صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۲۱:۴۳ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۹

واکاوی و آنالیز برند شخصی در شبکه های اجتماعی با ابزار دیتاک

برند شخصی یکی از مهم‌ترین مفاهیمی است که همه انسان‌ها در مسیر پیشرفت خود باید به آن توجه کرده و برای ایجاد، حفظ و نگهداری از آن برنامه‌ریزی و تلاش کنند.
کد خبر : 510912

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا برند شخصی یکی از مهم‌ترین مفاهیمی است که همه انسان‌ها در مسیر پیشرفت خود باید به آن توجه کرده و برای ایجاد، حفظ و نگهداری از آن برنامه‌ریزی و تلاش کنند.


در این میان آنالیز و رصد وضعیت موجود برند، نقش مهمی در خلق برند شخصی قدرتمند دارد و افراد در هر جایگاه و مقامی که هستند اگر بخواهند شخصیت خود را به مثابه یک برند قدرتمند جلوه دهند باید در این مسیر به صورت حرفه‌ای و مستمر فعالیت کنند.


برند شخصی بازتابی از هویت، رفتار و فعالیت‌هایی است که فرد در سالیان متمادی انجام داده است و قطعا بدون توجه به این موارد نمی‌توان آن را ایجاد کرد.


افراد حرفه‌ای و متخصص می‌دانند برای دستیابی به یک برند قدرتمند باید هوشمندانه از ابزارها، موقعیت‌ها و شگردهای مختلف استفاده کنند. امروزه فضای دیجیتال،شبکه های اجتماعی، تولید محتوا، وب سایت‌ها و رویدادها از قدرتمندترین مصادیق و راهکارهای توسعه و تقویت برند شخصی هستند.



برند شخصی چیست؟


هر فرد یک مارک شخصی منحصر به فرد دارد، خواه آن را بشناسد یا خیر. اما چیزی که همه ما باید برای آن تلاش کنیم این است که یک برند شخصی قدرتمند، جذاب و قابل رویت به دیگران نمایش دهیم. حالا ممکن است این برند در قالب فعالیت در یک وب سایت تخصصی باشد یا صحبت در مورد علاقه‌های شخصی یا حرف‌های شما در شبکه های اجتماعی تان.


برندسازی شخصی یکی از انواع روش‌های بازاریابی است که به جای هدف قرار دادن محصولات و خدمات به انسان‌ها توجه می‌کند و در تلاش است که یک تصویر مناسب در ذهن و فکر مخاطبان فرد ایجاد کند. با این رویکرد می‌پذیریم که هر فرد به مثابه یک برند و محصول است که باید با هدف گذاری درست در بخش مشخصی از بازار، در ذهن مخاطبان خود جایگاه مشخصی به خود اختصاص دهد.


ایجاد شخصیت قدرتمند و جذاب که مورد احترام قلبی و اعتماد جامعه هدف است یکی از مهم‌ترین رسالت‌هایی است که برند شخصی یا پرسونال برندینگ،مسئول تحقق آن است.


جف بزوس مالک آمازون، در مورد برند شخصی جمله‌ای ماندگار دارد که در اکثر محافل مختلف نقل می‌شود:


"برند شخصی همان چیزی است که وقتی شما اتاق را ترک می‌کنید در مورد شما می‌گویند".


شبکه های اجتماعی و برند شخصی


امروزه شبکه های اجتماعی به ابزار نوینی برای ایجاد ارتباط، تبادل افکار و نمایش هویت انسان تبدیل شده است.از طریق شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام و توییتر و... افراد فعالیت‌ها، ویژگی‌های شخصیتی و توانمندی‌هایی که دارند را به نمایش می‌گذارند و بخش مهمی از فرآیند برندینگ خود را از طریق همین شبکه های اجتماعی توسعه داده و تقویت می‌کنند.


به همین خاطر افرادی که به برند خود اهمیت می‌دهند به صورت مستمر و مداوم فعالیت خود را در شبکه های اجتماعی رصد می‌کنند تا بدانند تصویری که از خود در ذهن مخاطبان خود ایجاد کرده‌اند، از چه وضعیت و جایگاهی برخوردار است .


برای دستیابی به برند شخصی در شبکه های اجتماعی و رشد در این راستا، باید هدف مشخصی داشت و با تدوین استراتژی حضور در شبکه های اجتماعی بر اساس یک برنامه دقیق اقدام به تولید محتوای مخاطب محور کرد.


در کنار این موارد افراد باید با مانیتورینگ دقیق و تکنولوژی محور و همکاری با افراد تاثیرگذار در حوزه کاری خود شبکه ارتباطی قدرتمندی ایجاد کنند و به وسیله ابزارهای حرفه ای این رویه را حفظ کرده و تداوم ببخشد.


