صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۰۷ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۹
دکتر ولایتی در مراسم معارفه معاون بین‌الملل دانشگاه:

دانشگاه آزاد اسلامی باید در حوزه علم و فرهنگ موفقیت‌های منطقه‌ای و بین‌المللی کسب کند

رئیس هیئت مؤسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی باید برای گسترش علم و فرهنگ در عرصه منطقه و بین الملل به‌ویژه در میان کشورهای اسلامی تلاش کند.
کد خبر : 505369

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر علی‌اکبر ولایتی، رئیس هیئت مؤسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم معارفه علاءالدین بروجردی، معاون جدید بین‌الملل و امور دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه آزاد اسلامی که با حضور دکتر محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، اعضای هیئت رئیسه و جمعی از اعضای دفتر هیئت مؤسس و هیئت امنا برگزار شد، با تجلیل از شخصیت و جایگاه مرحوم حسین شیخ‌الاسلام، معاون سابق بین‌الملل، گفت: مرحوم شیخ‌الاسلام یکی از شخصیت‌های برجسته، ارزشمند، متعهد و انقلابی بود که به خوبی در مسئولیت‌های مختلف نقش‌آفرینی کرد و اثرات ماندگاری را از خود بر جای گذاشت.


وی ادامه داد: مرحوم شیخ‌الاسلام نقش اساسی در شکل‌گیری دیپلماسی انقلابی داشت و خوشبختانه به واسطه حضور وی و افرادی همچون شیخ عطار، بروجردی و ... ترکیب منسجم، کارآمد و مؤمن در وزارت خارجه شکل گرفت.


رئیس هیئت مؤسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به حضور بروجردی در مسئولیت جدید به عنوان معاون بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی، افزود: ایشان از سال‌های دور در بخش‌های مختلف از جمله وزارت امور خارجه، نمایندگی مجلس شورای اسلامی، ریاست کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و ... فعالیت‌های چشمگیری داشته و با تجربیات ارزنده به ویژه در حوزه سیاست خارجی در مسئولیت جدید نیز می‌تواند شرایط رو به رشدی را برای فعالیت‌های منطقه‌ای و بین‌المللی دانشگاه فراهم کند که امیدوارم این امر به خوبی محقق شود.


دکتر ولایتی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی یکی از پدیده‌های منحصربه‌فرد است که در جمهوری اسلامی ایران تأسیس شد، گفت: این دانشگاه با ظرفیت‌هایی که در اختیار دارد، می‌تواند کارهای اساسی در کشور و منطقه انجام دهد. انتظاری که از دانشگاه آزاد اسلامی داریم این است که این دانشگاه در گسترش علم و فرهنگ به صورت فرامرزی در بین کشورهای اسلامی تلاش کند.


وی گفت: دکتر طهرانچی و مدیران و همکاران دانشگاه اقدامات ارزشمندی را انجام داده‌اند و از خداوند می‌خواهیم توفیقات بیشتری عنایت کند.


دکتر ولایتی تصریح کرد: ما در کشور دانشگاه‌های متعددی داریم که در آن‌ها افراد برجسته‌ای رشد یافته‌اند، اما تأثیرگذاری جهانی در حرکت علمی باید به دست بیاید، اما انتظاری که از دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد این است که بتواند در حوزه علم و فرهنگ موفقیت‌های بین‌المللی داشته باشد.


وی فعالیت‌های بین‌المللی دانشگاه آزاد اسلامی را در جذب دانشجو، اساتید و نخبگان به داخل کشور و همچنین ایجاد زیرساخت‌های دانشگاه در کشورهای مختلف برای فعالیت‌های آموزشی در جامعه میزبان را مهم دانست و اظهار امیدواری کرد که شاهد رشد کمی و کیفی فعالیت‌ها در این خصوص باشیم.


انتهای پیام/4118/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر