» درمورد فیلم «حقیقت»، در بخش تجربه های پراکنده؛ به تنش دراماتیک؛ مخاطب را میخکوب ‌کن (1 و 2)، در بخش مکاشفات، سخنرانی «پدرو آلمودوار» در سمینار فیلمنامه نویسی بفتا همراه خواهید شد.


بخش «فیلمنامه کامل» این شماره از فیلم‌نگار به فیلم «نمایش ترومن» اختصاص دارد و علاوه بر انتشار متن کامل فیلمنامه، یادداشت مترجم، سکانس برگزیده و بررسی عناصر موثر «نمایش ترومن» در تأثیرگذاری در این پرونده قرار گرفته است.


علاقه‌مندان به فیلمنامه‌نویسی و خوانندگان این ماهنامه تخصصی می‌توانند با مراجعه به سایت  این نشریه ضمن خرید نسخه پی‌دی‌اف (به شکل نسخه دیجیتال)، از مطالب بخش‌های سینمای ایران و سینمای جهان منتشر شده در این سایت استفاده کنند.


بر اساس این خبر، همچنین برای مخاطبان مجله این امکان فراهم شده تا فیلمنامه‌ها و پرونده‌های مندرج در فیلم‌نگار را هم به صورت جداگانه از طریق این سایت خریداری نمایند.


گفتنی است بهمن سال ۹٨ شماره ۲۰۰ و ۲۰۱، آخرین مجلد مکتوب این ماهنامه تخصصی فیلمنامه‌نویسی منتشر شد و از شماره ۲۰۲ و ۲۰۳ (نیمه اسفند ۹٨) به بعد، شرایط خرید نسخه دیجیتال در سایت فیلم‌نگار فراهم شده است.


«فیلم‌نگار» به صاحب امتیازی سازمان سینمایی و با حمایت بنیاد سینمایی فارابی منتشر می‌شود و نصرت‌الله تابش مدیر مسئول و سردبیر و میثم محمدی دبیر تحریریه فیلم‌نگار هستند.


در سایت این مجله تخصصی، اخبار مربوط به فیلمنامه (در سطح ایران و جهان)، معرفی فیلم‌های روز ایران و جهان، نقدهایی پیرامون فیلمنامه فیلم‌های ایرانی و برخی فیلم‌های خارجی، مقالاتی پیرامون فیلمنامه‌نویسی، ترجمه برخی مقالات سینمایی معتبر پیرامون فیلمنامه و فیلمنامه‌نویسی و ... قابل دسترسی است.


 انتهای پیام/4104/


انتهای پیام/

برچسب ها: سینمای ایران
ارسال نظر