صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۰۰ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
آنا گزارش می‌دهد؛

پول لغو سفر مردم هنوز روی هوا/ ایرلاین‌های خارجی بیشترین بدهی را دارند

با شیوع کرونا تقریباً تمام خدمات گردشگری در کشور به حال تعطیل اضطراری درآمد و با وجود گذشت چهار ماه هنوز شرایط قبل را پیدا نکرده و با لغو سفرها پول مردم هم روی هوا ماند.
کد خبر : 495712

به گزارش خبرنگار حوزه سفر و گردشگری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، با شیوع کرونا تقریباً تمام خدمات گردشگری در کشور به حال تعطیل اضطراری درآمد و با وجود گذشت چهار ماه هنوز شرایط قبل را پیدا نکرده و با لغو سفرها پول مردم هم روی هوا ماند. پیگیری‌های مستمر این مسئله هنوز ادامه دارد و این پول‌ها که حجم آن به گفته حرمت‌الله رفیعی، رئیس انجمن دفاتر مسافرتی کشور بالغ بر 400 میلیارد تومان است، به سه دسته تقسیم می‌شوند: مقداری که در اختیار دفاتر مسافرتی بوده، مقداری که در اختیار واحدهای گردشگری و اقامتی قرارگرفته و بخشی که به ایرلاین‌های داخلی و خارجی پرداخت‌شده است.


ولی تیموری، معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع‌دستی کشور در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا گفت: موضوع بازگرداندن پول مسافرانی که قبل از شیوع کرونا ثبت‌نام کرده بودند و به دلیل شیوع کرونا و بروز شرایط خاص سفر آن‌ها لغو شد در موضوع خدمات سفر و گردشگری نبوده است.


وی افزود: بیشتر این پول که انجمن دفاتر خدمات مسافرتی به آن اشاره‌کرده که به دست مردم نرسیده، در دست ایرلاین‌ها مانده است.


تیموری تصریح کرد: این انجمن در حال پیگیری موضوع است و ما هم کمکشان می‌کنیم تا موضوع برگشت پول به صاحبانشان سرعت بگیرد.


وی توضیح داد: آن مقدار پولی که مربوط به حوزه گردشگری بود، اگر نتوانم بگویم صد درصد، بخش اعظم آن با وجود اینکه فعالان حوزه گردشگری خودشان آسیب و خسارت سنگینی دیده‌اند، اما اخلاق حرفه‌ای را رعایت کردند.


معاون گردشگری کشور اظهار کرد: صاحبان حوزه‌های خدماتی گردشگری غالباً گردشگران و مشتریان خودشان را تنها نگذاشتند و مبالغ را برگرداندند و یا با مشتریان به توافق رسیدند که بعداً در قالب یک سفر خدمت ارائه دهند.


بیشتر بخوانید؛


دولت برای پیگیری بازگرداندن پول مسافران اقدامی نکرده است/ کاسبی دفاتر خدمات مسافرتی با پول مردم


ایرلاین‌ها با پول مردم کاسبی می‌کنند/ ۴۰۰ میلیارد تومان پول مردم در دست ایرلاین‌هاست


این پول دست هر کس و به هر علتی مانده باشد، موجب نارضایتی مردم است و گزارش‌های رسیده به ما از اعلام شکایت بسیاری از مردم حکایت دارد و حتماً باید معاونت گردشگری کشور تحرک بیشتری را برای وادار کردن ایرلاین‌ها به برگرداندن پول مردم انجام داده و همه ابزارهای قانونی ممکن در این مسیر فعال شوند.


انتهای پیام/4145/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر