صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۰۰ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۹

ابزارهای دیتاساینس محبوب در سکوی هوشمند پردازش داده دیتاک

امروزه هر کسب‌وکاری دارای حجم وسیعی از ایمیل‌ها، گزارش‌های خرید، محتوای تولید شده توسط کاربران و... است که در بانک­های اطلاعاتی خود ذخیره می کند درحالیکه استفاده چندانی برایش ندارد. این داده‌ها حاوی اطلاعات و دانش ارزشمندی است که به وسیله سرویس‌های پردازش متن می‌تواند به اخذ تصمیم‌ها و برنامه‌های کاربردی کمک کند.
کد خبر : 508716

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، امروزه در دنیای کسب‌وکارها و بازارهای رقابتی، داده‌ها نقش مهمی در فرآیندهای تصمیم‌گیری و تدوین استراتژی‌های کسب‌وکار ایفا می‌کنند. برندهای موفق می‌دانند درصورتی‌که اساس تصمیم‌گیری خود را بر مبنای دادهای درست پایه‌ریزی کنند به منافع و اثربخشی بالایی دست پیدا خواهند کرد. برای مثال استفاده از سرویس پردازش متن برای آنالیز محتوای موجود در فضای دیجیتال منجر به دستیابی به درک درستی از ذهنیات و افکار کاربران می‌شود.


استفاده درست از داده‌های موجود در شبکه‌های اجتماعی، وب‌سایت‌های خبری و خبرگزاری‌ها بدون استفاده از تکنولوژی­های پیشرفته امری هزینه‌بر و کاملاً پیچیده است. به همین خاطر، درصورتی‌که این فعالیت جزو مزیت رقابتی و هسته اصلی کسب‌وکارها نباشد معمولاً با برون‌سپاری آن به افزایش انعطاف و چابکی فرآیندهای خود کمک خواهند کرد.


امروزه هر کسب‌وکاری دارای حجم وسیعی از ایمیل‌ها، گزارش‌های خرید، محتوای تولید شده توسط کاربران و... است که در بانک­های اطلاعاتی خود ذخیره می کند درحالیکه استفاده چندانی برایش ندارد. این داده‌ها حاوی اطلاعات و دانش ارزشمندی است که به وسیله سرویس‌های پردازش متن می‌تواند به اخذ تصمیم‌ها و برنامه‌های کاربردی کمک کند.


استخراج دانش از دیتا


بنا بر گزارش‌های منتشر شده، تولید محتوای دیجیتال به صورت تصاعدی در حال رشد است و داده‌های موجود در فضای وب هر ثانیه بیشتر می‌شود. به‌طوری‌که عرضه‌ی محتوای وب هر 9 تا 24 ماه دو برابر می‌شود.


تخمین زده می‌شود که حدود 5/4 میلیارد صفحه وب وجود داشته باشد و اگر الان به‌صورت 24 ساعته شروع به مطالعه آن‌ها کنید حدود 15 هزار سال طول می‌کشد تا تمام شوند و زمانی که به اتمام برسند، مقدار نامتناهی از داده جدید ایجاد شده است.


از طرفی هر کسب‌وکاری به محتوای خاص و مرتبط با حوزه خود نیاز دارد و باید به این نتیجه دست یابد که چه داده‌ای به خلق دانش برای تصمیم‌های استراتژیک کسب‌وکار کمک می‌کند.


درواقع حجم بالای داده‌های خلق شده در دنیای وب، فرآیند تشخیص و استخراج داده‌ها را با سختی همراه کرده و استخراج دانش از دیتاهای درست و مرتبط با نیازهای کسب‌وکار امری سخت و نیازمند تجربه کافی در این زمینه است.


پردازش داده چگونه به کسب‌وکارها کمک می‌کند؟


اتخاذ تصمیم‌های استراتژیک و درک درست از نیازهای کاربر بدون کشف نیاز و خواسته واقعی مشتریان می‌تواند هزینه­های مالی و غیرمالی زیادی به کسب‌وکار تحمیل کند و بهترین و شفاف‌ترین روش برای پاسخ دادن به سؤالات و نیازهای کسب‌وکار، راهنمایی گرفتن از خود کاربر است.