افرادی که به برند سازی شخصی علاقه دارند، به وسیله شبکه های اجتماعی و استفاده از پتانسیل‌های آن به نتایج و دستاوردهای ارزشمندی دست پیدا می‌کنند که در ادامه به چند مورد از آن دستاوردها اشاره خواهیم کرد:



  • ایجاد ارتباط و شبکه سازی با افراد حرفه‌ای و هم صنف خود برای درک مسیر درست

  • افزایش مخاطبان هدف و دسترسی بیشتر، بهتر و ساده‌تر به مخاطبان، به منظور نفوذ در قلب و ذهن آن‌ها

  • شناسایی و جذب فرصت‌های بیشتر و بهتر

  • آنالیز و پایش مستمر وضعیت برند شخصی و تحلیل نقاط ضعف و قوت به منظوررشد و توسعه برند


این موارد به افراد کمک می‌کند به وسیله شبکههای اجتماعی برندینگ خود را قوی‌تر و حرفه‌ای‌تر پیش ببرند و ماندگاری خود را در ذهن مخاطبان بیشتر کنند.


آنالیز برند شخصی در شبکه های اجتماعی


متخصصین برند شخصی و افرادی که به اهمیت برند شخصی پی برده‌اند، می‌دانند بدون آنالیز مستمر و دائم از وضعیت برند خود و رصد برند شخصی رقبا، امکان حفظ جایگاه و جلب توجه مخاطبان، سخت و پرهزینه می‌شود.


امروزه به کمک شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام،توییتر و تلگرام می‌توان با رصد و آنالیز دقیق از چهره برند شخصی در فضای دیجیتال، با ضریب دقت بالا، تصویر مناسبی از برند شخصی ترسیم کرد.


آنالیز مستمر و دوره‌ای برای برندهای شخصی می‌تواند منجربه ایجاد مزایای زیر شود:



  • ایرادات و انتقادهایی که نسبت به شخص و اعمال وی مطرح می‌شود رابا دقت بالا کشف و پیگیری کرد.

  • واکنش‌ها و بازتاب کاربران و مخاطبان برند را در موقعیت‌های مختلف سنجید و موفقیت رفتار یا برنامه را اندازه‌گیری کرد.

  • نکاتی که باعث خشنودی و رضایت مخاطبان هدف شده را مشخص کرد و با سرمایه‌گذاری بر روی آن‌ها نفوذ و محبوبیت برند شخصی را بیشتر کرد.

  • اهداف مورد انتظاری که افراد به واسطهآن‌ها در فضای دیجیتال حضور دارند و تاثیری که بر روی برند شخصی آن‌ها گذاشته را مورد ارزیابی قرار داد.


آنالیز برند شخصی در شبکه های اجتماعی با ابزار دیتاک


شرکت دانش بنیان دیتاک یکی از شرکت های فعال در زمینه آنالیز و تحلیل داده های شبکه های اجتماعی (اینستاگرام، توییتر و تلگرام)، وب سایت‌ها و خبرگزاری‌ها است که به واسطه بهره‌گیری از تکنولوژی هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی، ابزارهای کاملا کاربردی خلق کرده است که می‌تواند تمامی اتفاقاتی که به پرسونال برند افراد مرتبط است را در فضای وب جستجو و جمع‌آوری نماید، سپس با استفاده از همین ابزارها تصویری روشن و کاملا مرتبط از وضعیت پرسونال برند ارائه دهد.


دیتاک به وسیله هوش مصنوعی و ابزارهایی که در اختیار دارد تمامی محتواهای لازم در سراسر شبکه های اجتماعی را جمع‌آوری می‌کند، سپس با توجه به پارامترهایی مانند نمودار خط زمانی محتوای تولید شده، دسته بندی محتواها بر اساس میزان نفوذ و تعیین احساس کلمات فرآیند آنالیز را انجام می‌دهد.


همچنین ابزارهای دیتاک می‌تواند میزان نفوذ شبکه‌ها و محتوای آن‌ها را در نزد افکار عمومی اندازه‌گیری کند، سپس با معرفی افراد لیدر و طبقه بندی تمامی محتواها، ترویج کنندگان و هسته‌های اصلی توزیع محتوا را شناسایی و منابع وابسته به آن‌ها را نشان دهد.


اگر شما هم می‌خواهید به تحلیل دقیق و کاملا حرفه‌ای از برند شخصی خود در شبکه های اجتماعی دست پیدا کنید و با توسعه برند خود، قدرت و مهارت‌های خود را افزایش دهید،از ابزار دیتاک جهت تحقق این مهم استفاده کنید.


از طریق لینک زیر با کارشناسان دیتاک تماس بگیرید و از تجربه 9 ساله آن‌ها در زمینه آنالیز شبکه های اجتماعی بهره‌مند شوید.


تماس با کارشناس دیتاک


آنالیزبرندشخصی یکی از مهمترین اقدامات فردی است که به فکر خلق کردن پرسونال برند خود است چرا که اگر نتوان به صورت کمی و با دقت بالا مدیریت آن را انجام داد با خارج شدن از ریل توسعه و تقویت، فرآیند برندینگ با اختلال مواجه خواهد شد. خوشبختانه امروزه می‌توان به وسیله تکنولوژی­، برند شخصی آنلاین قدرتمندی را خلق و مدیریت کرد.


ابزار آنالیز جامع دیتاک


انتهای پیام/4127


انتهای پیام/

ارسال نظر