صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۷:۱۶ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۹

لزوم بررسی سناریوهای مختلف برای آغاز سال تحصیلی جدید

وزیر آموزش و پرورش بر لزوم بررسی سناریوهای مختلف برای آغاز سال تحصیلی جدید تأکید کرد و گفت: شورای عالی آموزش و پرورش برای زیست بوم جدید مقرارت جدید وضع کند.
کد خبر : 494123

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها با اشاره به اینکه سال تحصیلی آینده یکی از مهم‌ترین نقطه‌های ارتباط ما با جامعه است، گفت: یکی از مهم‌ترین جلوه‌های ارتباط آموزش و پرورش با جامعه، شروع سال تحصیلی است و برای اینکه بخش عظیمی از واقعه‌ای را منفی داوری کنند، کافی است اندکی خطا ناشی از خطاهای قابل اجتناب و سزاوار سرزنش از جانب سیاستگذاران داشته باشد.


وی افزود: بنابراین شروع سال تحصیلی را بدون هیچ‌گونه خطایی باید آغاز کنیم و اجازه خطا و غفلت نداریم لذا در پیش‌بینی پیشگیری‌ها حداکثر تلاش را کنیم.


وزیر آموزش و پرورش گفت: مانور آغاز سال تحصیلی پیش از آغاز سال تحصیلی برگزار شود تا یقین پیدا کنیم همه اتفاقات درست انجام می‌شود و همچنین در ستادهای بازگشایی مدارس مقامات محلی را دعوت کنید تا در برنامه مشارکت داشته باشند.


به دغدغه خانواده‌ها احترام بگذارید


حاجی میرزایی با اشاره به اینکه باید شروع سال تحصیل را به جشن ملی تبدیل کنیم، اذعان کرد: به دغذغه خانواده‌ها احترام بگذارید و به اشتباهات و اشکالات، سریع واکنش نشان دهید.


وی با بیان اینکه باید برای شروع سال تحصیلی سناریوهای مختلفی طراحی و پیش بینی کنیم، اظهار کرد: در اسفندماه اتفاقات طوری پیش رفت که تعطیلات مدارس تا پایان سال تحصیلی ادامه پیدا کرد اما اجازه نداریم در مهر برای تعطیلات ناخواسته برنامه نداشته باشیم.


وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه بسته کاملی برای آموزش دانش‌آموزان در نظر بگیریم تا هیچ دانش‌آموزی از چرخه آموزش دور نشود، اظهار کرد: برای پوشش١٠٠ درصدی آموزش، آماده شویم چراکه هریک از برنامه‌های ما ظرفیت پوشش نزدیک به ۱۰۰ درصد را دارد یا همه امکان استفاده از یک برنامه ما را ندارند.


وی با بیان اینکه سرمایه اجتماعی در بهره‌مندی هوشمندانه از شبکه شاد افزایش پیدا می‌کند، گفت: شبکه شاد را به خوبی فعال کنید و به کار گیرید؛ اگر از این ظرفیت استفاده کنیم به خوبی می‌توانیم پروژه مهر را انجام دهیم .


حاجی‌میرزایی افزود: حداکثر همدلی را در پروژه مهر داشته باشیم و باید نقش‌ها و مسؤولیت‌ها مشخص باشد تا معلم و دانش‌آموز تکلیف خود را در سناریوهای مختلف بدانند.


وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ساماندهی نیروی انسانی را با جدیت آغاز کنید، گفت: باید یقین پیدا کنیم در ساماندهی مشکلی نداریم. با وجود مشکلات، سال تحصیلی را در مهر ٩٨ آغاز کردیم و علی‌رغم برخی مشکلات در این حوزه، مهر ۹۹ را با کمترین مشکل سپری می‌کنیم.


وی تاکید کرد: باید وقت بگذاریم و تجربه اسفند ۹۸ تا خرداد ۹۹ را تجزیه و تحلیل کنیم و آموزش تلویزیونی و مجازی را مورد بررسی قرار دهیم تا از تجربه به دست آمده چراغی برای آینده مهیا کنیم.


