صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۱۴ - ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
رئیس سازمان فناوری اطلاعات مطرح کرد؛

افزایش سطح درآمد مردم با تبعیض مثبت در توسعه زیرساخت‌ها

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران با انتشار تصاویر از میزان دسترسی مرم به شبکه ICT در سراسر کشور در مورد تفاوت سطح درآمد مردم توضیح داد.
کد خبر : 496524

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، امیر ناظمی در پاسخ به توئیت معاون سیاست‌گذاری و اعتباربخشی سازمان فناوری اطلاعات ایران اسنادی از سطح دسترسی مردم به خدمات فاوا را در حساب توئیتری خود منتشر کرد.


شهره ناصری معاون سیاست‌گذاری و اعتباربخشی سازمان فناوری اطلاعات ایران به تازگی در توئیتر خود ضمن انتشار نقشه‌هایی از سطح درآمد متوسط خانواده‌ها در استان‌های مختلف کشور نوشت: قابل توجه اینکه شاخص IDI استانی نشان می‌دهد، هرچند شکاف میان استان‌ها وجود دارد، اما از شکاف درآمدی کمتر است. کاهش شکاف‌های زیرساختی نقطه شروع کاهش نابرابری‌های اقتصادی است.



پس از انتشار این توئیت امیر ناظمی رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران با استناد به مستندات سازمان فناوری اطلاعات در خصوص سطح خدمات فاوا در سراسر کشور نوشت: سیستم‌ها گاه در یک چرخه مثبت در دام می‌افتند؛ مثلا درآمد پایین یک منطقه منجر به کاهش زیرساخت شده و همین زیرساخت ضعیف منجر به تداوم درآمد پایین آن منطقه در آینده می‌شود. به این ترتیب برای گریز از این چرخه باید تبعیض مثبت به نفع آن منطقه در ایجاد زیرساخت‌ها ایجاد کرد.



ناظمی در ادامه توضیحات خود در توئیتی دیگر نوشت: به همین دلیل دولت هزینه توسعه خدمات عمومی اجباری (USO) در مناطقی که فاقد توجیه اقتصادی برای اپراتورها است را می‌پردازد. توسعه در مناطق شهری اغلب برپایه سود و منطق اقتصادی است؛ اما توسعه سطح دسترسی روستایی و مناطق کم‌برخوردار، سرمایه‌گذاری بلندمدت و جمعی است؛ برای فرصت منصفانه



انتهای پیام/4144/


 


 


انتهای پیام/

ارسال نظر