به همین خاطر مدیران کسب‌وکارها برای بخش‌های مختلف، می‌توانند با تکیه بر سرویس‌های پردازش متن و داده‌های موجود در دیتابیس سازمان‌ها فعالیت‌های زیر را انجام دهند:



  • دسته بندی محصولات و نمایش آن به کاربر با توجه به توضیحات و ویژگی‌های آن‌ها

  • پایش لحظه­ای وضعیت برند در شبکه‌های اجتماعی، به‌وسیله هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی با کمترین خطای ممکن و دریافت گزارش­های کاربردی

  • پردازش لحظه‌ای و کاربردی درخواست‌های مشتریان و پاسخ‌دهی خودکار به سؤالات و درخواست‌های پرتکرار و روتین

  • انجام مکالمه و پاسخ‌دهی به سؤالات کاربران با استفاده از هوش مصنوعی در چت بات‌ها


مدیران کسب و کارها با تیکه بر هوش مصنوعی، استفاده از سرویس‌های قدرتمند و فناوری­های روز، می‌توانند تبلیغات هوشمند و شخصی ‌سازی ‌شده‌ای را برای کاربران خود نمایش دهند، همچنین با پیاده‌سازی هوش تجاری و سیستمی‌سازی فرآیندهای سازمان، تجمیع کلان داده‌ها و پردازش آن‌ها می­توانند دانش لازم برای مدیریت سازمان را استخراج کنند.


مزیت جالب سرویس‌های مبتنی بر پردازش داده‌ها این است که می‌توانند تمامی محتوای موجود در شبکه‌های اجتماعی، خبرگزاری‌ها و سایت‌های محتوایی را جمع‌آوری کنند و با کمک گرفتن از فناوری‌هایی همچون تشخیص زبان، تعیین نقش کلمات، استخراج عبارات کلیدی از متن و... به مدیران کسب‌وکارها دانش خالص و تمیزی برای تصمیم‌گیری ارائه دهند.


 


معرفی سکو هوشمند پردازش داده دیتاک


سکوی هوشمند پردازش داده، یکی از محصولات دانش‌بنیان دیتاک است که به کسب‌وکارها برای پردازش داده‌ها کمک می‌کند و فرآیند خلق دانش از دیتای سازمان را بر عهده می‌گیرد.


این شرکت به پشتوانه بیش از 9 سال تجربه موفق در این صنعت و همکاری با برندهای بزرگ کشور به وسیله سرویس پردازش متن سکو، دانش لازم برای تصمیم‌گیری در حوزه‌های مختلف را به مدیران ارائه می­نماید.


پلتفرم سکو از پیشرفته‌ترین و دقیق‌ترین ابزارهای دیتاساینس استفاده می‌کند تا کسب‌وکارها بتوانند برای اهداف مختلف و با توجه به منابعی که دارند، دانش موردنیاز خود را استخراج کنند.


این ابزار کاربردهای مختلفی دارد که در ادامه به مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم:



  • ابزار تشخیص زبان، متن زبان‌های ورودی را تشخیص می‌دهد و ماهیت آن­ها را تعیین می‌کند.

  • استخراج موجودیت از متن ابزاری است که به وسیله آن از میان حجم انبوهی از داده‌ها کاراکتری که نیاز دارید را جدا کرده و به شما نمایش می‌دهد. هدف این سرویس یکسان‌سازی کاراکترهای مشابه یکدیگر در متن هست.

  • ابزار دیتاساینس استخراج عبارات کلیدی با آنالیز متن‌ها و خبرها، عباراتی که بر محوریت آن خبر ایجاد شده را جدا می‌کند. این عبارات می‌توانند به‌عنوان گام اولیه در برخی مسائل پردازش زبان طبیعی مانند خلاصه‌ساز متن یا ابر کلمات، مورداستفاده قرار گیرد.

  • ابزار جست‌وجوگر عبارات، تمامی عبارات و کلماتی که با یک متن قرابت و نزدیکی دارند را پیدا می‌کند. عبارات مرتبط، عباراتی هستند که به نحوی با عبارت ورودی در ارتباط هستند. برای یک شخص این ارتباط می‌تواند شامل املاهای متفاوت نام او، شغل، افراد مرتبط و اتفاقاتی باشد که به نحوی با وی در ارتباط هستند.

  • ابزار نمایش طیفی کلمات پلتفرم سکو، ابزار نمایش برداری کلمه در تعداد ابعاد مشخص و متناسب با نیاز برند است. به وسیله این ابزار می‌توان اطلاعات پرکاربرد موجود در سازمان را بازیابی کرد و با نمایش دادن کلمات در قالب بردار، ارتباط معنایی و مفهومی آن­ها را با هم درک کرد. در این روش، هر کلمه را در قالب برداری و با طول تعداد کلمات منحصر به فرد کل پیکره، نمایش می‌دهند.