حاجی میرزایی تصریح کرد: شورای عالی آموزش و پرورش باید مقرراتی برای ساز و کارهای رسمی برای پروژه مهر را وضع کند تا بدانیم در زیست بوم جدید چه مقرراتی داریم.


وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع باید درباره ساماندهی نیروی انسانی برنامه‌ریزی داشته باشد، بخشی از نیروی انسانی مورد نیاز را با آموزش مجازی تأمین کنیم چراکه یکی از مشکلات ما در نیروی انسانی آموزش و پرورش این است که حجم ثابت و متغیر در نیروی انسانی داریم و باید سناریوهای مختلف برای آن داشته باشیم.


وی با بیان اینکه تربیت دغدغه جدی است،گفت: باید در زیست بوم جدید پاسخی دقیق به دغدغه خانواده‌ها برای تربیت داشته باشیم و در این دوران هیچ کاری همچون طرح نماد، شهاب و...نباید تعطیل شود و باید برنامه‌ریزی کنیم که در زیست بوم جدید چگونه انجام شوند.


مدیران‌کل، نظارت بر مدارس غیردولتی را با دقت پیگیری کنند


وزیر آموزش و پرورش در ادامه اضافه کرد: باید بر مدارس غیردولتی نظارت داشته باشیم، آزمون مدارس خاص با آرامش برگزار شود و تبدیل وضعیت نیروها به خوبی انجام بگیرد و سنجش تحصیلی و هدایت تحصیلی بسیار جدی بگیریم و بر اجرای دقیق آنها  مراقبت کنیم.


حاجی میرزایی با اشاره به تعامل با محیط، تصریح کرد: وجه برتر برای مدیریت تعامل با محیط است چراکه در خلأ تصمیم نمی‌گیریم و حرکت نمی‌کنیم و باید نیروهای موجود در محیط را شناسایی کنیم. باید از نیروهای درگیر در محیط فهم روشنی داشته باشیم و دیدگاه و مواضع هرکدام را بدانیم.


وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اصول مدیریت محیط بیرونی، خاطرنشان کرد: برای مدیریت محیط بیرونی چند اصل مدنظر است که اصل اول کنش به جای واکنش است و باید قبل از شکل گیری به ابهام پاسخ دهیم.


وی افزود: اصل دوم، اصل احترام است و البته احترام با علاقه دو موضوع متفاوت است؛ احترام به انسان‌ها حتی مخالف دیدگاه ما بسیار مهم است و باید سمبل احترام باشیم لذا احترام به این منظور نیست که فرد را قبول داریم یا علاقه‌مند به وی هستیم؛ اصل سوم پاسخگویی سریع است و نباید پاسخ ها را مشمول مرور زمان کنیم تا با پاسخگویی خوب و به موقع سرمایه اجتماعی کسب کنیم.


حاجی میرزایی خاطرنشان کرد: اصل چهارم این است که اگر حرف درست است به آن عمل کنیم و اگر درست نیست با صراحت بگوییم که به آن عمل نمی‌کنیم؛ اصل پنجم گزارش دهی مستمر است و باید گزارش بدهیم تا دیگران بدانند در چه شرایطی هستیم چرا که گزارش دهی به انجام کار کمک می‌کند.


وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه اصل ششم، پرهیز از انتقال موضوعات به سطوح بالاتر است،گفت: مسائل را حل کنید و نگذارید از شما عبور کند. بنابراین مشکلات را در استان حل کنید و با استانداران و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در تعامل و ارتباط باشید.


حاجی میرزایی با بیان اصل بعدی گفت: اصل هفتم این است که در ارتباط با ستاد و مجامع آموزش و پرورش باشید و مشکلات را در درون ستاد حل کنید؛ یکی دیگر از موضوعات مهم، مولد سازی دارایی‌ها است چراکه یکی از چالش‌های مزمن در آموزش و پرورش منابع مالی است باید مناسبات مالی را بازنگری کنیم و برای تأمین منابع روش‌های دیگری را شناسایی کنیم.


