صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت‌وگو با آنا

داور چینی جشنواره فیلم کوتاه:‌ تلفظ اسم‌های ایرانی سخت است!/ فیلمسازان ایرانی سینمای داستانی را بیشتر از مستند دوست دارند

داور چینی جشنواره فیلم کوتاه تهران معتقد است یکی از بزرگ‌ترین مشکلات فیلمسازان و سینمای ایران وجود این محدودیت‌ها برای پرداختن به قصه است و به خاطر همین محدودیت‌ها بالاجبار باید به موضوعاتی بپردازند که کلیشه‌ای شده و تکراری است.
کد خبر : 50137

چانگ یوک موئیو (جیپسی) داور چینی بخش بین‌الملل سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی آنا در مورد شناختش از سینمای ایران گفت: «من سینمای ایران را با دیدن فیلم کیارستمی که در هنگ کنگ دیده بودم، شناختم. در هنگ کنگ خیلی از کسانی که فیلم‌های کیارستمی را دیدند با علاقه و اشتیاق از او صحبت می‌کردند. من فیلم‌های زیادی از ایران و سینماگران ایرانی دیده‌ام اما به دلیل تلفظ سخت اسم‌های ایرانی نمی‌توانم آن‌ها را به یاد بسپارم. به همین دلیل فقط می‌توانم شاخص‌ترین آن‌ها که از نظر خودم کیارستمی و فرهادی هستند را نام ببرم.»


وی اظهار کرد: «آن طور که من از فیلم‌ها و فیلمسازها درک کردم، فیلمسازان ایرانی علاقه خاصی به ساختن فیلم‌های مستند ندارند و بیشتر به دنبال ساخت فیلم‌های داستانی هستند.»


جیپسی همچنین عنوان کرد: « بر اساس فیلم‌هایی که در سینمای ایران دیده‌ام می‌توانم بگویم سینمای ایران کارگردان‌های خوب و بازی‌های خلاقانه‌ای دارد و تنها مشکل سینمای شما از نظر من موضوعاتی است که به آن‌ها پرداخته می‌شود. شاید هم موضوع نباشد بلکه محدودیت‌هایی باشد که کارگردان‌ها دارند و فکر می‌کنم یکی از بزرگ‌ترین مشکلات فیلمسازان و سینمای ایران وجود این محدودیت‌ها برای پرداختن به قصه است و به خاطر همین محدودیت‌ها بالاجبار باید به موضوعاتی بپردازند که کلیشه‌ای شده و تکراری است.»


استاد ارشد آکادمی هنرهای نمایشی هنگ کنگ تصریح کرد: «به نظر من می‌توان به سینمای ایران نمره قبولی داد و در مقایسه با کشورهای غربی و کشورهای صاحب سینما در آسیا، ایران می‌تواند با این پتانسیل که در جوانان و استعداد‌هایش دارد، جایگاه بهتری داشته باشد.»


وی همچنین اظهار کرد: «یکی از هدف‌های من که دوست داشتم برای جشنواره به ایران بیایم این بود که ببینم تا چه حد سینمای ایران پیشرفت داشته و از طرف نهادها و سازمان‌های سینمایی از سینماگران ایرانی حمایت می‌شود که خوشبختانه دیدم دانشگاه‌ها و آموزشگاه‌های خوبی در رشته سینما در ایران وجود دارد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر