صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۹:۵۲ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۹
زاکانی:

رویکرد یکسان در آموزش‌وپرورش غلط است/ حقوق حق‌التدریس بر اساس کارآمدی و مهارت باشد

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس گفت: امروز نظام آموزشی ما نگاه یکسانی به همه دانش آموزان دارد، این رویکرد غلط است و یکی از موضوعاتی که باید اصلاح شود همین رویکرد مکانیکی نظام آموزشی است.
کد خبر : 508024

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، علیرضا زاکانی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس در سفربه حوزه انتخابی‌اش گفت: امروز نظام آموزشی ما نگاه یکسانی به همه دانش آموزان دارد، این رویکرد غلط است و یکی از موضوعاتی که باید اصلاح شود همین رویکرد مکانیکی نظام آموزشی است.


وی افزود: در نظام آموزشی فعلی همه‌چیز را با فشار و بدون توجه به خلاقیت‌ها و توانایی فردی به دانش آموزان آموزش می‌دهیم و در ادامه این روش غلط شاهد این هستیم در دانشگاه‌ها هم یکپارچگی در نظام آموزشی وجود ندارد و هر دانشگاه روش خودش را دارد.


زاکانی ضمن گلایه از برخی اقدامات که باعث تزریق ناکارآمدی به جامعه می‌شود، گفت: یکی از موضوعات که باید اصلاح شود میزان حقوق نیروهای حق‌التدریس در نظام آموزشی است باید حقوق پرداختی به افراد بر اساس میزان تلاش و کارآمدی و مهارت آن‌ها باشد.


نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مرکز پژوهش‌های مجلس آمادگی دارد تا ایده‌های مربوط به حوزه‌های آموزشی را بررسی کند، گفت: می‌توانید برای حل مشکلات آموزش فنی و حرفه‌ای سندی تنظیم و برای عملیاتی کردن آن نیز می‌توانید از ظرفیت مجلس نیز استفاده کنید.


 


انتهای پیام/

ارسال نظر