صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در جلسه مشترک امور بین‌الملل‌، انجمن هنرهای نمایشی و مدیران تماشاخانه‌های خصوصی

طرح برگزاری بازار بهاره تئاتر ایران معرفی شد

مدیر امور بین‌الملل اداره کل هنرهای نمایشی، مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی ایران و مدیران تماشاخانه‌های خصوصی در جلسه‌ای که صبح امروز با میزبانی اداره کل هنرهای نمایشی برگزار شد، درباره برگزاری بازار تئاتر به گفت‌و‌گو نشستند.
کد خبر : 50307

به گزارش گروه فرهنگی آنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، کیوان نخعی، مدیر روابط عمومی این اداره کل در جلسه مشترکی که با هدف بررسی زمینه‌های برپایی بازار تئاتر ایران در اردیبهشت ماه سال آینده تشکیل شده بود گفت: «در این جلسه تمامی مدیران سالن‌های خصوصی که دارای مجوز هستند دعوت شده‌اند. امیدواریم دیگر سالن‌های خصوصی نیز هرچه زودتر نسبت به ثبت و دریافت مجوز خود اقدام کنند.»


مهرداد رایانی، مدیر امور بین‌الملل اداره کل هنرهای نمایشی، تاریخچه کوتاهی از فعالیت‌های مرکز هنرهای نمایشی در خصوص شکل‌گیری بخش خصوصی در تئاتر را برای حاضران بیان کرد و افزود: «از سال 84 در مجموعه اداره کل تصمیم گرفته شد تا از تصدی گری دولت در تئاتر کاسته شود. آن زمان سمینار تئاتر خصوصی برگزار شد اما با مطرح شدن بحث‌های اقتصادی کار به کندی پیش رفت.»


وی با اشاره به اهمیت شکل‌گیری سالن‌های خصوصی تئاتر و نقش بازاریابی سالن‌ها برای ادامه حیات اقتصادی هریک از آنها تصریح کرد: «در راستای فعالیت‌های بخش خصوصی و بهینه شدن امور در فضای بین‌الملل، بحث شوکیس‌ها اهمیت پیدا می‌کنند که می‌تواند در تبادل اجرا و مدرس با کشورهای دیگر موثر باشد. با این رویکرد اداره کل هنرهای نمایشی اقدام به طراحی بازار تئاتر ایران کرده است که در آن ارتباط بی‌واسطه کمپانی‌های خصوصی تئاتر فراهم خواهد شد.»


رایانی برپایی هفته «بازار تئاتر ایران» را اقدامی موثر در راستای فعال کردن بیش از پیش تئاتر خصوصی، افزایش گردش مالی سالن‌ها، معرفی توانایی‌های تئاتر ایران به کمپانی‌های تئاتری کشورهای دیگر معرفی کرد که در اردیبهشت ماه سال 95 شکل خواهد گرفت.


وی تصریح کرد: «در این برنامه که فراخوان آن به زودی منتشر می‌شود سالن‌های خصوصی تئاتر که مجوز خود را دریافت کرده‌اند می‌توانند تولیدات، اجراها، برنامه‌های آموزشی و ... خود را معرفی کنند.»


در بخش دوم این جلسه مسائل و پیشنهاد‌های تماشاخانه‌های خصوصی مطرح و درباره جزئیات طرح بازار تئاتر ایران گفت‌وگو شد.


نقش مارکتینگ در معرفی کمپانی‌های تئاتری، قراردادهای تولید و اجرای آثار، بهینه‌سازی سالن‌ها و امکانات سالن‌های خصوصی، نقش تماشاخانه‌های خصوصی در زمینه ارتباطات بین‌المللی و تبادل اجرا، تسهیلات اداره کل هنرهای نمایشی در زمینه تبادل اجرا با کشورهای دیگر و ... مورد گفت‌وگو قرار گرفت.


در این جلسه مدیران و نمایندگان 13 تماشاخانه خصوصی تهران، کیوان نخعی مدیر روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، مهرداد رایانی مدیر امور بین‌الملل و ارمغان بهداروند مدیر عامل انجمن هنرهای نمایشی ایران حضور داشتند.


انتهای پیام/

برچسب ها: تئاتر
ارسال نظر