وزیر آموزش و پرورش با اشاره به پیگیری‌های زیاد برای حل مشکلات فرهنگیان گفت: در طرح مسکن فرهنگیان در روز کلنگ زنی این طرح، وزرات راه و شهرسازی گزارش داد که آخرین تفاهم‌نامه‌ای که امضا کرده با وزارت آموزش و پرورش بوده است و اولین تفاهم‌نامه‌ای که به مرحله کلنگ زنی رسیده است، برای آموزش و پرورش  است لذا امیدواریم بتوانیم که گام خوبی در مسکن فرهنگیان برداریم و باید با انگیزه در این مسیر اقدام کنیم.


طرح آجر به آجر برای جذب سرمایه‌های خرد مردم در طرح مدرسه سازی اجرا شد


وزیر آموزش با اشاره به مشارکت خیرین در ساخت مدارس گفت: بیست هزار خیر داریم و امسال دولت۳۳۰۰میلیارد تومان برای ساخت مدرسه تعهد کرده است که در قبال مشارکت خیرین این تعهد اجرایی می‌شود و لذا باید امکان جذب سرمایه های خرد را داشته باشیم و به همین علت طرح آجر به آجر را رونمایی و اجرایی کردیم تا بتوانیم از سرمایه ها و مشارکت های خرد مردم استفاده کنیم.


وی اظهار کرد: ما می‌توانیم جامعه را برای کاری برانگیزانیم چرا که مردم فطرتا در مشارکت انگیزه دارند و باید بدانیم که چگونه آنان را به مشارکت دعوت کنیم.


حاجی‌میرزایی اظهار کرد: از تلاش‌های مدیران کل و همکاران در این چند ماهه اخیر قدردانی می‌کنم چرا که تلاش‌های دلسوزانه و خلاقانه‌ای بوده است و ارزیابی کلی بنده از مدیران ستادی و استانی مثبت است.


وی با اشاره به اینکه در شرایط شیوع کرونا به همت شما واکنش سنجیده و مناسبی به پدیده نوظهور و غیر منتظره کرونا داشتیم، اظهار کرد: مدعی هستیم که از نظر سرعت، کمیت، کیفیت، تنوع وگستره واکنش، پاسخ مناسبی نشان دادیم و پاسخ هایی که داده شده در زمان فشرده‌ای که داشتیم، ارزنده بود.


حاجی میرزایی تصریح کرد: این توفیقات مرهون فضل الهی خدا است که قلب‌ها را همراه با اراده‌ها را بر می‌انگیزد و خوشبختانه در دوران شیوع کرونا وقت گذاشته شده است و جدیت به خرج داده شده و کار پیش رفته است.


وی با اشاره به اینکه در طول این مدت جلسات ویدیو کنفرانس متعددی با حوزه‌های مختلف داشتیم، اذعان کرد: جلسات مجازی ظرفیت خوبی است که باید ادامه داشته باشد و هرچه در زمان کوتاه‌تر ارتباط بگیریم و دیدگاه‌ها را منتقل کنیم انسجام و همدلی بیشتری به وجود خواهد آمد.


وزیر آموزش و پرورش گفت: معمولا سطوح تصمیم‌گیری از طریق بخشنامه‌ها به هم وصل می‌شوند و می‌خواهیم این ارتباط را تغییر دهیم و رویکرد را اصلاح کنیم و درباره منطق کار گفت‌وگو کنیم.


وی با بیان اینکه همه دانش در چرایی و چگونگی است و بخشنامه‌ها ارتباط بی روح است و تنها از لحاظ حقوقی تکالیف و مأموریت‌ها را روشن می‌کند، خاطرنشان کرد: یکی از معیارهای ارزیابی از هر مدیری در هر سطحی ظرفیت گفت‌وگو با سطوح پس از خودش است و هرچه این ظرفیت کامل‌تر و خلاقانه‌تر باشد قطعا ارزیابی آن فرد بالاتر است.


حاجی‌میرزایی تصریح کرد: باید به تدریج ظرفیت و بلوغ سیستم را ارتقا دهید لذا این کار انجام گرفته و ادامه خواهد داشت و از شما می‌خواهم که در تمام سطوح آن را اجرا کنید؛ به طور مثال مدیر مدرسه با معلمان و مدیر منطقه با مدیران مدارس و البته ظرفیت فضای مجازی این امکان را می‌دهد که کار را راحت‌تر انجام دهیم.