  • شباهت سنجی متن، به معنای آن است که روشی اتخاذ شود تا به‌وسیله آن بتوان میزان شباهت دو متن به یکدیگر را سنجید. مقیاس مورد استفاده باید قابل ‌مقایسه باشد. با استفاده از این ابزار می‌توان نزدیک‌ترین متن به متن اصلی را پیدا کرد.

  • ابزار طبقه‌بندی متون یکی از ابزارهای پلتفرم سکو است که برای متن‌کاوی مورد استفاده قرار می‌گیرد. به وسیله این ابزار می‌توان محتوا را در طبقه‌های مشخص قرارداد تا گروه متن معلوم و قابل ارزیابی باشد. برای مثال چه تعداد از پیام‌های فروشگاه اینترنتی بزرگی متعلق به بخش پشتیبانی و چه تعداد مرتبط به امور شکایت از محصولات است؟ طبقه‌بندی متون راهی برای طبقه‌بندی و گروه‌بندی متن‌ها از بین حجم بسیار زیادی داده است که به تصمیم‌گیری و روشن شدن اوضاع سازمان کمک می‌کند.

  • ابزار مشابه یاب متن به این مسئله کمک می­کند که به عنوان مثال آیا در یک ماه گذشته عبارتی شبیه به متن درخواستی ما در شبکه‌های اجتماعی تولید شده یا خیر؟ این ابزار برای مواردی مانند حفاظت از مالکیت فکری تولید محتوا، آشکارسازی سرقت علمی و... کاربرد فراوانی دارد.

  • ابزار تشخیص چهره سکو می‌تواند چهره افراد را بدون توجه به مکان، اندازه، چرخش، روشنایی، حالت چهره و... تشخیص دهد. این ابزار برای نرم‌افزارها و برنامه‌هایی که نیاز به تائید تشخیص چهره دارند ابزاری کاربردی است.

  • ابزار تقطیع‌گر عبارت اسمی، مهم‌ترین عبارات اسمی موجود در متن‌ها را نمایش می‌دهد که محوریت متن بر روی آن‌ها استوار است. از این ابزار برای تحلیل محتوا و درک و طبقه‌بندی حجم عظیمی از داده‌ها استفاده می­شود.

  • ابزار دیتاساینس تعیین نقش کلمات سکو، به کسب‌وکارها کمک می‌کند از میان حجم انبوهی از محتوا و داده‌های سازمان، کلمات، صفت‌ها و عبارتی که می‌خواهند را پیدا کنند.


این ابزارها، مهم‌ترین ابزارهای پلتفرم سکو هستند که برای تولید محتوای هوشمند، تبلیغات دقیق، هوشمند سازی تجاری و... می‌توانند برای کسب‌وکارها ارزش ایجاد کنند. برای شناخت کامل این ابزارها و مشاهده نمونه پیش‌فرض کافی است از طریق لینک زیر وارد پلتفرم سکوی هوشمند شوید و بر روی ابزارها کلیک کنید تا با مشاهده نمونه پیش‌فرض، با قابلیت و کارکرد این ابزار آشنا شوید.


 


درواقع پلتفرم سکو با استفاده از ابزارهای دیتاساینس، محتوا و داده‌های مختلف سازمان‌ها را در سطوح مختلف تحلیل و دانش کافی و لازم را از بین این داده‌ها استخراج می­کند.


این پلتفرم امکان شخصی‌سازی با توجه به نیاز سازمان و اهداف مدنظر را دارد و به وسیله API به سیستم‌ها و سامانه شرکت‌ها وصل می‌شود.


مستندات فنی و مدارک کامل این پلتفرم در وب‌سایت رسمی دیتاک وجود دارد و می‌توان مستندات فنی برای تک‌تک این ابزارها را مشاهده کرد.


همچنین در این پلتفرم، دیتاست‌های مختلف از شبکه‌های اجتماعی، رویدادها و ترندهای روز، برای تحلیل و آنالیز نیز وجود دارد.


اگر می‌خواهید با پلتفرم سکو از داده‌های خود دانش کاربردی استخراج کنید همین الان از سکوی هوشمند پردازش داده استفاده کنید.


استفاده از پلتفرم سکو


انتهای پیام/


انتهای پیام/

برچسب ها: دیتاک
ارسال نظر