صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
اکران تا بعد از عاشورا در سکوت پیش می‌رود؛

2 فیلم جدید اکران را بشناسید/ فرکانس موج‌آفرین جنگ به سینما می‌رسد

سینماهای کشور که با سکون و سالن‌های خالی به فعالیت خود ادامه می‌دهند، شاید بعد از دهه اول محرم بتوانند با دو فیلم شاخص روزهای بهتری را تجربه کنند.
کد خبر : 508558

به گزارش خبرنگار حوزه سینمایی گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، سینماهای کشور با استقبال حداقلی مخاطبان به کار خود ادامه می‌دهد.گاهی نیز فیلم‌هایی به اختیار و شاید برای باقی نماندن در صف تلنبار شده اکران، نمایش را در این سالن‌ها ترجیح می‌دهند.


در حالی که صرفاً چند فیلم جدید درحال حاضر روی پرده سینماها هستند، این وضعیت تا بعد از دهه اول محرم نیز ادامه دارد.


با این حال بعد از تعطیلاتی 10 روزه، مطابق با تصمیم روز گذشته شورای صنفی نمایش قرار است دو فیلم جدید  «آبادان یازده ۶۰» در گروه آزادی و «بی‌حسی موضعی» در گروه مگامال در دست اکران عمومی قرار گیرند.


فرکانسی موج‌آفرین در جنگ؛ فیلمی برای روزهای ناخوشی مردم


«آبادان یازده۶۰» فیلمی به کارگردانی مهرداد خوشبخت و تهیه‌کنندگی حسن کلامی است که آبان‌ماه سال گذشته کلید خورد و در کمتر از سه ماه ضبط آن به اتمام رسید و اولین رونمایی آن هم در بخش سودای سیمرغ جشنواره فجر سی و هشتم شکل گرفت.


این فیلم دفاع مقدسی به عنوان یکی از محصولات سال اخیر سازمان اوج است که روزهای آغازین جنگ در آبادان و قصه‌ای حول رادیو نفت را روایت می‌کند؛ رادیویی امیدبخش به مردم حتی در روزهای جنگ تا اهالی شهر را به تداوم مقاومت و ایستادگی دربرابر بعثی‌ها ترغیب کند.



قصه‌ای سوژه‌محور فیلم، به رغم داشتن درگیری‌های معمول سینمای جنگ اما تلاش کرد داستانی متمایز با آنچه در این ژانر معمول است را به نمایش درآورد. فیلم از حضور بازیگرانی همچون علیرضا کمالی، حسن معجونی، نادر سلیمانی، حمیدرضا محمدی، ویدا جوان و شبنم گودرزی بهره گرفت و در دو بخش جلوی دوربین رفت.


بخش‌هایی از فیلم در تهران و با طراحی دکور در بوستان ولایت به تولید رسید و بقیه آن نیز در لوکیشن‌های طراحی شده و سخت در آبادان فیلمبرداری شد.


در خلاصه داستان فیلم آمده است: مردم غیور آبادان ... شهر در آستانه سقوط قرار گرفته است!


 «آبادان یازده 60» در جشنواره سی و هشتم فیلم فجر نیز در سه بخش نامزد دریافت جوایز بود که در نهایت «جایزه ویژه سردار سلیمانی» به این فیلم تعلق گرفت.


امیدوار به بازیگران و اینفلوئنسر اینستاگرامی


«بی‌حسی موضعی» به کارگردانی حسین مهکام دومین اثر سینمایی جدید برای روزهای ناخوش سینماهاست که این نیز پس از تاسوعا و عاشورا اکرانش را درپیش می‌گیرد. فیلم در عین حال نخستین تجربه تهیه‌کنندگی حبیب رضایی پس از سال‌ها حضور در سینما است. «بی‌حسی موضعی» با ترکیب بازیگرانی که دارد امیدوار است بتواند از سوی علاقه‌مندان دیده شود.



پارسا پیروزفر، باران کوثری، حسن معجونی و حبیب رضایی بازیگران اصلی «بی‌حسی موضعی» هستند و نکته جالبی توجه که همان زمان نیز مورد انتقاد قرار گرفت بازی سهیل مستجابیان، اینفلوئنسر اینستاگرامی در فیلم بود. اتفاقی که طی یکی دو سال اخیر شدت بیشتری گرفته و هنرمندان نیز روی خوشی به این ماجرا نشان نمی‌دهند.


هرچند که حسین مهکام در پروژه سینمایی جدید و چهارم خود با عنوان «احمد به تنهایی» دوباره سراغ این چهره مجازی رفته است!


«بی‌حسی موضعی» آذرماه 97 کلید خورد و یک ماه جلوی دوربین رفت تا بتواند در جمع فیلم‌های رقابتی سی و هفتمین جشنواره فجر نیز باشد اما مورد تأیید هیئت انتخاب قرار نگرفت.با این حال این فیلم در اردیبهشت‌ماه سال 1398 در جشنواره جهانی فیلم فجر به نمایش درآمد. این اثر که با سرمایه‌گذاری محمد صادق رنجکشان ساخته شده، قصه‌اش در یک شب تا صبح می‌گذرد و می‌تواند در جمع فیلم‌های خیابانی به حساب آید.


حسین مهکام در دو سال اخیر نتوانست فیلم را به اکران عمومی درآورد و احتمالا در تلاش است رونمایی موقتی از این فیلم در سالن‌های سینمایی داشته باشد و سپس آن را با تبلیغات بهتر برای مخاطبان بیشتر پلتفرم‌های اینترنتی و سینمای آنلاین آماده کند.


انتهای پیام /4143/


انتهای پیام/

ارسال نظر