وی با بیان اینکه کرونا زندگی مردم را تحت تأثیر قرار داده است، گفت: ویروس کرونا، فرهنگ، اقتصاد، آموزش، سیاست، روابط بین المللی و ... را تحت تأثیر قرار داده و همچنان این تأثیر ادامه دارد و پیامدهایی را بر همکاری بین المللی، افزایش تنش‌های بین‌المللی و ...داشته است و ارزیابی‌ها نشان می‌دهد که اعتماد مردم به دولت و حاکمیت افزایش پیدا کرده است.


حاجی‌میرزایی با بیان اینکه حکمرانی در سلامت و بهداشت محک خورد و ارزیابی شد، گفت: همه کشورها در مسابقه‌ای شرکت کردند که موضوع آن یکسان بود؛ هرچند سرمایه‌ها یکسان نبود و اینکه یک حکمرانی چگونه توانایی گذر از این پدیده را دارد بسیار مهم است چرا که شرایط روانی جامعه را تحت تأثیر قرار داده است.


وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه باورها و اعتقادات در چالش‌های جدی قرار گرفتند، گفت: بعضی از ارزیابی‌ها نشان داد که ظرفیت دینداری در کل جوامع افزایش پیدا کرده است.


وی با اشاره به اینکه عادت‌ها شکسته شد و روابط تغییر پیدا کرد، گفت: هنجارها دچار تغییر شدند و فرسودگی و ناتوانی در بخش‌هایی از جامعه شکل گرفت و در سطوح مختلف تأثیرات متنوعی گذاشت. در این شرایط کارهای مختلفی از سوی اندیشمندان جهانی صورت گرفته است و ما به عنوان متولیان تعلیم و تربیت باید با این دیدگاه‌ها آشنایی داشته باشیم؛ در این دوران آموزش‌‌های الکترونیکی موضوعیت پیدا کرد.


حاجی‌میرزایی با اشاره به تأثیرات آموزش مجازی گفت: این آموزش‌ها بر عدالت، کیفیت، دسترسی، ترک تحصیل ، سیاست‌گذاری آموزش و حکمرانی آن، مقوله اجتماعی شدن و تربیت و اقتصاد آموزش و پرورش تأثیر گذاشت و تأثیرات جانبی گسترده‌ای همچون در بررسی مخاطرات و فرصت‌های استفاده از اینترنت گذاشت.


وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: ساختارهای مستحکمی در نظام تعلیم و تربیت داریم که سالیان سال با آن کار می‌کنیم و روش‌ها سلبی، عادت‌های عمیق و تابوهای جدی وجود دارد و کرونا این ساختارهای غیرقابل تغییر را تغییر داد.


وی با بیان اینکه جابجایی‌هایی در حال رخ دادن است،گفت: اشکالی به هم می‌خورد و اشکال جدیدی شکل می‌گیرد و تمام ساختارهای که تصور نمی‌شد تغییر پیدا کند امروز با آغوش باز از تغییر استقبال می‌کند.


وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: برخی معتقدند این طوفان تغییر که شروع شده است روزی به پایان می‌رسد و در حال حاضر کاری انجام ندهیم که این خطای استراتژیکی است چون به مناسبات غیرارادی که بر ما تحمیل شده، محکوم می شویم.


حاجی میرزایی تصریح کرد: ما متولیان امر تعلیم و تربیت هستیم و باید در این زمینه اقدامات بهنگام داشته باشیم و بیش از هرکس دیگر باید به این پدیده فکر کرد و اندیشید چرا که همواره تغییرات با مقاومت مواجه بوده و زمان‌بر است و البته قدرت انسان برای شکل دهی به جامعه افزایش پیدا کرده است.


وی با بیان اینکه با طراحی آموزش مجازی در نقطه عطفی قرار گرفتیم، گفت: می‌توانیم برای ساخت آینده وارد کار و فعالیت شویم و باید از این فرصت تاریخی برای ارائه مطلوب‌تر خدمات آموزشی با رعایت همه ملاحظات و دغدغه‌ها استفاده کنیم.


وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: وارد زیست بوم جدیدی می‌شویم که فرصت‌‌ها و تهدیدهای جدیدی دارد و اینکه این زیست بوم چه مخاطراتی دارد موضوعی است که باید به آن فکر کنیم.


وی با بیان اینکه بهترین فرصت در زیست بوم جدید برای سیاستگذاری است،گفت: هیچ زمانی نسبت به گذشته چنین ظرفیتی نداشتیم چرا که امکان سیاستگذاری آموزش در زیست بوم جدید وجود دارد.


وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه مهم‌ترین کارکرد سیاستگذاری، تنظیم مناسبات است، اظهار کرد: باید روابط را بر اساس قواعد جدید شکل داد و این مجال الان شکل گرفته است چرا که تنظیم مناسبات برای حل مسأله این است که هدفی را محقق کنیم که در هر دو به اطلاعات نیاز داریم و در زیست بوم جدید دسترسی به اطلاعات راحت تر شده است.


وی با بیان اینکه هرکس تعمق فکری بیشتری داشته باشد، تاثیرگذاری بیشتری دارد، ادامه داد: عرصه خطیر و سنگینی است و درخواست دارم که به این فرصت طلایی بیاندیشید و باید راه‌حل‌ها را پیدا کنیم و در سلسله مراتب اداری هرجایی که هستیم باید فکر و اندیشه داشته باشیم.


حاجی میرزایی با اشاره به اینکه همه ما می‌خواهیم که موفق باشیم، اظهار کرد: رضایت خداوند و خلق خدا را پیگیر هستیم و برای این موفقیت سه شاخص را معرفی می‌کنیم.


وی با اشاره به اینکه سرمایه‌های متعددی داریم، اظهارکرد: سرمایه‌های فیزیکی، مادی، انسانی و اجتماعی داریم که تجربه بشر نشان داده است، سلسله مراتب سرمایه‌ها به همین شکل بوده است بطور مثال روزی فکر می‌کردند سرمایه فیزیکی مهم است پس از مدتی به این رسیدند که کیفیت انسان مهم است تا اینکه به سرمایه اجتماعی رسیدند و اینکه چه ارزش‌هایی وجود دارد که مناسبات را شکل می‌دهند.


وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: اگر بهترین نیروی انسانی را داشته باشیم اما در جامعه‌ای که اعتماد ندارد کار کنیم  هیچ پیشرفتی نخواهیم داشت.


وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین مأموریت‌های ما این است که از این سرمایه محافظت کنیم، گفت: در هنگام تحویل مسئولیت باید اعتماد جامعه به ما بیشتر شده باشد و موقعیت آموزش و پرورش در جامعه برجسته‌تر شده باشد و اگر نتوانیم این کار را بکنیم امانتدارهای خوبی نبودیم.


حاجی‌میرزایی تأکید کرد: اگر نتوانیم سرمایه اجتماعی را بالا ببریم، مسؤولیت خود را به خوبی به سرانجام نرسانده‌ایم چرا که یکی از مهم‌ترین مأموریت‌های ما حفاظت از امانت‌هاست.


وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه دستاورد داشتن شاخص بعدی است، اذعان کرد: ما باید مشکلی را حل کنیم که اثر  وجودی داشته باشیم بطور مثال اگر جایی کار می‌کنیم که قاعده‌مندی وجود ندارد تلاش کنیم آنجا را قاعده مند کنیم و باید انگیزه را در آنجا ارتقا دهیم، معلمان را توانمند کنیم، سازماندهی مطلوبی برای نیروی انسانی داشته باشیم لذا مهم‌ترین کار تحقق افزایش رضایت مندی عمومی است.


حاجی میرزایی در پاسخ به این پرسش که  دستاورد ما چیست؟ با اشاره به اینکه شاخص سوم توانایی انگیزه دادن است، گفت: به این باور رسیده‌ام که مدیری بهتر است که در ایجاد انگیزه در افراد موثر باشد چرا که باید شوق را در دل افراد برای انجام کار ایجاد کنیم و انگیزه آنان را برانگیزانیم؛ این شایستگی بزرگی برای یک مدیر است که دیگران را برای کار کردن بسیج می‌کند.


