صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
کارنامه ارشاد در کرونا/5 | سید امیر پروین‌حسینی در گفتگو با آنا:

دولت اکران آنلاین را تقویت کند، اما جلوی سرقت فیلم را هم بگیرد/ سود برخی در تولید فیلم است و نه اکران!

تهیه‌کننده سینمای ایران، پشتیبانی دولت در جلوگیری از سرقت فیلم‌ها و نیز فرهنگ‌سازی را لازمه اکران آنلاین دانست.
کد خبر : 508438

به گزارش خبرنگار حوزه سینمایی گروه فرهنگ و  هنر خبرگزاری آنا، در شرایط کرونایی و کسادی رو به تعطیلی مراکز هنری، همچنان برخی هنرمندان در تلاش هستند تا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، کمی این فضا را گرم نگه دارند. در همین راستا حمایت‌ها و برنامه‌‌های وزارت ارشاد از هنرمندان محل بحث و نقد قرار گرفته است. گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا قصد دارد در قالب پرونده‌ای ضمن گفتگو با اهالی فرهنگ و هنر، عملکرد وزارت ارشاد در این زمینه را ارزیابی کند.


سید امیر پروین‌حسینی، تهیه‎کننده سینما با اشاره به وضعیت سینما در روزهای کرونایی به خبرنگار آنا گفت: تصمیمات عجیب و غریب در هر شرایطی ممکن است گرفته شود؛ همچنان که این روزها هرکسی بسته به انگیزه‌اش از فیلمسازی، ممکن است سراغ تولید فیلم برود.


سود برخی در تولید است نه اکران


وی درباره حمایت‌ها از فیلمسازان در این شرایط فعلی گفت: بسیاری از فیلم‌های ما هدفشان صرفاً تولید است یعنی فیلم‌هایی هستند که سودشان در تولید صرف محقق می‌شود و نه حتی اکران. این ماجرا برای الان هم نیست و سال‌هاست که ادامه دارد.


تهیه‌کننده  فیلم سینمایی «خجالت نکش» تأکید کرد: فقط تعدادی محدود از فیلم و فیلمسازان هستند که در بخش خصوصی و بالتبع به دنبال منفعت اقتصادی هستند. خب اگر در این سینما سود نکنند، شکست خواهند خورد.


پروین‌حسینی این چنین نیز اعتقاد داشت: اگر می‌بینید حتی در این شرایط بی‌رونقی سالن‌ها بازهم برخی فیلم‌ها به اکران درمی‌آیند، ممکن است به دلیل همین ماجرایی باشد که گفتم؛ یعنی فیلم‌هایی که به صرف ساخت و اکران حداقلی‌اند تا خود به خود به سودشان برسند.


برخی برای حفظ آبرو  یا بازگشت هزینه تن به نمایش اجباری می‌‌دهند


وی ادامه داد: حتی چه بسا برخی صاحبان فیلم مجبور باشند برای حفظ آبرو و یا برگشت بخشی از هزینه‌ها  تن به نمایش اجباری فیلم بدهند.


تهیه‌کننده «زاپاس» با تأکید بر اینکه سینمای آنلاین می‌تواند در شرایط کرونایی به کمک سینما بیاید، یادآور شد:اکران اینترنتی فیلم‌ها می‌تواند موفقیت‌آمیز باشد چون بسیاری از فیلم‎ها در سینما نمی‌فروشند اما در شیوه آنلاین قابلیت جذب مخاطب را دارند.


پروین‌حسینی در عین حال پشتیبانی دولت در جلوگیری از سرقت فیلم‌ها و نیز فرهنگ‌سازی را لازمه این کار دانست و گفت: اگر مخاطب به شکل قانونی فیلمی را ببیند چرخه اقتصادی سینما هم می‌چرخد. خیلی‌ها قانونی فیلم‌ها را تماشا می‌کنند اما هنوز هم متأسفانه برخی به دنبال سرقت هنری هستند.


انتهای پیام /4143/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر