صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۳۶ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۹
محمد فنایی در گفتگو با آنا:

مقصر اصلی تغییر داور دربی فدراسیون است/ نباید استقلال رئیس کمیته داوران گرفته شود

پیشکسوت داوری گفت: فدراسیون فوتبال مقصر اصلی تغییر داوری دربی 92 است و نباید اختیار تام از رئیس کمیته داوران گرفته شود.
کد خبر : 510217

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، داور دربی 92 پرسپولیس و استقلال پس از انتخاب از سوی کمیته داوران تغییر پیدا کرد. در ابتدا قرار بود محمد حسین زاهدی‌فر قضاوت این مسابقه را برعهده داشته باشد اما پس از اعتراض رضا کرمانشاهی که گفته بود من به‌عنوان داور دربی انتخاب شده بودم و با تأیید اسماعیل صفیری رئیس کمیته داوران، زاهدی‌فر برکنار شد، کرمانشاهی هم به دلیل اعتراض انتخاب نشد و پیام حیدری به‌عنوان داور دربی مشخص شد.


محمد فنایی در خصوص تغییر داور دربی 92 به خبرنگار ورزشی آنا اظهار کرد: چنین اتفاقی در فوتبال نادر بوده است. از زمانی که تاریخ دربی مشخص می‌شود حواشی اطراف آن کمابیش وجود دارد. هواداران برای یکدیگر کری می‌خوانند. اگرچه این بازی بدون تماشاگر است و قطعاً برای تیم داوری فشار کمتری خواهد بود ولی تغییر ناگهانی داور باعث شده تا ناخواسته جنجال‌هایی درست شود که می‌تواند عواقبی به همراه داشته باشد.


وی افزود: به نظر من نداشتن چارچوب مشخص در فدراسیون که رئیس آن مدت‌هاست انتخاب نشده، به موضوع انتخاب داور دربی دامن زده است. فدراسیون این روزها با پرونده شکایتی مارک ویلموتس و جریمه بالغ بر 6 میلیون یورویی مواجه شده. هشت نفر از اعضای هیئت رئیسه سابق و فعلی به دادگاه احضار شده‌اند. این موضوع قطعاً در انتخاب داور دربی تأثیر دارد چون شاکله فدراسیون دچار ایراد شده است.


پیشکسوت داوری خاطرنشان کرد: تعیین داور مسابقه دربی بسیار سخت و مهم است. در ابتدا باید رؤسای کمیته داوران و دپارتمان به همراه سرپرست و دبیرکل فدراسیون با یکدیگر به اجماع برسند. انتخاب اول از سوی کمیته و سپس دپارتمان باشد، بعد موضوع به سرپرست و دبیرکل ارجاع شود ولی این موضوع به درستی مدیریت نشده است. به همین دلیل هم شاهد رخ دادن چنین اشتباهی بوده‌ایم.


وی ادامه داد: بسیاری هستند که نظر مشورتی می‌دهند. این افراد شامل رئیس و دبیرکل فدراسیون به همراه وزارت ورزش می‌تواند باشد. مهم این است که اصل قضیه اختیار تام رئیس کمیته داوران است. نباید استقلال از رئیس کمیته گرفته شود. باید پس از آنکه به نتیجه‌گیری کلی رسیدند، نام داور دربی رسانه‌ای می‌شد، چون تغییر پس از اعلام رسانه‌ای، هزار جور حرف و حدیث به همراه دارد.


فنایی تأکید کرد: علیرضا سهرابی رئیس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال خودمحور عمل کرده است. او که سابقه چندین سال حضور در داوری فوتسال را داشته نباید مسئولیت مهمی در فوتبال به او داده می‌شد چون سختی‌های این ورزش را از نزدیک لمس نکرده است. از سویی دیگر وقتی رضا کرمانشاهی متوجه شده که نامش به‌عنوان داور دربی اعلام نشده در مقابل کمیته صیانت از فوتبال ایستاده و قصد دارد امروز مقابل فدراسیون با خبرنگاران صحبت کند که قطعاً جلوی او گرفته خواهد شد چون ممکن است حرف‌هایی زده شود که اصلاً به صلاح داوری نیست.


وی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین دلیل تغییر داور دربی دخالت در امور یکدیگر است. وقتی به صفیری که رئیس کمیته داوران است اجازه داده نمی‌شود تا شخصاً تصمیم‌گیری کند و سهرابی خودمحور عمل می‌کند، کرمانشاهی جایش با زاهدی‌فر عوض می‌شود و بعد از چند ساعت پیام حیدری داور دربی معرفی می‌شود. باید بپذیریم سرپرست فدراسیون فوتبال در این رابطه تقصیرکار است که اتفاقات را به درستی مدیریت نکرده بود. به نظر من هر اتفاقی در دربی رخ دهد، مقصر اصلی فدراسیون فوتبال است.


انتهای پیام/4048/


انتهای پیام/

ارسال نظر