حاجی میرزایی گفت: یکی از کلیدی‌ترین تفاوت میان مدیران، در همین انگیزه بخشی به افراد است و کسی که نمی‌تواند این کار را انجام بدهد مدیر نیست چرا که نمی‌تواند دیگران را همراه کند.


وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: ابزار این شاخص گفت‌وگو، احترام، دیدن دیگران و شنیدن خوب دیگران است و مدیری موفق است که خوب شنیدن و هنر شنیدن را دارد که این هنر مستلزم وقت گذاشتن و حوصله داشتن است.


وی افزود: در سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) موضوع سخنرانی مقام معظم رهبری برجسته کردن تحول خواهی بود و نمود مختلف این تحول را در عرصه‌های مختلف صحبت کردند و اینکه در برخی از موضوعات تحول پیدا کردیم و در برخی تحول نداشتیم یکی از موضوعاتی که ذکر کردند بحث تحول در نظام تعلیم و تربیت است؛ سوال بنده این است که به عنوان اصلی‌ترین مخاطبان فرمایشات رهبری، ارزیابی‌مان برای تحول در آموزش چیست؟    


حاجی‌میرزایی با اشاره به اینکه ارزشیابی ما از نظام آموزشی چیست، گفت: باید بدانیم که ارزیابی ما از معلمان، محتوا، سال تحصیلی و...چیست چرا که نظام ارزشیابی گلوگاه اصلی است که به تمام کارهای ما جهت می‌دهد.


وی تأکید کرد: از نظر شرعی به دلیل خواسته مقام معظم رهبری و از نظر قانون به دلیل مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی مأموریت داریم که تحول را در آموزش و پرورش پیگیری و اجرا کنیم.


وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه سه شاخص را برای تحول، محور می‌دانم و آن سه معلم و محتوا و نظام ارزشیابی است،گفت: باید توانمندی معلمان امروز با معلمان دیروز فرق داشته باشد و نقطه عزیمت تحولات از محتوا شروع می‌شود و محتوایی که آموزش می‌دهیم.


وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: زمان طلایی را برای تحول در محتوا از دست داده‌ایم و باید حرف برای گفتن داشته باشیم لذا مهر٩٩ با مهرهای گذشته باید تفاوت داشته باشد.


وی تاکید کرد: سومین اتفاق مهمی که باید در تحول رخ دهد، تحول در نظام ارزشیابی است باید شایستگی و توانمندی معلمان را در یک نظام ارزشیابی بررسی کنیم و اینکه محتوا ساحت‌های مختلف را منعکس می‌کند را ارزشیابی کنیم.


حاجی میرزایی تصریح کرد: باید بررسی کنیم که تحول برای مخاطبان ما، دانش آموز، معلم، خانواده، جامعه، دولت و مدیران  چه فهمی داشته است؟


وی افزود: در حوزه معلم باید معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع درباره ساماندهی و کیفیت نیروی انسانی ارزیابی دقیقی داشته باشد و سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی باید تحول در محتوا را بررسی کند.


وزیر آموزش و پرورش با اشاره به بسته‌های تحولی اظهار کرد: نمی‌توانیم در برابر مطالبات زمان را از دست دهیم و باید تمرین کنیم تا تحول را ایجاد کنیم و باید با جامعه مخاطب حرف روشنی داشته باشیم و تحول را تمرین کنیم.


حاجی‌میرزایی با اشاره به اینکه دیدگاهی وجود دارد که چگونگی تحول را در جهان بررسی می‌کند، گفت: تحول محصول تحول در نهادهاست و منظور قواعد مناسبات است یعنی مجموعه قواعدی که سازمان را اداره می‌کند و تحول مستلزم تحول در این‌ها و تحول در یادگیری است چرا که نقطه عزیمت هر تحولی یادگیری است.


انتهای پیام/4127


انتهای پیام/

ارسال نظر