صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۸:۱۸ - ۲۲ تير ۱۳۹۹
عمویی در گفتگو با آنا تشریح کرد؛

جزییات جلسه کمیسیون امنیت مجلس با حضور ظریف/شایعات همکاری ایران و چین ناشی از غرض‌ورزی دشمنان است

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به تشریح جزییات پیش‌نویس توافق ٢۵ ساله ایران و چین در کمیسیون متبوعش با حضور ظریف پرداخت.
کد خبر : 501276

ابوالفضل عمویی در گفتگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا با اشاره به جزییات جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه امروز میهمان این کمیسیون بود.


وی ادامه داد: وزیر امور خارجه و معاونان وی به ارائه آخرین اخبار و تحلیل‌ها درباره قطعنامه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و توافق جامع همکاری جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین پرداخت.


نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزیر امور خارجه در این جلسه با اشاره به روند تدوین پیش‌نویس توافق همکاری ۲۵ ساله با چین، اظهار داشت: روابط جمهوری اسلامی ایران با چین یک روابط راهبردی بر اساس منافع مشترک و احترام متقابل است.


وی ادامه داد: روند تدوین این سند با سفر شی جینگ پینگ به تهران در سال ۱۳۹۴ آغاز شد و دو کشور در آن سفر تصمیم گرفتند نقشه راه بلندمدت دو کشور را طراحی کنند و اکنون و این سند پس تبادل‌نظر طرفین هنوز در حال مذاکره است.


عمویی افزود: وزیر امور خارجه در تشریح ابعاد این سند، بر لحاظ شدن منافع ملی در تدوین این سند تأکید کرد و شایعاتی مانند فروش جزیره کیش و فروش نفت ارزان را رد کرد و آن را ناشی از غرض‌ورزی دشمنان توسعه روابط ایران و چین دانست.


سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی یادآور شد:در این جلسه، که اولین نشست مشترک کمیسیون و وزارت امور خارجه در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی بود، اعضای این کمیسیون به تشریح نظرات خود درباره این سند و سایر تحولات سیاست خارجی پرداختند.


انتهای پیام/۴١۵١/


انتهای پیام/

ارسال نظر