صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۵۹ - ۲۳ آبان ۱۳۹۴
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌ و پرورش در گفت‌و‌گو با آنا:

آموزش و پرورش مهارت‌های زندگی را به دانش‌آموزان آموزش می‌دهد

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌ و پرورش با بیان اینکه در جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی موضوع طلاق به عنوان یک آسیب اجتماعی بررسی شد، گفت: بر اساس تصمیماتی که در این جلسه به تصویب رسید وظایفی از جمله آموزش مهارت‌های همسرداری و سازش زوجین با یکدیگر بر عهده آموزش‌ و پرورش قرار گرفت.
کد خبر : 49432

حمیدرضا کفاش در گفت‌‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا به جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی با موضوع آسیب‌شناسی طلاق و حضور نمایندگانی از آموزش‌ و پرورش در این جلسات اشاره و اظهار کرد:‌ شورای عالی انقلاب فرهنگی موضوع ازدواج و طلاق را در دستور کار قرار داده بود و وزیر آموزش‌ و پرورش نیز در این جلسات حضور داشت.


وی با بیان اینکه معاونت تربیت بدنی و سلامت و معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌ و پرورش مسائل آسیب‌های اجتماعی و تربیتی و مشاوره را بررسی می‌کنند، افزود: در جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی نمایندگان این معاونت‌ها نیز حضور داشتند.


کفاش با تاکید بر اینکه در جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی آسیب‌های اجتماعی و دلایل طلاق بررسی و وظایف و مسئولیت‌های هر نهادی نیز مشخص شد،‌ اضافه کرد: اعضای این شورا از آموزش‌ و پرورش انتظار داشتند در آموزش‌های دوره دبیرستان به شیوه‌های صحیح اداره زندگی با هدف کاهش آمار طلاق توجه داشته باشد.


وی با بیان اینکه آموزش‌ و پرورش گزارشی از اقدامات انجام شده و پیشنهادات و راهکارهایی را به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه کرد که پس از بررسی در شورا برای اجرا به ما ابلاغ شد، عنوان کرد: به عنوان مثال ما را موظف کردند در کتاب‌های درسی به مسئله ازدواج، همسرداری، مهارت‌های زندگی و سازش زوجین با یکدیگر بپردازیم.


کفاش تصریح کرد: در حوزه فوق برنامه و پرورشی نیز در اردوها و برنامه‌های کشوری از مدرسان و شخصیت‌هایی که می‌توانند مهارت‌‌ها و هشدارهای لازم را به دانش‌آموزان ارائه دهند، بهره ببریم و مهارت‌های زندگی را به دانش‌آموزان آموزش دهیم.


معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌ و پرورش با اشاره به اینکه یکی از آسیب‌های عنوان شده در جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی عدم آشنایی جوانان با مهارت‌های زندگی بود که این موضوع از دلایل افزایش طلاق است، بیان کرد: در دوران دبیرستان و دانشگاه باید مهارت‌های لازم را به دانش‌آموزان ارائه کرد تا شیوه‌های صحیح زندگی مشترک را بیاموزند.


کفاش با اشاره به اینکه وظایف اصلی آموزش‌ها در حوزه ازدواج بر عهده وزارت آموزش‌ و پرورش و آموزش عالی است، یادآور شد: بخشی از مشکلات موجود به نحوه انتخاب همسر مربوط است یعنی جوانان باید بیاموزند که به چه افرادی پاسخ مثبت بدهند، معیارهایی برای ازدواج داشته باشند و براساس احساس، تصمیم نگیرند.


انتهای پیام/

ارسال نظر