صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
اردلان شجاع‌کاوه در گفتگو با آنا:

همیشه قرار نیست انتخاب شویم، بلکه باید انتخاب کنیم

بازیگر سریال در دست‌ساخت «شرم» از دلایل کم‌کاری خود در سال‌های اخیر می‌گوید.
کد خبر : 495032

به گزارش خبرنگارحوزه رادیو و تلویزیون گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، تصویربرداری سریال «شرم» به کارگردانی احمد کاوری و تهیه‌کنندگی امیر پوروزیری که از مدتی پیش آغاز شده بود، همچنان ادامه دارد.


گروه سازنده این مجموعه تلویزیونی در تلاش هستند تا با وجود سختی‌ها ومحدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا، سریال را طبق موعد برای پخش در پاییز به آنتن شبکه سه سیما برسانند.


ابوالفضل پورعرب، اردلان شجاع کاوه، فاطمه گودرزی، فریبا متخصص، نسیم ادبی، سید مهرداد ضیایی و زنده‌یاد سیروس گرجستانی از بازیگران این مجموعه تلویزیونی هستند.


آن‌چه در ترکیب بازیگران این اثر به چشم می‌خورد، حضور جمعی از بازیگران شناخته‌شدهای است که از نیمه دهه شصت تا اوایل دهه هشتاد حضور پررنگی در سینما و تلویزیون داشتند.چهره‌هایی همچون ابوالفضل پورعرب، اردلان شجاع‌کاوه، فاطمه گودرزی و فریبا متخصص که حضور دوباره آنها در قاب تلویزیون می‌تواند خاطرات سریال‌های پربیینده آن دوران را زنده کند.



شجاع‌کاوه با حضور در طنز نودشبی «چارخونه»  نشان داد  بازیگری نیست که فقط در چارچوب قالب‌های از پیش تعیین‌شده محدود شود



در این بین، باید به اردلان شجاع‌کاوه بازیگر شناخته‌شده سینما، تئاتر و تلویزیون اشاره کرد که از نیمه دوم دهه شصت فعالیت هنری خود را در سینما و تلویزیون را آغاز کرد. نخستین حضور جدی او بر پرده سینما، فیلم «بایکوت» در سال 1364 بود. او با این نقش، نوید ظهور یک بازیگر جوان، خوش‌چهره و البته کاربلد را به سینمای ایران داد.



شجاع‌کاوه در سال‌های بعد، با تکیه بر تجربیات تئاتری خود و به موازات حضور در صحنه نمایش، در سینما و تلویزیون هم درخشید. این درخشش به ویژه در تعدادی از آثار ماندگار سینمای دفاع مقدس همچون «گذرگاه»، «هراس»، «دایره سرخ»، «عملیات کرکوک» و «بر بال فرشتگان» بیشتر جلوه داشت. اگرچه او در همان سال‌ها نقش‌های متفاوت دیگری را در سایر ژانرهای سینمایی و نقش‌هایی متفاوت از سینمای جنگ نیز به تجریات خود افزود.



نخستین حضور جدی او بر پرده سینما، فیلم «بایکوت» در سال 1364 بود



وی در سال‌های دهه هفتاد و هشتاد بیشتر روی حضور در تلویزیون متمرکز شد. او حتی در سال 1386نقش آفرینی در طنز نودشبی «چارخونه» به کارگردانی سروش صحت را نیز به کارنامه خود افزود و نشان داد که در ایفای نقش‌های کمدی نیز توانمند است و بازیگری نیست که فقط در چارچوب قالب‌های از پیش تعیین‌شده محدود شود؛ آن هم درکنار بازیگرانی همچون حمید لولایی، مریم امیرجلالی، بهنوش بختیاری، جواد رضویان و رضا شفیعی‌جم که کاملاً به عنوان بازیگران طنز برای مخاطبان جا افتاده بودند.


در چنین ترکیبی، شجاع‌کاوه توانست کیفیتی قابل‌قبول و موفق از خود نشان دهد.در چند سال اخیر نیز ترجیح داد تا در حوزه تصویر انتخاب‌هایی درست و به‌موقع داشته باشد.



                                                                        سریال یوسف پیامبر(ع)


اردلان شجاع‌کاوه در گفتگوی کوتاهی با خبرنگار خبرگزاری آنا در این‌‌باره گفت: اگر هدف یک بازیگر در سینما، تلویزون و تئاتر جذب مخاطب و ارتباط با مردم باشد، از آغاز فعالیتم با کارهای پرفروش و پرمخاطب در سال‌های جنگ و بعد از آن در هرگونه‌ای چه درام، چه تراژدی و چه کمدی برای هر رده سنی فعال بوده و درکنار آن مشغول تدریس در دانشگاه‌ها، آموزشگاه‌ها و به دغدغه‌های شخصی خود نیز پرداختم.



در دروازه‌های هنر باز است و همه می‌توانند این عرصه را تجربه کنند، اما ماندگار هم باید بود



وی افزود: بزرگ‌کردن تیترهایی با مضمون این که «بازیگری بعد از 10 سال  به صحنه برگشت» تنها پرکننده سرتیترهای فضای مجازی و مطبوعات است؛ ثابت‌شده که در دروازه‌های هنر باز است و همه می‌توانند این عرصه را تجربه کنند، اما ماندگار هم باید بود که امیدوارم با لطف مردم که در این سال‌ها شاهدش بودم، به این نتیجه نیز برسم.


شجاع‌کاوه عنوان کرد: اما باور این داستان که تمام بازیگران روزی هستند و گاه نیستند و مردانی برای تمام فصول هم نخواهند بود، باعث می‌شود که بهتر به هضم این موضوع مهم برسیم که همیشه قرار نیست انتخاب شویم، بلکه باید انتخاب کنیم.


انتهای پیام/4104/


انتهای پیام/

ارسال نظر